- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
اینجانب فاطمه صحراگرد دارای مدرک ……….، مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به دبیر ریاضی آموزشگاه.............. میباشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان قائن است. برای بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دورهٔ راهنمایی باید به ابعاد گوناگون فردی اجتماعی این مسئله توجّه کرد: ریاضی درسی است که به درک و فهم عمیق مطالب و شناسایی همه جانبه موضوعهای مورد بحث نیاز دارد. مطالب ریاضی تنها با خواندن و حفظ کردن یاد گرفته نمیشوند، بلکه برای یادگیری پایدار باید موضوع مورد یادگیری کاملاً شناخته شود. به علاوه روح تفحّص و اکتشاف و بررسی علمی در دانش آموزان پرورش داده شود، زیرا چنانچه موضوعی را با یک بار بررسی کردن نتوانند به فهم کامل دست یابند، با روشهای گوناگون بتوانند با سعی و کوشش شخصی به شناخت برسند و به عمق مطلب مورد یادگیری پی ببرند. برای همین کار به صرف وقت و انرژی زیادی از طرف یادگیرنده و صبر و حوصله و متانت بسیاری از طرف یاد دهنده نیاز است؛ پس باید مطالب در زمانهای مختلف به صورت مسائل گوناگون مرتبط با موضوع یادگیری تکرار و تمرین شود و به دانش آموزان فرصت داد تا روی موضوع و یا مسئلهٔ مطرح شده فکر و یا تحقیق نمایند تا علاوه بر عادت نمودن به تفکر موجب یادگیری پایدار در آنان و بالاتر از آن سبب پرورش استعداد و خلّاقیت در دانش آموزان گردد. یک معلم ریاضی با بیان این که باید ریاضی را به شکل عملی و کاربردی به دانش آموزان آموخت، میگوید: هنگامی که دانش آموز کاربرد علم ریاضی را در زندگی خود درک کند به یادگیری آن علاقه بیشتری نشان خواهد داد. بنابراین معلم باید این درس را با شیوه مناسبی تدریس کند. وی میافزاید: رابطه ریاضی در درسهای دیگر باید مشخص شود و به دانش آموزان آموخت که در بیشتر درسها مانند علوم تجربی، جغرافیا، ورزش، حرفه و فن و هنر میتوان از این علم بهره برد. وی خاطر نشان میکند: نباید ریاضی را فقط در اعداد و ارقام خلاصه کرد؛ به عنوان مثال هنگامی که به دانش آموزان مفهوم مساحت و محیط را آموزش میدهیم بهتر است آن را در حیاط مدرسه و با اندازه گیری به وسیله متر و به شکل کاربردی و عملی نشان دهیم. وی با اشاره به این که کلاس ریاضی باید از حالت خشک و سنتی خارج و کار گروهی و یادگیری مشارکتی تقویت شود میافزاید: اگر دانش آموزان خودشان به قانون ریاضی برسند و آن را کشف کنند، یادگیریشان عمیق تر میشود، بنابراین بهتر است معلم بیشتر به شکل یک راهنما در کنار دانش آموزان باشد، نه این که فقط به عنوان متکلم وحده در مقابل آنها قرار بگیرد. وی اظهار میدارد: دانش آموزان به دلیل هم سن و سال بودن، زبان یکدیگر را بهتر میفهمند و معلم ریاضی باید از دانش آموزان قوی تر که مطلب را زودتر فرا گرفتهاند برای ارائه مطلب به دانش آموزان دیگر کمک بگیرد.
همچنین معلمان میتوانند از دانش آموزان داوطلب بخواهند که یکی ازدرس های ریاضی را به صورت کنفرانس توضیح دهد و او را به روشهای گوناگون تشویق کنند آن وقت معلمان میتوانند اثرات مثبت این روش را ببینند.
- اهتمام در به وجود آوردن محيطي کاملاً آموزنده و پرورش دهنده در كلاس درس منطبق با موازين و معيارهاي اسلامي و زمينه سازي براي شكوفايي استعدادهاي فطري و خدادادي دانش آموزان با توجه به تفاوتهای فردي آنان
- برنامه ريزي و اقدام براي توسعه فرهنگ و سواد قرآني و انس هر چه بيشتر دانش آموزان با قرآن
- برنامه ريزي واقدام براي تحكيم فضايل اخلاقي در بين دانش آموزان با تأكيد بر كرامت نفس، حيا، عفت و مسئوليت پذيري
- برنامه ريزي و اقدام براي ايجاد و تقويت روحيه نظم، قانون پذيري، همكاري و تعاون در دانش آموزان
- برنامه ريزي و اقدام براي توسعه شایستگیهای علمي، پژوهشي و فناوري دانش آموزان و علاقمند نمودن آنان به تحقيق و پژوهش
- برنامه ريزي و اقدام براي شناسايي ناهنجاریهای رفتاري و مشكلات خانوادگي دانش آموزان و همكاري بامدير و ديگر مسئولين و اوليا در جهت اصلاح و رفع مشكل آنان
- برنامه ريزي و اقدام براي برقراري تعامل اثربخش ميان مدرسه و محیطهای يادگيري خارج از مدرسه اعم از پژوهشسراها، کتابخانهها، کانونها و ...
- برنامه ريزي و اقدام براي آموزش دروس با رويكرد فرهنگي و تربيتي
- آماده سازي وسايل آموزشي مورد نياز براي تدريس و انجام آزمایشها و فعالیتهای علمي و عملي با توجه به محتواي كتب درسي مربوط و تهيه و تدوين گزارشهای لازم
- همكاري با مدير، معاونين و ساير معلمان مدرسه در اجراي دستورالعملها و بخشنامهها
- خودآموزي، مطالعه، تحقيق و پژوهش و سعي در مطالعه مداوم در زمینهی روشهای تدريس و كتب تربيتي و علمي به منظور بالابردن سطح آگاهیها و مهارتهای شغلي
- حضور به موقع در كلاس درس (ورود به كلاس قبل از دانش آموزان و خروج از كلاس بعد از آنان)، اشتغال به تدريس مؤثر و مديريت زمان در كلاس درس
- برنامه ريزي و تلاش براي بهبود كيفيت آموزش از طريق به كارگرفتن شیوهها و روشهای فعال تدريس و ارزشيابي، استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات و وسايل آموزشي، تهيه طرح درس روزانه، سالانه، توليد و استفاده از محتواهاي الكترونيكي و ...
- برنامه ريزي، اجرا و به كارگيري انواع روشهای ارزشيابي پيشرفت تحصيلي و تربيتي دانش آموزان (آغازين، تكويني، تشخيصي و پاياني) برابر آيين نامهها و دستورالعملها، تجزيه و تحليل نتايج، شناسايي نقاط ضعف و قوت موجود، سعي در تقويت نقاط قوت و اتخاذ تدابير لازم جهت رفع نقاط ضعف و ارائهی گزارشهای لازم
- تصحيح به موقع و دقيق اوراق امتحانات دانش آموزان اعم از داخلي، هماهنگ و نهايي برحسب مورد برابر دستورالعملهای صادره از سوي آموزش و پرورش، ثبت نمرات و اعلام نتايج
- همكاري و مشاركت در برنامه ريزي و برگزاري مسابقات، جشنوارهها، آزمونها و ... دانش آموزي
- همكاري و مشاركت در ترويج و تعميق فرهنگ عفاف و حجاب در دانش آموزان
- شركت فعال درجلسات و شوراها از جمله شوراي معلمان، جلسات گروههای آموزشي و ... در راستاي بهبود فرايند ياددهي و يادگيري
- رسيدگي به حضور و غياب دانش آموزان و ثبت غيبت آنان در دفتر مخصوص و ارائه گزارش لازم به مسئولين مربوطه
- طراحی وتایپ سئوالات امتحانات تکوینی و پایانی برابر دستورالعملهای آموزشی
- ترغيب و هدايت دانش آموزان به تشكيل گروههای هميار آموزشي و تربيتي و بهره گیری از فعالیتهای گروهي در فرایند یاددهی - یادگیری
- شركت فعال و مؤثر در دورههای آموزش ضمن خدمت و به كار گيري آموختهها در محيط كار
دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش
حجم:43414KB | بازدید :121
دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم راهنمای معلم هدیههای آسمانی پایه سوم راهنمای معلم...
دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
حجم:43406KB | بازدید :123
دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...
سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش
حجم:43406KB | بازدید :125
دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...
سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی
حجم:43406KB | بازدید :153
دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...
حجم:38267KB | بازدید :5702
دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...
حجم:30962KB | بازدید :244
سوالات آزمون راهبران آموزشی این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی : پکیچ سوالات ارزشیابی...
سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402
حجم:30444KB | بازدید :16
دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...
نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس
حجم:25031KB | بازدید :3670
نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس جزوه کامل...