منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول -> روانشناسی،علوم تربیتی، مشاوره -> مقاله فارسی

دانلود مقاله آشنايي با استخر



قیمت: ۲۰۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 11     کد محصول :1744      حجم فایل:10,64 KB      نوع فایل :rar



این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

فایل ورد قابل ویرایش

آشنايي با استخر : اندازه هاي فني و نكات بهداشتي 
اندازه هاي فني: استخرهاي موجود با توجه به نحوه استفاده به دو دسته تقسيم مي شوند:
۱-استخر آموزشي  ۲- استخر قهرماني
۱-استخر آموزشي: معمولاً در ابعاد ۸*۸ و يا ۸*۱۰ متر طوري طراحي و ساخته مي شود كه الگوهاي آموزشي و يا ابزارهاي كمك آموزشي در آن مد نظر باشد، مثلاً عمق آن حداكثر به ۱/۲۰ متر و به صورت شيب دار به نحوي ساخته كه لااقل يك ضلع استخر علاوه بر كم عمق بودن قسمتي از آن به صورت پلكان وارد استخر شده تا براي آن دسته از اشخاصي كه از وارد شدن ناگهاني در آب وحشت دارند مناسب باشد. ميله هايي استيل در اطراف ديواره ها و در قسمت سطح آب نصب شده كه حدود ۱۰ سانتيمتر با ديواره فاصله دارند كه براي غوطه ور شدن و آموزش دست و پا بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد، عمق آب اينگونه استخرها قابل تنظيم است. جداي از ميله استخرهاي آموزشي لوازم كمك آموزشي نظير: تخته شنا به ابعاد مختلف – دوقلوي شنا – حلقه لاستيكي – كمربند نجات – بازوبند نجات – دماغ گير – گوشي پاي دولفيني (قورباغه) – و….كه هر كدام موارد خاص خودش را دارد، براي افراد مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد. 
۲-استخرهاي قهرماني: طول اينگونه استخرها ۳۳/۳۳ متر – ۲۵ متر – ۵۰ متر و عرض آن ۱۰-۲۱ متر متغير است و عمق آن كمتر از ۱/۸۰ متر نيست اينگونه استخرها به دو صورت روباز يا سر پوشيده مورد بهره برداري قرار مي گيرد. در استخرهاي سرپوشيده معمولاً از آب گرم استفاده مي شود – ولي در استخرهاي رو باز اكثر از آب سرد طبيعي بهره مي گيرد.
در ضلع عرض استخر سكوهايي نصب مي شود كه به عنوان سكوي استارت مورد استفاده شناگران است اين سكوها به ابعاد ۵۰*۵۰ سانتيمتر با شيب ۱۰ سانتيمتر به صورت ثابت يا سيار نصب مي شود و ارتفاع تا سطح آب بايد بين ۵۰تا۷۰ سانتيمتر باشد. دستگيره هاي كرال پشت بايد طوري به سكو وصل باشد كه در ارتفاع ۳۰تا۶۰ سانتيمتر و جلوتر از ديواره استخر نباشد، هر چهار طرف سكوها بايد شماره گذاري شود و اين شماره طوري نصب مي شود كه اگر پشت به سكو ها بايستيم سكوي شماره ۱ در طرف راست و شماره ۲ بعد از آن و بقيه به همين ترتيب شماره گذاري خواهد شد. تعداد خطوط شنا (لاين) بسته به عرض استخر بين ۶تا۸ خط متغير است، اين خطوط به وسيله طنابي كه دو سر آن با قلابهايي به ديواره استخر وصل است در طول استخر كشيده مي شود روي طناب اجسام غوطه ور دو انتهاي طناب با رنگ ساير قسمتها متفاوت است. عرض هر خط شنا بايد ۲/۵ متر باشد.
طناب نشانه براي برگشت كرال پشت بايد در عرض استخر و در ۱/۸۰ سانتي بالاي سطح آب قرار داشته ضمناً اين طنابها براي برگشت كرال پشت بايد ۵ متر از ديوار انتهاي استخر فاصله داشته باشد. خطوطي در كف استخر و در وسط خطوط شنا و به رنگ تيره كشيده شده كه عرض آن ۲۰ سانتيمتر است و در طول استخر كشيده مي شود و فاصله آن با ديواره عرضي ۲ متر است كه به وسيله خط عرضي ديگر كه پهناي آن ۲۰ سانت است قطع مي شود (به صورت T) طول اين خط يک متر است. نور استخر بايد كافي و طوري از بالا به آب بتابد كه در سر تا سر استخر نور مناسب وجود داشته باشد، براي ديد بهتر شناگران از چراغهاي كه در ديواره داخلي استخر نصب مي شود ولتاژ آن حدود ۱۲ ولت است استفاده مي دشود.
۲- نكات بهداشتي استخر:در استخرهاي سر پوشيده به دليل سيستم آب گرم محيط براي رشد ميكروب و عوامل بيماري زا بيشتر از استخر هاي رو باز فراهم است لزا علاوه بر وجود دستگاه تصفيه آب كه مداوم در حال فعاليت است و با مكش آب استخر به داخل تصفيه خانه و برگشت آن به استخر و وجود دستگاه كلرزني اتو ماتيك آب آن تصفيه و كلر زده مي شود، لازم است حتماً نكات بهداشتي آن نيز رعايت گردد:
۱-ديواره و كف استخر به وسيله كاشي و يا سراميك براي شستشوي بهتر پوشانده مي شود.
۲- لبه هاي استخر نسبت به سطوح اطراف آن كمي بر آمده و شيب آن به طرف داخل استخر است. تا آبهاي سطحي با برخورد  به برآمدگي ها وارد استخر نشود (شيب دار بودن  لبه به خاطر جلوگيري از مواج شدن آب است).
۳- قبل از ورود به استخر، گرفتن دوش و زدن شامپو به منظور رعايت نظافت آب استخر ضروري است.
۴-پس از خاتمه و خروج از استخر جهت نظافت شخصي زدن صابون و شامپو و گرفتن دوش ضروري است.
 ۵- حد فاصل بين رختكن و استخر و قبل از ورود به آن حوضچه آب كلر قرار دارد كه براي ضد عفوني كردن پاها استفاده مي شود.
۶- علاوه بر زدن شامپو پيشنهاد مي شود حتماً لاي انگشتان دست و پاها و زير بغل هم با صابون شسته شده تا مانع از رشد ميكرب و قارچ شود.
۷٫ براي استفاده صحيح از استخر و رعايت حقوق ديگران توجه به نكات بهداشتي و ايمني كه در تابلوها و اعلايم هشدار دهنده نصب و اعلان مي شود، همچنين گوش دادن به تذكرات ناجيان غريق استخر، محيطي دلنشين و نشاط آور را به وجود مي آورد و شناي در آن موجبات خاطر اطمينان  كساني است كه از استخر وحشت دارند.
آشنايي با رشته ها و مواد مختلف شنا: در كليه مسابقات رسمي و بين المللي ۴ نوع با استيل هاي زير مورد استفاده قرار مي گيرد:
۱- شناي آزاد (هر نوع شنايي مي تواند باشد به جز كرال پشت – قورباغه – پروانه) ۲- كرال پشت ۳- شناي قورباغه ۴- شناي پروانه. اين چهار شنا از رده هاي مختلف سني با متراژهاي مختلف برگزار مي شود، در برگزاري مسابقات رسمي سه رده سني وجود دارد:
نوجوانان در سنين: زير ده سال – ۱۱ و ۱۲ سال – ۱۳ و ۱۴ سال جوانان در سنين: ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ سال بزرگسال (عموم) در سنين: ۱۸ به بالا. علاوه بر مسابقات انفرادي مسابقاتي نيز به صورت امدادي (۴ نفره) مختلط – آزاد برگزار مي شود. در مسابقات امدادي (مختلط امدادي) حتماً بايد از ۴ شناگر استفاده شود كه نفر اول آن كرال پشت – نفر دوم قورباغه و شناگر سوم پروانه و آخرين شناگر شناي آزاد انجام دهد. در شناي مختلط انفرادي يك شناگر كه شناي اول آن پروانه شناي دوم آن پشت و دو شناي آخر قورباغه و آزاد مي باشد.
مواد مسابقه دو سال: ۵۰ متر آزاد – ۵۰ متر قورباغه – ۵۰ متر پشت – ۵۰ متر پروانه – ۵۰*۴ آزاد انفرادي و تيمي 
مواد مسابقه ۱۱ -۱۲ سال: ۵۰ متر آزاد – ۱۰۰ و ۲۰۰  آزاد – ۱۰۰ قورباغه – ۱۰۰ پشت – ۱۰۰ پروانه – ۲۰۰ مختلط انفرادي – ۱۰*۴ تيمي                 
مواد مسابقات ۱۳ – ۱۴ سال: ۱۰۰  و ۲۰۰ و ۴۰۰ آزاد – ۱۰۰ و ۲۰۰ قورباغه – ۱۰۰ و ۲۰۰ پشت – ۱۰۰ و۲۰۰ پروانه – ۵۰*۴ مختلط انفرادي -۱۰۰ *۴ آزاد تيمي ۱۰۰ *۴ مختلط تيمي
موارد مسابقات ۱۷-۱۶-۱۵ سال: شنا ۱۰۰ و ۲۰۰ و ۴۰۰ و ۵۰۰ آزاد – ۱۰۰ و ۲۰۰ پشت – ۱۰۰ و ۲۰۰ قورباغه – ۱۰۰و۲۰۰ پروانه – ۵۰*۴ و۱۰۰*۴ مختلط انفرادي – ۱۰۰*۴ و۲۰۰*۴ مختلط تيمي. 
يك شناگر مي تواند در همه موارد بالا شركت كند و از هر تيم در هر مواد ۲ نفر بيشتر نمي توانند شركت نمايند.
مقررات برگزاري مسابقه: در هر مسابقه شنا اگر به صورت كشوري و رسمي برگزار شود حداقل ۳۰ داور نياز دارد كه اين تعداد را در مسابقه داخلي مي توان به ۱۵-۱۰ نفر كاهش يابد داوران مسابقه شامل: سرداور ۱ نفر – استارتر-داوران وقت نگهدار براي هر خط ۳ نفر – سرپرست وقت نگهداران – داور برگشت – سرپرست داوران برگشت۲ نفر – داوران استيل ۲ نفر – داور برگشت در ابتدا و انتهاي استخر ۱ نفر – منشي كل ۱ نفر – هماهنگ كننده ۲ نفر – گوينده ۱نفر – داور رده بنده دست كم براي هر خط ۱ نفر – سرپرست داوران رده بندي
وظايف سرداور: كه بر كل مسابقات و داوران و وقت نگهداران نظارت دارد و شروع مسابقه را به استارتر اعلام مي كند و همچنين تصميم گيري نهايي در مورد مسايلي كه در مسابقه پيش مي آيد با اوست. در آغاز مسابقه سرداور با زدن چند سوت كوتاه به شناگران علامت داده تا لباسهاي اضافي را خارج و آماده شوند، سپس با زدن يك سوت ممتد از شناگران دعوت مي كند تا پشت سكوي استارت قرار گيرند (در شناي پشت پس از شنيدن سوت ممتد شناگران وارد آب مي شوند) پس از آماده شدن شناگران و داوران وقت نگهدار با بالا بردن دست به صورت كشيده به استارتر علامت مي دهند. 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
دانلود تحقیق مدیریت استعداد

دانلود تحقیق مدیریت استعداد

قیمت: 119,000 ريال کد فایل:36014
دانلود تحقیق مدیریت استعداد دانلود نمونه تحقیق مدیریت استعداد به شرح زیر می باشد: قسمتی از دانلود نمونه تحقیق مدیریت استعداد نوع فایل: word تعداد صفحه:14 مقدمه : امروزه در ساختار مدیریتی و رهبری هر سازمان و شرکتی بحث تصمیم گیری ، توسعه منابع انسانی ، جانشین پروری ، کنترل و 000 بستگی مستقیم با استعداد و تجربه شخص تصمیم گیرنده دارد . لذا لزوم بررسی و شناخت مبحث و علم مدیریت استعداد در فرایند مدیریت امری لازم و بدیهی به نظر می رسد ....
دانلود تحقیق کاربرد غير مجاز داروها در ورزش(دوپينگ)

دانلود تحقیق کاربرد غير مجاز داروها در ورزش(دوپينگ)

قیمت: 20,000 ريال کد فایل:25533
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش کاربرد غير مجاز داروها در ورزش(دوپينگ) مطالب اين مقاله شامل:   - 1  تاريخچه دوپينگ    2 - تعريف دوپينگ    3 - رخدادهاي مهم در تاريخ دوپينگ   - 4کاربرد غير مجاز داروها در جوانان    - 5 دوپينگ خوني   - 6  لايل منع دوپينگ      7- قوانين جاری در منع دوپينگ     8 -  روش انتخاب ورزشكاران...
دانلود تحقیق کاربرد مينی تنيس در آموزش مبتديان و ورزش مدارس

دانلود تحقیق کاربرد مينی تنيس در آموزش مبتديان و ورزش مدارس

قیمت: 25,000 ريال کد فایل:25532
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش مقدمه: ميني‏ تنيس علاوه بر آنكه سرگرمي مفرحي است مي‏تواند به عنوان ابزاري مؤثر براي تشخيص كودكان صاحب استعداد تنيس و آماده سازي بازيكن‏هاي مبتدي در هر سن براي بازي در زميني بزرگ كاربرد داشته باشد. ميني تنيس براي شمار زيادي بازيكن جديد امكان فوق العاده‏اي ايجاد مي‏كند. علاوه بر ساده و مفرح بودن، تقريباً همه جا مي‏توان بازي كرد و به وسايل...
دانلود تحقیق کج پشتی

دانلود تحقیق کج پشتی

قیمت: 20,000 ريال کد فایل:25531
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش کج پشتی از کلمه اسکولیوز که یک لغت یونانی است به معنی کج و خمیده گرفته شده است . این اصطلاح انحنای غیر طبیعی ستون فقرات است بکار می رود . اسکولیوز عبارت است از انحراف جانبی ستون مهره ها به نحوی که زواید شوکی مهره ها به سمت تعقر و بدنه مهره ها به سمت تحدب چرخش یابد . در صورتی که تنه ی فردی را از پهلو نگاه کنیم بطور طبیعی در ناحیه کمر یک انحنا سمت داخل...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :116

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :118

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :123

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :150

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5691

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :239

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :11

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3660

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...