منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول:مدیریت کلیه رشته ها

خلاصه کتاب رفتار سازمانی پیشرفته رابینز



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 78    



خلاصه کتاب رفتار سازمانی پیشرفته رابینز

 

خلاصه رفتار سازمانی پیشرفته

مولف كتاب : استيفن پي . رابينز

مترجمين : دكتر علي پارسائيان و دكتر سيد محمد اعرابي

 

 

فصل 1 : پيش درآمدي بر رفتار سازماني     

فصل 2 : رفتار سازماني در سطح جهاني       

فصل 3 : مباني رفتار فرد      

فصل 4 : مفاهيم اصلي انگيزش     

فصل 5 : انگيزش از مفاهيم تا كاربرد      

فصل 6 : تصميم گيري فردي        

فصل 7 : مباني رفتار گروه         

فصل 8 : شناخت تيم       

فصل 9 : ارتباطات       

فصل 10 : رهبري        

فصل 11 : قدرت و سياست          

فصل 12 : تعارض و مذاكره       

فصل 13 : ساختار سازماني         

فصل 14 : تكنولوژي و طرح ريزي شغل        

فصل 15 : ارزيابي عملكرد و سيستم پاداش

فصل 16 : فرهنگ سازماني    

فصل 17 : تغيير و بهبود سازماني     

 

فصل 1: پیش درآمدی بر رفتار سازمانی

 

تعریف رفتار سازمانی :

در مرحله عمل مطالعه افراد انسانی را مطالعه رفتار سازمانی می نامند . رفتار سازمانی عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات ، اقدامات ، کارها و نگرش های افرادی که سازمان را تشکیلمی دهند . در رشته رفتار سازمانی مطالعه منظم جایگزین قضاوت مشهودی می شود ، یعنی مدارک و شواهد علمی که در شرایط کنترل شده جمع آوری می شود ، به شیوه ای معقول مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد و در رابطه با هر معلولی در پی علت بر می آید . در رابطه با عملکرد فرد نیز سه عامل نقش اساسی دارند : تولید (بهره وری) ، غیبت و جابجایی کارکنان . مدیران به کیفیت و کمیت تولید کارکنان توجه دارند ، حال آن که غیبت و جابجایی کارکنان بر بازده و تولید آنان اثر معکوس دارد . جابجایی کارکنان موجب افزایش هزینه ها می شود و سازمان همواره با افرادی کم تجربه کار می کند . مدیران به سه علت به رضایت شغلی کارکنان توجه دارند :

 1- می توان بین رضایت شغلی فرد و تولید یا بهره وری یک رابطه مستقیم مشاهده کرد .

2- رضایت شغلی فرد با میزان غیبت و جابجایی او رابطه معکوس دارد .

 3- مدیران در برابر کارکنان احساس مسئولیت انسانی می کنند واژه سازمان در آخرین بخش تعریف نشان می دهد که رفتار سازمانی ، رفتار فرد یا گروه را در رابطه با کار مورد توجه قرار می دهد .

نقش رشته های علمی :

رفتار سازمانی یک رشته کاربردی از علوم رفتاری است و بر پایه چندین رشته علوم رفتاری قرار دارد که عبارتند از : روان شناسی ، جامعه شناسی اجتماعی ، مردم شناسی و علوم سیاسی ، روان شناسی در سطح خرد و بقیه در سطح کلان نقش ایفا می کنند .

1- روان شناسی : علمی است که در پی سنجش ، توجیه ، برشمردن علت و گاه درصدد تغییر رفتار افراد انسانی برمی آید . در این علم رفتار فردی مطالعه می شود . پس این علم در سطح خرد ، در مطالعه رفتار سازمانی ایفای نقش می کند . روان شناسان به موضوعاتی چون پنداشت ، ادراک ، شخصیت ، یادگیری ، آموزش ، رهبری موثر ، نیازها و نیروهای انگیزشی ، رضایت شغلی ، فرآیندهای تصمیم گیری ، ارزیابی عملکرد ، سنجش نوع نگرش افراد ، شیوه های گزینش کارکنان ، طرح ریزی شغل و تنش های کار می پردازند.

2- جامعه شناسی : جامعه شناسان سیستم اجتماعی را که فرد در آن نقش هایی ایفا می نماید ، مورد توجه قرار می دهند . جامعه شناسان از طریق مطالعه رفتار گروه در سازمان در ارائه رفتار سازمانی نقش دارند و زمینه های مورد توجه آنان پویایی گروه ، طرح ریزی تیم ها ، فرهنگ سازمانی ، ساختار و تئوری سازمان ، بوروکراسی (دیوانسالاری) ، ارتباطات ، مقاوم فرد ، قدرت و تضاد یا تعارض است .

3- روان شناسی اجتماعی : یکی از زیرمجموعه های روان شناسی است که در آن دو رشته
روان شناسی و جامعه شناسی ترکیب شده اند . در این رشته به اعمال نفوذ افراد بر یکدیگر توجه می شود.  یکی از موارد مورد توجه این رشته پدیده تغییر است (یعنی چگونه می توان موانعی را که بر سر راه تغییر است ،از میان برداشت ) . روان شناسان اجتماعی به سنجش نگرش های در حال تغییر ، الگوهای ارتباطی ، راه هایی که فعالیت های گروه می تواند نیازهای فردی را تامین کند و فرآیند تصمیم گیری گروه توجه دارند .

4- مردم شناسی : عبارت است از مطالعه درباره علومی که می توان بدان وسیله درباره افراد انسانی و فعالیت های آنان مطالبی آموخت . متخصصان مردم شناسی توانسته اند در درک فرهنگ سازمانی ، محیط های سازمانی و تفاوت بین فرهنگ های ملی ما را یاری کنند .

5- علوم سیاسی : عبارت است از مطالعه رفتار فرد و گروه در یک محیط سیاسی . دانشمندان این رشته به تضاد یا تعارض ساختاری ، تخصیص قدرت و شیوه ای که افراد از قدرت برای تامین منافع خود استفاده می کنند ، پرداخته اند

توجه : واحد مورد تجزیه و تحلیل روان شناسی ، فرد – جامعه شناسی ، گروه و سازمان – روان شناسی اجتماعی ، گروه – مردم شناسی ، گروه و سازمان – علوم سیاسی ، سازمان است.

هدف های رفتار سازمانی :

 توجیه ، پیش بینی و کنترل رفتار انسانی است .

توجیه : هنگامی که می خواهیم متوجه شویم که چرا فرد یا گروه کاری را انجام دادند ، در واقع به دنبال بیان یا توجیه هدف هستیم و می خواهیم علت را بدانیم .

پیش بینی :  هدف از پیش بینی توجه به رویدادهای آینده است . مدیریت می خواهد نتیجه یک اقدام خاص را حدس زده و در حقیقت می خواهد برخی از واکنش های رفتاری را نسبت به پدیده های تغییر پیش بینی کند و راه هایی را برای کمترین مقاومت بیابد و تصمیم گیری کند .

بهبود کیفیت و بازدهی :

برای بهبود کیفیت و افزایش تولید یا بهره وری باید برنامه هایی را مثل کنترل کیفیت کامل و بازسازی اجرا کرد تا به موجب آنان افراد و کارکنان تشویق شوند که در امور مشارکت فعال نمایند .

 

مدیریت کیفیت جامع TQM  چیست ؟

 1- توجه زیاد به مشتری : مشتری تنها کسانی نیستند که از محصولات و خدمات استفاده می کنند بلکه شامل افراد درون سازمان که با سایر افراد سازمان روابط متقابل دارند هم می شود.( مانند کارکنان دایره اعتبارات ، حسابداری و حمل و نقل )

2- توجه به بهبود مستمر : بهبود دائمی و پیوسته در محصولات و خدمات .

3- بهبود کیفیت همه کارهایی که سازمان انجام می دهد . این مورد تنها برای محصول نهایی نیست و شامل شیوه هایی که سازمان کالا را تحویل می دهد ، سرعتی که در رسیدگی به شکایات دارد و نوع برخورد و رعایت ادب  در پاسخ گویی به مشتری نیز می شود .

4- سنجش یا اندازه گیری های دقیق : کنترل کیفیت کامل برای سنجش متغیرهای عملکرد در فعالیت های سازمان از روشهای آماری استفاده می کند و متغیرهای عملکرد را با استانداردها مقایسه می کند . 5- تفویض اختیار : در کنترل کیفیت کامل همه افراد باید در فرآیند بهبود شرکت کنند . در اجرای این برنامه از تیم ها استفاده می شود .

کاربرد TQM در رفتار سازمانی مورد توجه است زیرا اجرای این برنامه  باعث می شود که کارمند در آنچه می خواهد انجام دهد دوباره بیندیشد و در فرآیند تصمیم گیری های سازمان مشارکت کند . زمانی که تغییرات بسیار شدید وسریع است ، توجه به این موضوع که اگر قرار باشد کار را از اول آغاز کنیم چگونه باید آن را انجام داد ، اساس و مبنای بازسازی را تشکیل می دهد . اجرای این روش مدیران را وادار می کند تا یک بار دیگر شیوه انجام امور را مورد توجه قرار دهند و ببینند که اگر قرار بود کار را از نو آغاز کنند چگونه ساختار سازمان را تعیین می کردند .

بهبود  مهارت افراد :

مدیریت می کوشد تا رفتار کارکنان را بهبود بخشد زیرا این امر در اثر بخشی اهمیت زیادی دارد . همچنین می کوشد تا ارتباطات بهتری با آنها برقرار کرده و تیم های اثر بخش تر به وجود آورد .

نیروی کار گوناگون :

یکی از مسائلی که سازمان ها با آن مواجه هستند ، مسئله سازش و کنار آمدن با افراد و کارکنان است که تفاوت ها زیادی با هم دارند . گوناگونی نیروی کار بدین معنا است که سازمان ها باید افرادی را استخدام کنند که از نظر جنس ، نژاد و قومیت تفاوتهای زیادی دارند و مقصود از کاربرد عبارت مزبور این است که افرادی که در سازمان کار می کنند با هنجارهای رایج کشور متفاوتند . علاوه بر وجود گروه های مختلف ، افراد معلول و مسن را نیز می توان به عنوان نیروی کار گوناگون نام برد .

در حال حاضر سازمان ها سعی دارند تا به نوع نیازها ، شیوه های زندگی و خواسته های  افراد توجه بیشتری نمایند و متوجه تفاوت های ارزشی آنها بشوند . مدیران هم اکنون می خواهند با توجه به خصوصیات فردی کارکنان با آنها برخورد نمایند تا نرخ جابجایی و غیبت آنها را کاهش دهند و تولید و بهره وری آنان را افزایش دهند و در عین حال به تبعیض هم متهم نشوند . با برخورد صحیح با مسئله گوناگونی می توان خلاقیت و نوآوری را در سازمان افزایش داد و تصمیم گیری را بهبود بخشید .

واکنش در برابر جهانی شدن سازمان :

در زمان کنونی مدیریت در محدوده مرزهای ملی قرار نمی گیرد و مدیران باید بتوانند با افراد متعلق به فرهنگ های مختلف کار کنند . مدیر باید بتواند فرهنگ کارکنان را درک کند (چه کارکنان در کشورهای دیگر باشند و چه در کشور او باشند ) ، با آنان وجوه مشترک پیدا کند و آنان  را وادار کند که شیوه های گوناگون مدیریت را درک کنند و خود را با آنان سازگار نماید .

تفویض اختیار :

هم اکنون مدیران را با عنوان های مختلف مانند مشاور ، سرپرست و ناظر معرفی می کند . تصمیمات به سطوح پایین تر سازمان (سطوح عملیاتی ) ارجاع شده است و به کارکنان آزادی عمل بیشتری داده اند تا بتوانند مسائل کاری خود را حل کنند و تصمیماتی بگیرند.گروه های متخصص وخود گردان تشکیل شده اند که می توانند بدون وجود رئیس و سرپرست کار کنند . سازمان ها در وضعیتی هستند که باید به کارکنان تفویض اختیار کنند . مدیران باید بیاموزند که چگونه کنترل را به دیگران واگذار کنند و در عین حال تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند .

نوآوری و ایجاد تغییر :

سازمان ها باید در پی نوآوری باشند و پدیده تغییر را پذیرفته و انعطاف پذیری  بالایی نشان دهند تا از بین نروند . همچنین باید کیفیت محصول و خدمات را بهبود بخشند تا بتوانند در برابر رقبا مقاومت نمایند . چالش و مشکل مدیریت این است که باید کارکنان را وادار به خلاقیت نمایند و در برابر تغییر بردباری بیشتری به خرج دهد .

سازش با پدیده ای به نام تغییرات سرسام آور :

مدیران همواره با تغییر سرو کار داشته اند ، اما امروز مسئله زمان اجرای تغییرمطرح است در زمان کنونی تغییر به صورت فعالیت دائمی و مستمر درآمده است . کارکنان باید نوآوری های روزمره داشته باشند و پیوسته باز آموزی شوند . در گذشته کارکنان احساس امنیت شغلی می کردند ، ولی هم اکنون افراد برای مدت نسبتاً کوتاهی می توانند در کار خود انجام وظیفه نمایند . مدیران باید بیاموزند که چگونه انعطاف پذیر شوند و در امور پیش بینی نشده چگونه واکنش مناسب نشان دهند و چگونه در برابر پدیده تغییر مقاومت کنند و به بهترین شکل با آن سازش نمایند .

کم شدن وفاداری کارکنان :

سازمان ها با رویارویی با پدیده رقابت جهانی و مشاهده برخوردهای ناجوانمردانه چون بلعیده شدن سازمان های ضعیف توسط سازمان های قدرتمند دست از سیاست های گذشته برداشته و امنیت شغلی ، سابقه خدمت و پاداش های مناسبی را که به کارکنان قدیمی خود می دادند ، کاهش دادند . این مسئله باعث کاهش وفاداری کارکنان شده است . مدیران باید بیاموزند که چگونه موجب افزایش انگیزه کارکنان شوند تا آنان نسبت به سازمان احساس وفاداری و تعهد بیشتری نمایند و در عین حال سازمان نیز در صحنه رقابت جهانی باقی بماند .

نیروی کار دوگانه (مضاعف) :

امروزه نیروی کار با الگوی دوگانه وجود دارد که در آن کارکنان باید کارهایی با مهارت پایین انجام دهند و حقوق نسبتاً پایینی بگیرند یا کارهای با مهارت بالا انجام دهند و حقوق متوسط دریافت کنند . در گذشته بیشتر سازمان ها در بخش تولید کارکنانی با مهارت بالا داشتند . ولی هم اکنون به نظر می رسد که افراد با مهارت پایین و حقوق اندک باید استخدام شوند . مسئله اینجاست که مدیر چگونه می تواند موجب انگیزش افرادی شود که حقوق پایینی دارند و فرصتی نیز برای ارتقای مقام و رسیدن به دستمزد بیشتر ندارند . آیا می توان مشاغل این کارکنان را طرح ریزی مجدد نمود یا حتی آنها را حذف کرد ؟

بهبود رفتار ، از نظر اخلاقی :

در سازمان هایی که پیوسته شاهد کاهش نیروی کار و نادیده گرفتن انتظارات کارکنان و رقابت شدید در بازار هستیم ، عجیب نیست که برخی کارکنان قوانین را زیر پا گذاشته و دست به اقدامات غیر اخلاقی بزنند . مدیران باید از نظر اخلاقی جو یا محیطی سالم برای کارکنان به وجود آورند تا آنها بتوانند بر میزان تولید ، بازدهی و بهره وری خود بیفزایند و از نظر رفتار خوب و بد دچار مشکل و معما نشوند .

برچسب ها:  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز ترجمه مهدی زارع  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج جلد اول  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز جلد اول  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز جاج ترجمه مهدی زارع  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز Pdf  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز Doc  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز جلد دوم  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز سه جلدی  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج جلد دوم  دانلود خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج  خلاصه کتاب رفتارسازمانی رابینز جاج  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز جاج جلد اول  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج ترجمه مهدی زارع  خلاصه کتاب رفتار سازمانی استیفن رابینز جلد دوم  خلاصه کتاب مبانی رفتار سازمانی رابینز Pdf  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز جاج  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج جلد اول  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز ترجمه مهدی زارع  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز جلد اول  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز Pdf  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز Doc  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز جاج  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز جلد دوم  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز سه جلدی  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج جلد دوم  دانلود خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز جاج ترجمه مهدی زارع  خلاصه کتاب رفتارسازمانی رابینز جاج  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز جاج جلد اول  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج ترجمه مهدی زارع  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رضاییان  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رضائیان  خلاصه کتاب مبانی رفتار سازمانی رضائیان  خلاصه كتاب رفتار سازماني دكتر رضائيان  خلاصه کتاب رفتار سازمانی علی رضائیان  خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی رضاییان  خلاصه کتاب مبانی رفتار سازمانی رضاییان  خلاصه کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی رضاییان  دانلود رایگان خلاصه کتاب رفتار سازمانی رضائیان  دانلود خلاصه کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی رضاییان  خلاصه کتاب رفتار سازمانی مورهد گریفین  دانلود خلاصه کتاب رفتار سازمانی مورهد گریفین  دانلود خلاصه کتاب مديريت رفتار سازمانی مورهد گریفین  خلاصه کتاب رفتار سازمانی مورهد و گریفین  خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی مورهد گریفین  خلاصه کتاب رفتار سازمانی دکتر رضائیان  دانلود خلاصه کتاب رفتار سازمانی دکتر رضائیان  دانلود خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان  خلاصه کتاب مبانی رفتار سازمانی دکتر علی رضائیان  خلاصه کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضاییان  خلاصه کتاب رفتار سازمانی قلی پور  خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی آرین قلی پور  خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی قلی پور  خلاصه کتاب رفتار سازمانی آرین قلی پور  دانلود خلاصه کتاب رفتار سازمانی قلی پور  خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی دکتر قلی پور  خلاصه کتاب رفتار سازمانی پیشرفته زارعی متین  خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته حسن زارعی متین  خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته دکتر حسن زارعی متین  خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته زارعی متین  خلاصه کتاب رفتار سازمانی پیشرفته حسن زارعی متین  خلاصه کتاب رفتار سازمانی استیفن رابینز جلد دوم  خلاصه کتاب رفتار سازمانی زارعی متین  خلاصه کتاب رفتار سازمانی دکتر زارعی متین  خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی حسن زارعی متین  کتاب رفتار سازمانی رابینز  کتاب رفتار سازمانی رابینز Pdf  کتاب رفتار سازمانی رابینز جاج  کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج  کتاب رفتار سازمانی رابینز سه جلدی  کتاب رفتار سازمانی رابینز جلد اول  کتاب رفتار سازمانی رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی  کتاب رفتار سازمانی رابینز Ppt  کتاب رفتار سازمانی رابینز ترجمه مهدی زارع  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز  کتاب رفتار سازمانی  کتاب رفتار سازمانی استیفن رابینز  کتاب رفتار سازمانی مورهد گریفین  کتاب رفتار سازمانی پیشرفته  کتاب رفتار سازمانی رضائیان  کتاب رفتار سازمانی و منابع انسانی  کتاب رفتار سازمانی مورهد و گریفین  خلاصه کتاب رفتار سازمانی استیفن رابینز  کتاب مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز  دانلود کتاب رفتار سازمانی استیفن رابینز  کتاب رفتار سازمانی استیفن پی رابینز  دانلود خلاصه کتاب رفتار سازمانی استیفن رابینز  خلاصه کتاب مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز  دانلود کتاب مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز  دانلود کتاب مدیریت رفتار سازمانی استیفن رابینز  خرید کتاب مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز  خلاصه کتاب رفتار سازمانی مورهد گریفین  دانلود كتاب رفتار سازمانی مورهد گریفین  دانلود کتاب رفتار سازمانی مورهد گریفین  سوالات کتاب رفتار سازمانی مورهد گریفین  دانلود خلاصه کتاب رفتار سازمانی مورهد گریفین  دانلود کتاب مديريت رفتار سازمانی مورهد گریفین  دانلود خلاصه کتاب مديريت رفتار سازمانی مورهد گریفین  خرید کتاب رفتار سازمانی مورهد گریفین  کتاب رفتار سازمانی پیشرفته رابینز  کتاب رفتار سازمانی پیشرفته دکتر رضاییان  کتاب رفتار سازمانی پیشرفته زارعی متین  کتاب مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته پیام نور  کتاب مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته  خلاصه کتاب رفتار سازمانی پیشرفته رابینز  دانلود کتاب رفتار سازمانی پیشرفته رابینز  دانلود کتاب مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته  خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته  كتاب رفتار سازماني رضائيان  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رضائیان  کتاب مدیریت رفتار سازمانی رضائیان  مشخصات کتاب رفتار سازمانی رضائیان  دانلود رایگان کتاب رفتار سازمانی رضائیان  خلاصه کتاب مبانی رفتار سازمانی رضائیان  دانلود کتاب رفتار سازمانی دکتر رضائیان  دانلود کتاب مدیریت رفتار سازمانی رضائیان  کتاب مبانی رفتار سازمانی دکتر رضائیان  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز Pdf  دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز Pdf  خلاصه کتاب مبانی رفتار سازمانی رابینز Pdf  کتاب رفتار سازمانی رابینز جاج جلد دوم  دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز جاج  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز جاج ترجمه مهدی زارع  دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج  دانلود خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز جاج  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز جاج جلد اول  خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج ترجمه مهدی زارع  دانلود کتاب رفتار سازمانی و منابع انسانی  دانلود رایگان کتاب رفتار سازمانی و منابع انسانی  دانلود کتاب رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی  خلاصه کتاب رفتار سازمانی و منابع انسانی  دانلود رایگان کتاب رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی  کتاب مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی احمدرضا فاضل انواریزدی  خلاصه کتاب رفتار سازمانی مورهد و گریفین  دانلود کتاب رفتار سازمانی مورهد و گریفین  دانلود کامل کتاب رفتار سازمانی مورهد و گریفین  

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :120

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :122

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :125

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :153

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5700

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :243

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :16

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3669

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...