منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول:آموزش ابتدایی

تجربیات مدون زیست شناسی



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 80    



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه:

آموزش خوب و سامان یافته زمانی اتفاق می افتد که معلم طرح درس و برنامه ای دقیق داشته باشدتا کلاسی خلاق و پویا و نیز سرشار از نشاط به بار آید. معلم بایستی پیش از ورود به کلاس برنامه درسی خود را آماده  کرده و بداند که هدف های رفتاری از درس آن روز چیست ، چه می خواهد انجام دهد و درس را  چگونه می تواند ارائه کند و با چه شیوه ای ، دانش آموزان را تحرک و تمرکز بخشد و آنها را در بحث های گروهی و کار های جمعی شرکت دهد تا کلاس درس نه تنها خسته کننده نباشد، که منبع انرژی و الهام بوده و فراگیر را به هدف های آموزشی مورد نظر سوق دهد.

طرح درس ، سامان بخشی تدریس و هدایت امور آموزش است لذا معلم باید بکوشد با خلاقیت و ابتکار از روشی در تدریس استفاده کند که دانش آموزان، این گنجینه های اجتماع به علم آموزی هر چه بیشتر تشویق و برای جامعه آینده تربیت شوند . لذا استفاده از شیوه های نو از قبیل یادگیری از طریق همیاری (طرح معلم یار) ، شیوه نمایشنامه ای ، روش بحث گروهی و... در این راستا و ضرورت امروزین می باشد.

زیست شناسی یکی از مهم ترین درس های پایه در دبیرستان است. در آموزش زيست شناسي  چالش جدي قرن حاضر تغيير رويه از الگوهاي تدريس منسوخ به الگوهاي يادگيري موثر است . تاكيد بر يادگيري ( و نه تدريس ) بر پايه اصول ساخت گرايي استوار است. اين روش  دانش آموز محور است و هدفش ارتقا بخشيدن به عمق يادگيري است .  مرحله گذار  از تدريس زيست شناسي به يادگيري زيست شناسي چندان هم سهل و آسان نخواهد بود ، چرا كه مستلزم كسب برخي مهارت ها از سوي شاگردان و مربيان است . از  جمله مشكلات  مهم، آماده كردن فراگيران با ساختارهاي جديد آموزشي به منظور ارتقاي پردازش و تحليل  اطلاعات زيست شناختي است . ديدگاههاي دانش آموز محور با مقاومت شاگردان، دانشجويان، اساتيد و مديران آموزشگاهها و دانشكده ها مواجه خواهد شد  . در ثاني بدون داشتن محتواي درسي قوي براي دانش زيست شناسي ، حتي با آگاهي از الگوهايي مناسب و موثر ، شاگردان يادگيري عميقي نخواهد داشت . دانشمندان پيشنهاد مي كنند كه آموزش  مبتني برنيازها و بنيانهاي اجتماعي ، در صورتي كه در برنامه  آموزشي دانش آموزان گنجانده شود ، راهي موثر براي  ايجاد انگيزه هاي لازم در بكار گيري روش هاي جديد  آموزش زيست شناسي است . مسائل و فعاليت هاي  جامعه نگر به شاگردان فرصت مي دهد تا تنوع حياتي پيرامون خود را ثبت كنند و خصوصيات گياهان ، جانوران و ميكروبها را  در محيط مدرسه يا خانه مشاهده و اندازه گيري نمايند .

آنچه در این 100 صفحه آورده شده است ماحصل تجربیات اینجانب در کلاس درس اعم از نحوه تدریس درس زیست شناسی، مدیریت کلاس، نظم و انضباط در کلاس و در کل تصویری از کلاس های بنده در این چندین سال خدمتم در مدارس استان اردبیل به خصوص منطقه هیر می باشد که امید است مورد استفاده همکاران قرار گیرد.

2.ارزیابی عمومی

2-1.اهداف درس زیست شناسی در دبیرستان

تغيير کامل عناوين دروس و تعداد و نوع واحدها در شيوه جديد سالی واحدی نياز به برنامه و کتاب های درسی جديد را به وجود آورد. بنابراين بر فهرست دلايل تغيير، تغيير شيوه اجرايی نظام جديد متوسطه از نيمسال – واحدی به سالی – واحدی افزوده شد. با در نظر گرفتن همه اين عوامل، هدف های آموزش زيست شناسی به صورت زير تدوين شد و به تصويب رسيد:

 هدف های کلی

الف. هدف های دانشی

با مطالعه و بررسی پديده های زيستی به علم و قدرت خالق آن ها پی ببرد

اصطلاحات، مفاهيم، اصول، نظريه ها و قوانين بنيادی زيست شناسی را بشناسند

آگاهی های لازم در زمينه زيست شناسی را برای زندگی سالم کسب کنند

حداقل آگاهی های لازم در زمينه زیست شناسی را برای ورود به آموزش عالی کسب کنند.

با کاربردهای زيست شناسی در جهان امروز، به ويژه در زندگی روزمره آشنا شوند.

رابطه متقابل زيست شناسی را با ساير علوم درک کنند.

 اهداف نگرشی:

به پديده های زيستی به عنوان نشانه ها و شواهد حاکميت تدابير الهی در جهان بنگرند.

نسبت به پديده های زيستی کنجکاو شوند.

محیط زيست خود را دوست بدارند.

نسبت به نگهداری از محيط زيست خود احساس مسئوليت کنند.

نسبت به رعايت وظايف بهداشت فردی، اجتماعی خود را مسئول بدانند.

در رد يا قبول نظريه های زيست شناسی، منطقی باشند.

به کوشش های علمی و انسانی دانشمندان، از جمله زيست شناسان ارج نهند،

 اهداف مهارتی:

در مطالعه و بررسی پديده های زيستی از همه حواس خود به بهترين نحو استفاده کنند.

براساس داده های جمع آوری شده راه حل های ممکن را برای مسائل زيستی ارائه دهند.

برای ارزيابی و آزمودن فرضيه های ارائه شده، فعاليت هايی را طراحی کنند.

ابزار و مواد مختلف را در مطالعه و بررسی پديده های زيستی به طور مناسب به کار ببرند.

برخی از ابزار و مواد مورد نياز را بسازند.

متغيرهای مورد نظر در مطالعات زيست شناختی را براساس معيارها، اندازه گيری و محاسبه کنند.

نتايج حاصل از آزمايش های خود را تفسير کنند.

از دست آوردهای جزئی، يک نظام کلی فکری را سازمان دهند.

اصول و قوانين به دست آمده را به موارد و مصدِق ديگر آن ها تعميم دهند.

عقايد و نظريه های خود را به روشنی با ديگران در ميان بگذارند.

 هدف های جديد در مقايسه با هدف های قبلی از اين نظرها قابل اهميت اند:

- توجه بيشتر به فرايند علم ورزی دانش آموزان، از جمله کاربرد روش علمی در حل مسايل علمی، خلاقيت و  پرورش مهارت های تحقيق در علم

-توجه بيشتر به نگرش های دانش آموزان به ويژه به علم و پژوهشگران علم.

 

2-2.رویکردهای مهم در درس زیست شناسی

امروزه در جهان دو ديدگاه اصلي در زمينة آموزش، از جمله آموزش زيست شناسي در برابر يكديگر ايستاده اند: ديدگاه سنتي و ديدگاه نوين. همة ديدگاه هاي فرعي، روش ها و رويكردها از اين دو سرچشمه مي گيرند. ما همه، ديدگاه سنتي را تجربه كرده ايم و آن را خوب مي شناسيم. مي توان به طور خلاصه اين ديدگاه را چنين معرفي كرد:

در روش سنتي معلم: از دانش آموزان مي خواهد كه هنگام درس دادن ( سخنراني) سكوت كنند و با دقت گوش فرا دهند.  همة دانش آموزان به طور يكسان مطلبي را كه به آنها ارائه مي شود، فرا بگيرند. دانش آموزان را مانند ظرف هايي خالي در نظر مي گيرد و نقش خود را پر كردن اين ظرف ها، با دانش خود، مي داند. روش نوين چندين سال است كه عرضه شده، اما در همين مدت كم با استقبال دست در كاران آموزش روبه رو شده است. اين روش ريشه در فلسفه، روان شناسي و جامعه شناسي و آموزش دارد. هستة اين روش در اين باور قرار دارد كه ذهن انسان هنگام يادگيري خالي نست، بلكه هر فرد يادگيرنده در بارة موضوع يادگيري، از پيش تجربه هايي دارد و ياد گيري او بر پاية اين تجربه هاي قبلي است. تجربه هاي قبلي افراد مختلف يكسان نيست، بلكه اين تجربه ها براي افراد منحصر به فردند. بنابراين يادگيري نيز در همة افراد يكسان انجام نمي پذيرد، بلكه سبك ياد گيري افراد نيز منحصر به فرد است. در اين روش به تفاوت هاي فردي بها داده مي شود. و معلم به جاي آن كه در فكر استفاده از بهترين روش تدريس باشد، به فكر سنك هاي مختلف يادگيري نيز هست. سبك هاي يادگيري افراد مختلف، متفاوت و منحصر به فرد است، اما مي توان همة سبك هاي ياد گيري را در سه گروه خلاصه كرد: سبك ديداري، سبك شنيداري و سبك حركتي. از ويژگي هاي روش نوين توجه ويژه به فعال بودن دانش آموزان هنگام يادگيري است. اهميتهاي  فعاليت ها در روش نوين به طور خلاصه عبارت است از: فعاليت، دانش آموزان را با سؤال و مسئله رو به رو مي كند. فعاليت، به ساخته شدن مفاهيم جديد بر مبناي مفاهيم قبلي كمك مي كند و در نتيجه يادگيري را تقويت مي كند. فعاليت به دانش آموزان اجازة اظهار نظر مي دهد و به ديدگاه او اهميت مي دهد. فعاليت دانش آموز را به درك صحيح تر نزديك تر مي كند. فعاليت ارزشيابي از يادگيري را مطمئن تر مي كند.

راهبرد تغيير: تغييری که در روش نوين قرار است به وقوع بپيوندد، فرايندی است چند ساله که اجرای آن پس از برنامه ريزی های اوليه، در سال 1378، با انتشار کتاب علوم زيستی و بهداشت سال اول دبيرستان آغاز شد. بديهی است به دليل سابقه طولانی مدت روش سنتی، پذيرش و اجرای آن در مدت کوتاه انجام شدنی نيست. برای مديريت اين تغيير لازم است نخست عوامل کمک کننده و عوامل ممانعت کننده تغيير را بشناسيم، و سپس با طرحی مشخص به تقويت نيروهای موافق و برعکس تضعيف نيروهای مخالف بپردازيم، تا بتوانيم در حوالی زمان تعيين شده به موفقيتی نسبی دست يابيم.

 

Table of Contents
1.مقدمه: 1
2.ارزیابی عمومی 2
2-1.اهداف درس زیست شناسی در دبیرستان 2
2-2.رویکردهای مهم در درس زیست شناسی 5
2-3.روش پيشنهادی برای آموزش زيست شناسی به  شيوه نوين: 7
2-4.الگوهای  تدريس  در زیست شناسی 10
2-5.چالش های یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی 12
2-5-1.تسهيل نقش پردازشي دانش آموزان در يادگيري 12
2-5-2. مقاومت دانش آموزان 15
2-5-3.مشكل محتوا 17
2-6.ضرورت استفاده ازIT در آموزش زيست شناسي 19
3.روش های انجام کار: 21
3-1. ایجاد فضای خلاقیت و توانمندی در مدرسه و کلاس درس 21
3-2. تعدیل و اصلاح فرایند فعالیت‏های مدرسه و کلاس درس 22
5.تبیین تجارب 24
5-1.تبیین نمونه ای از 24
طرح درس  اینجانب در زیست شناسی سوم متوسطه 24
5-2. تبیین  تجربه مدیریت در کلاس 36
5-2-1. یادگیری، محصول مدیریت کلاس 37
5-2-2. برای حضور در کلاس مجهز باشید 38
5-2-3. ایجاد جو مثبت در کلاس 38
5-2-4. کمک به دانش‌آموزان در هنگام بحران 39
5-2-5. در کلاس‌های خود نوآوری داشته باشید 39
5-2-7. کلاس‌های بزرگ‌تر، مدیریت بیشتر 41
5-2-8. ترغیب دانش‌آموزان به گوش دادن 41
5-3. تبیین تجربیات در رابطه با عوامل مخل کلاس درس 42
3-5-1. عوامل مخل مربوط به معلم 43
3-5-2. عوامل مخل مربوط به دانش‌آموز 43
3-5-3. عوامل مخل مربوط به مطلب درسی 43
3-5-4. عوامل مخل مربوط به وسایل و محیط 44
5-4.تبیین تجربیات  در رابطه با ایجاد انگیزه در دانش آموزان 44
7. عوامل موفقیت یا عدم موفقیت تجارب حاصله ناشی از انجام امور محوله: 50
7-1. تدريس صرفاً کلامي 50
7-2. جالب، جاذب و مورد توجه نبودن پيام 50
7-3.انتقال منفي 51
7-4. رويايي شدن و در خود فرو رفتن دانش آموزان 52
7-5.بي توجه به سطح درک دانش آموزان 52
7-6.موانع فيزيکي 52
8. اقدامات خاص: 53
"علاقمند ساختن دبیران به استفاده بیشتر از آزمایشگاه در درس زیست شناسی  ( با ایجاد فضای مناسب تر و امکانات بیشتر"): 53
8.بیان نکات کلیدی 66
9.ارائه برنامه: 73
10.منابع و ماخذ: 77
 
 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:تجربیات دبیر زیست شناسی  تجربیات معلم زیست شناسی  تحقیق ارتقای شغلی دبیر زیست شناسی  تجربیات دبیر زیست شناسی ارتقای شغلی عالی  تجربیات دبیر زیست شناسی ارتقای شغلی خبره  تجربیات دبیر زیست شناسی ارتقای شغلی خبره به عالی  تجربیات دبیر زیست شناسی ارتقای شغلی ارشد به خبره  مستندات ارتقای شغلی  دبیر زیست شناسی  روش های تدریس زیست شناسی  سایت اقدام پژوهی  سایت ارتقای تجربیات دبیران  سایت تخصصی تجربیات دبیران  تجربیات دبیر  تجربیات معلم  تجربیات آموزگار  تجربیات هنر اموز  رتبه عالی  رتبه خبره  تجربیات دبیران برای ارتقای شغلی  تجربیات دبیران برای ارتقای شغلی خبره  تجربیات دبیران برای ارتقای شغلی عالی  تجربیات معلم ابتدایی  تجربیات آموزگار ابتدایی  تجربیات یک معلم  تجربیات یک هنر آموز  تجربیات معلمین  تحقیق درباره تجربیات دبیران  تجربیات دبیران برای رتبه خبره  تچربیات دبیران برای ارتقای شغلی ارشد به خبره  تجربیات برای ارتقای شغلی ارشد به خبره   ارتقاء شغلی فرهنگیان  ارتقاء شغلی خبره به عالی  ارتقاء شغلی ارشد به خبره  ارتقای خبره به عالی  ارتقای ارشد به خبره   دانلودمقاله ارتقاءشغلی  دانلودمقاله ارتقاءشغلی فرهنگیان  دانلودمقاله ارتقاءشغلیخبره به عالی  دانلودمقاله ارتقاءشغلی خبره به عالی  ارتقاع شغلی فرهنگیان  مقالات فرهنگیان جهت ارتقای رتبه  مقاله های فرهنگیان جهت ارتقای رتبه  جدیدترین مقالات خبره   بانک مقالات ارزان ارتقاشغلی فرهنگیان  ارتقاشغلی معلم ها  ازخبره به عالی  ارتقا شغلی  ارتقای شغلی معلمان ایران  برای مقالات خبره چه باید بنویسیم  ارتقایشغلی فرهنگیان  ارتقای شغلی خبره به عالی  ارتقای شغلی فرهنگیان خبره به عالی  ارتقای شغلی فرهنگیان ارشد به خبره  ارتقا  شغلی  ارشد  به  خبره  دوره  ابتدایی  جدیدترین مقالات ابتدایی  فرهنگیان ومقالات خبره  فرهنگیان ومقالات عالی  شغلی دبیران  تجربیات مدون دبیر زیست شناسی    

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :120

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :122

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :125

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :152

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5700

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :243

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :15

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3669

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...