منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول:آموزش ابتدایی

تجربیات مدون زمین شناسی برای ارتقای شغلی خبره و عالی



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 50    



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده

در این مقاله، مشکلات دبیران زمین شناسی، دانشجویان این رشته و دانش آموزان رشتهٔ تجربی، با جمع آوری اطلاعات، نظر خواهی از همکاران این رشته و دانش آموزان، و پردازش آماری این اطلاعات بررسی شده است. بررسی کارشناسانهٔ این آمار نشاندهندهٔ بزرگ‌ترین معضل دبیران زمین شناسی است. اولین مشکل، عدم وجود انگیزه در دبیر و دانش آموز، و بی توجهی مدیران مدارس نسبت به این درس است که خود به خاطر نداشتن ضریب مناسب در کنکور، و نامتناسب بودن زمان به حجم و سطح دشواری این درس، ایجاد می‌شود. از طرف دیگر، برنامه ریزی آموزش و پرورش در این مقوله صحیح نیست، چرا که دانشجوی مهندسی معدن از رشتهٔ ریاضی و فیزیک وارد دانشگاه شده است، در حالی که هیچ سر رشته ای از زمین شناسی ندارد. از جمله راهکارهای ارائه شده در این زمینه، یکی تغییر ضریب زمین شناسی در کنکور است، و دیگری تدریس همین حجم درس، در سه سال اول و دوم و سوم. راه دیگر آن است که ساعات تدریس درس افزایش یابد و برای رشتهٔ ریاضی نیز گذاشته شود. چون اگر کنکور هم برداشته شود، مشکل کمبود وقت همچنان باقی است.

کلید واژه‌ها: نظرخواهی، کنکور، ساعات تدریس، راهکار.

مقدمه

کشور ایران نه تنها از برکت وجود منابع معدنی بشماری برخوردار است، بلکه در ارتباط با برخی از این منابع، جزو کشورهایی قرار می‌گیرد که در جهان حرف اول را می‌زنند؛ منابعی چون: گاز، نفت، زغال سنگ، مس و ... امروز که به انرژی هسته ای نیز دسترسی پیدا کرده‌ایم، آیندهٔ خو د را از هر لحاظ بیمه کرده‌ایم. حال آیا توقع زیادی است، اگر خواهان توجه بیشتر به این علم و دست اندرکاران آن باشیم؟ هدف من از نگارش این مقاله، جلب توجه مسئولین عزیز این مهم است که کم لطفی «سازمان سنجش» و «آموزش و پرورش» به زمین شناسی، جلوی پیشبرد اهداف عالیهٔ  نظام مقدس ما، یعنی قطع وابستگی را می‌گیرد. البته دور از انصاف است  اگر تغییرات چند سال اخیر در ضریب کنکور و مسائل دیگر را نادیده انگاریم، ولی مشکل همچنان باقی است و توجه بیشتر را می‌طلبد.

داده‌ها و روش کار

به منظور بررسی مشکلات دبیران زمین شناسی و ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات یاد شده، این جانب از روش آماری کمک گرفته‌ام و در سطح ناحیه، با همکاری چند تن از همکاران، از دانش آموزان نظر خواهی کردم. سپس آن‌ها را بررسی و تجزیه و تحلیل کردم و به نتایج جالبی رسیدم. از کلیه همکاران نیز، طی فرمی جداگانه نظر خواهی کردم که نظرات مشترک آن‌ها را در قسمت شرح و تفسیر نتایج ارائه کرده‌ام.

در این قسمت، نتیجهٔ نظر خواهی را مطالعه می کیند. لازم به ذکر است که تعداد افراد نظر خواهی شده 325 نفر بوده است.

سؤالات فرم نظر خواهی از دانش آموزان

1.        به نظر شما، آیا حجم کتاب با طول مدت سال تحصیلی تناسب دارد؟(وقت کافی است)؟ الف- بله          ب- خیر

2.        اگر مطالب درس زمین شناسی به جای دو سال تحصیلی در سه سال تدریس شوند، تا حجم آن و سطح دشواری‌اش کاسته شود، بهتر نیست؟    الف- بله         ب- خیر

3.         اگر مطالب مختصر ولی مفید تر باشند، بهتر نیست؟   الف- بله    ب- خیر

4.         اگر رشته ریاضی و فیزیک نیز با توجه به رشته معدن، درس زمین شناسی داشته باشند، بهتر نیست؟   الف- بله      ب- خیر

5.        آیا در تألیف کتاب‌ها، از این شاخه به آن شاخه نپریده‌اید؟ الف- بله         ب- خیر

6.        آیا فکر نمی‌کنید، حذف فصل اول و آخر هر دو کتاب، با توجه به وقت محدود، بهتر باشد؟ الف- بله         ب- خیر

7.        آیا از درس زمین شناسی خوشتان می‌آید؟ الف- بله         ب- خیر

8.        آیا از تأثیر این درس در قبولی کنکور (یعنی اینکه هر گزینه صحیح در رتبه و نمرهٔ خام شما چه تاثیری دارد) مطلع هستید؟ الف- بله         ب- خیر

9.        آیا از آینده شغلی رشته زمین شناسی با خبرید؟ الف- بله         ب- خیر

10.     به نظر شما در کشوری با این همه معدن، وجود این درس و توجه آن در نظام آموزش و پرورش لازم است؟ الف- بله         ب- خیر

11.     کدام کتاب از بین دو کتاب زمین شناسی دبیرستان را بیشتر دوست دارید؟ الف- سوم    ب- پیش دانشگاهی

12.     اگر شما مؤلف کتاب سوم بودید، چه تغییری در آن می‌دادید؟

الف- بعضی فصل‌ها را حذف یا کم می‌کردم              ب- تغییر نمی‌دادم

13.     آیا از اینترنت و رایانه برای کمک به درس استفاده می‌کنید؟ الف- بله         ب- خیر

14.     آیا تمایل به ادامه تحصیل در رشته زمین شناسی دارید؟ الف- بله         ب- خیر

15.     آیا کسی شما را به نخواندن این درس در کنکور تشویق کرده است؟ الف- بله         ب- خیر

16.     اگر ضریب این درس در رشتهٔ پزشکی صفر نباشد، آیا باز هم به آن بی توجهی می‌کنید؟ الف- بله         ب- خیر

17.     آیا بجز ضریب کنکور، چیز دیگری هم در بی علاقگی  به این درس اثر دارد؟ الف- بله         ب- خیر

18.     آیا معلم در ایجاد انگیزه برای خواندن این درس مؤثر است؟ الف- بله         ب- خیر

19.      آیا از روش‌های فعال یاددهی و مشارکت شما در تدریس راضی هستید؟ الف- بله         ب- خیر

20.     آیا مطالب کتاب تازه و بروز است؟ الف- بله         ب- خیر

شرح و تفسیر نتایج

از تفسیر داده‌ها راهکارهای زیر حاصل شد:

1.       ساعات درس زمین شناسی در هفته افزایش یابدتا امکان استفاده از وسایل کمک آموزشی و گردش علمی فراهم شود؛ مخصوصاً با توجه به نبودن ساعات آزمایشگاه در این درس، در حالی که سایر دروس تخصصی علوم پایه از آزمایشگاه برخوردارند.

2.       این درس با همین حجم در سه سال ارائه شود.

3.       در چند سالی که از کنکور داریم، حتی به مقدار ناچیز ضریب آن را در پزشکی و دندان پزشکی منظور کنند تا همه بی ضریب بودن این درس را مثل پتکی بر سر دبیران زمین شناسی نکوبند.

4.        در ترتیب فصل‌های کتاب سوم تغییرات اساسی لازم است، چرا که مطالب اوایل این کتاب بیشتر شبیه اطلاعات جغرافیایی است و مشکل‌ترین قسمت در زمین شناسی، در نیمه دوم کتاب و در وقت محدود نیم سال دوم ارائه می‌شود. دبیران همیشه آن را با عجله درس می‌دهند و از نتیجه کا راضی نیستند. تا وقتی هم که دانش آموز کانی‌ها و سنگ‌ها را نشناسد، الفبای درس را یاد نگرفته است. قسمت‌های اول کتاب زیاد ضرورت ندارد که کامل عنوان شود. (البته شایان ذکر است در تألیف کتاب علوم زمین که بجای کتاب سال سوم احتمالاً جایگزین می‌شود این نقیصه حذف شده است، هر چند که خود نیز عاری از اشکال و نقصان نیست).

5.        دانش آموزان رشته ریاضی و فیزیک، احتمالاً باید درس زمین شناسی داشته باشند تا بتوانند به رشتهٔ مهندسی معدن وارد شوند. طبق تحقیقات این جانب، استادان رشته معدن در برخورد با دانشجویان دچار مشکلات عدیده ای  می‌شوند.

تحلیل وضعیت آموزشی درس زمین شناسی

 

با توجه به اتمام کلاس‌ها و شروع امتحانات دانش آموزان و همینطور نزدیک شدن به کنکور، تصمیم گرفتم تا نگاهی دقیق تر به درس زمین شناسی بیندازم و عواملی که باعث بی انگیزه شدن دانش آموزان نسبت به این درس (و یا بهتر بگویم علم زمین شناسی شده است) را جمع کرده و در اختیار شما بگذارم شاید با دانستن این نکات بتوانیم چاره ای بیندیشیم و برای پیشرفت این درس قدمی بر داریم.

با توجه به بررسی‌های انجام شده در بعضی مناطق می‌توان بعضی نقاط ضعف آموزش درس زمین شناسی را به این موارد اختصاص داد:

فهرست
مشکلات خاص دبیران زمین شناسی 2
کلید واژه‌ها 2
مقدمه 3
داده‌ها و روش کار 3
شرح و تفسیر نتایج 6
تحلیل وضعیت آموزشی درس زمین شناسی 7
مشکلات آموزشی درس زمین شناسی 9
راهکارها 11
علت افت تحصیلی دانش آموزان در درس زمین شناسی و راهکارهای پیشنهادی 12
راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکلات از دیدگاه محقق: 14
خلاصه و پیشنهاد 16
بررسی چالش‌های درس زمین‌شناسی دورهٔ متوسطه 17
وظایف فراگیران دریک گردش علمی 17
وظایف معلم 18
محاسن و مزیت گردش علمی 19
عوامل مؤثر در یادگیری 19
ادارهٔ کلاس 28
توصیه‌ها 40
نکته‌ها 43
نتیجه گیری 48
منابع 50
 
 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:  تجربیات مدون زمین شناسی  تجربیات مدون دبیر زمین شناسی  تجربیات یک معلم زمین شناسی  تجربیات دبیر زمین شناسی  تجربیات تدریس زمین شناسی  روش تدریس زمین شناسی سوم تجربی  روش تدریس زمین شناسی  روش تدریس زمین شناسی پیش دانشگاهی  روش تدریس درس زمین شناسی  تجربیات مدون زمین شناسی  تجربیات مدون دبیر زمین شناسی  تجربیات دبیران  سایت تخصصی تجربیات دبیران  تجربیات دبیر  تجربیات معلم  تجربیات آموزگار  تجربیات هنر اموز  رتبه عالی  رتبه خبره  تجربیات دبیران برای ارتقای شغلی  تجربیات دبیران برای ارتقای شغلی خبره  تجربیات دبیران برای ارتقای شغلی عالی  تجربیات معلم ابتدایی  تجربیات آموزگار ابتدایی  تجربیات یک معلم  تجربیات یک هنر آموز  تجربیات معلمین  تحقیق درباره تجربیات دبیران  تجربیات دبیران برای رتبه خبره  تچربیات دبیران برای ارتقای شغلی ارشد به خبره  تجربیات برای ارتقای شغلی ارشد به خبره   ارتقاء شغلی فرهنگیان  ارتقاء شغلی خبره به عالی  ارتقاء شغلی ارشد به خبره  ارتقای خبره به عالی  ارتقای ارشد به خبره   دانلودمقاله ارتقاءشغلی  دانلودمقاله ارتقاءشغلی فرهنگیان  دانلودمقاله ارتقاءشغلیخبره به عالی  دانلودمقاله ارتقاءشغلی خبره به عالی  ارتقاع شغلی فرهنگیان  مقالات فرهنگیان جهت ارتقای رتبه  مقاله های فرهنگیان جهت ارتقای رتبه  جدیدترین مقالات خبره   بانک مقالات ارزان ارتقاشغلی فرهنگیان  ارتقاشغلی معلم ها  ازخبره به عالی  ارتقا شغلی  ارتقای شغلی معلمان ایران  برای مقالات خبره چه باید بنویسیم  ارتقایشغلی فرهنگیان  ارتقای شغلی خبره به عالی  ارتقای شغلی فرهنگیان خبره به عالی  ارتقای شغلی فرهنگیان ارشد به خبره  ارتقا  شغلی  ارشد  به  خبره  دوره  ابتدایی  جدیدترین مقالات ابتدایی  فرهنگیان ومقالات خبره  فرهنگیان ومقالات عالی   تجربیات دبیر زمین شناسی  تجربیات معلم زمین شناسی  تجربیات دبیر زمین شناسی دبیرستان  تجربیات دبیر زمین شناسی دبیرستان رتبه عالی  تجربیات معلم زمین شناسی دبیرستان برای رتبه عالی  تجربیات دبیر زمین شناسی دبیرستان برای ارتقای شغلی  تجربیات مدون شده یک دبیر زمین شناسی  تجربیات ارتقای شغلی خبره به عالی  تجربیات ارتقای شغلی ارشد به خبره دبیر زمین شناسی  تحقیق ارتقای شغلی دبیر زمین شناسی  تجربیات  تجربیات دبیر  تجربیات معلم زمین شناسی متوسطه  تجربیات دبیر زمین شناسی متوسطه 2  تجربیات دبیر زمین شناسی جهت ارتقای شغلی  مستندات وتجربیات دبیر زمین شناسی  تجربیات یک دبیر زمین شناسی  تجربیات ارتقای شغلی یک دبیر زمین شناسی  تجربیات جهت ارتقای شغلی دبیر زمین شناسی    

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :119

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :121

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :125

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :152

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5698

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :242

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :15

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3668

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...