منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول:آموزش ابتدایی

تجربیات مدون دبیر ریاضی راهنمایی



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 30    



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده

برای بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دورهٔ راهنمایی باید به ابعاد گوناگون فردی اجتماعی این مسئله توجّه کرد: ریاضی درسی است که به درک و فهم عمیق مطالب و شناسایی همه جانبه موضوعهای مورد بحث نیاز دارد. مطالب ریاضی تنها با خواندن و حفظ کردن یاد گرفته نمی‌شوند، بلکه برای یادگیری پایدار باید موضوع مورد یادگیری  کاملاً شناخته شود. به علاوه روح تفحّص  و اکتشاف و بررسی علمی در دانش آموزان پرورش داده شود، زیرا چنانچه موضوعی را با یک بار بررسی کردن نتوانند به فهم کامل دست یابند، با روش‌های گوناگون بتوانند با سعی و کوشش شخصی به شناخت برسند و به عمق مطلب مورد یادگیری پی ببرند. برای همین کار به صرف وقت و انرژی زیادی از طرف یادگیرنده و صبر و حوصله و متانت بسیاری از طرف یاد دهنده نیاز است؛ پس باید مطالب در زمانهای مختلف به صورت مسائل گوناگون مرتبط با موضوع یادگیری تکرار و تمرین شود و به دانش آموزان فرصت داد تا روی موضوع و یا مسئلهٔ مطرح شده فکر و یا تحقیق نمایند تا علاوه بر عادت نمودن به تفکر موجب یادگیری پایدار در آنان و بالاتر از آن سبب پرورش استعداد و خلّاقیت در دانش آموزان گردد.

 

 

 

 

مقدمه

بر  این اساس می‌توان دانش آموزان را به دو گروه شهری و روستایی تقسیم کرد و عواملی را که در هر دو گروه در افت نمرات درس ریاضی مؤثر بوده‌اند به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد تا بتوانیم به یک نتیجه گیری کلّی و نسبتاً جامع در این خصوص دست یابیم.

اغلب دانش آموزان روستایی از داشتن محیط یادگیری غنی و احیاناً از وجود معلّمان با تجربه و کارآمد محروم‌اند. آنان پس از فراغت از درس و

 مدرسه، در محیط خانه و روستا، غالباً تا نزدیکی‌های غروب به کارهای کشاورزی و دامپروری و برخی فعّالیتهای دیگر می‌پردازند و با خستگی‌های ناشی از آن به منزل باز می‌گردند

 

و به علّت عدم توجّه و نظارت والدین تا پاسی از شب مشغول تماشای برنامه‌های تلویزیون می‌شوند و عملاً دیگر حوصله ای و شاید حتّی فرصتی برای درس خواندن نداشته باشند. محیط منزل امکانات کافی، از نظر داشتن مکانی مناسب و آسوده برای بررسی دروس ندارد.

 پدر و مادر و سایر افراد خانواده یا بیسواد و کم سواد هستند و یا به دلایلی نمی‌توانند در امور درسی به آنانکمک کنند. جامعهٔ روستایی نیز به ارزش و اهمّیت واقعی تحصیل آگاهی کافی ندارند؛ بنابراین، در چنین محیطی او نه تنها برای پیشرفت بهتر در امور درسی کمک و یاوری ندارد بلکه اکثر عوامل اطراف او مخلّ یادگیری و مانعی در امر یادگیری کلّیهٔ دروس او بویژه درس ریاضی است.  دانش آموزان شهری در فضایی غنی از نظر امکانات ولی مملو از مزاحمت‌ها و اتلاف وقت‌ها قرار دارند که فهرست وار عبارت‌اند از:                 

وجود برنامه‌های تفریحی خانوادگی، تلویزیون، گردش‌ها و مهمانی‌های خانوادگی، رفاه کاذب که در بیشتر خانواده‌ها دیده می‌شود، رایانه و سرگرم شدن دانش آموزان به بازی‌های کامپیوتری و پلی استیشن و...،  برنامه‌های اصلی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را به بیراهه  می‌کشاند. در این جا نیز خانواده و محیط خارج از مدرسه نه تنها کمکی به پیشبرد برنامه‌های درسی آنان نمی‌کنند بلکه اکثر خانواده‌ها از بینش لازم در کنترل برنامهٔ تحصیلی فرزندان خود

 

برخوردار نیستند و در بیشتر خانواده‌ها اجرای برنامهٔ درسی فرزندان تحت الشّعاع سایر کارها مانند رفت و آمد ها و مسافرت‌ها قرار می‌گیرد.

در چنین جوّی و با در نظر گرفتن چنین واقعیتهایی باید یادگیری کامل درس ریاضی فقط در مدرسه انجام می‌گیرد و در این خصوص هیچ امید و توقّعی از کمک خانواده‌ها نباید انتظار داشت؛ بنابراین نیاز به داشتن معلّمانی با آگاهی‌های علمی، پرورشی و تربیتی بالایی وجود دارد و توجّه به این امر که آموزش درس ریاضی  فقط باید زیر نظر معلّم ریاضی و مدرسه انجام گیرد همواره باید مورد توجّه اولیای آموزش و پرورش باشد. دانش آموزی که نمی‌تواند تکالیف منزل درس ریاضی خود را به نحو صحیحی انجام دهد نه تنها پیشرفتی در درس خود ندارد بلکه احساس نوعی بی لیاقتی و عدم کفایت و شایستگی در او تلقین و تکرار می‌شود و موجب مأیوس شدنش از یادگیری درس ریاضی خواهد شد که این خود زیان بزرگی از لحاظ پرورش استعدادها و توانایی‌های ذهنی او به شمار می‌رود. لذا سیستم آموزشی ما در حدّ امکان به گونه ای باید باشد که دانش آموز تکالیف درس ریاضی خود را  حدّاقل در سنین ابتدایی و راهنمایی تحصیلی در مدرسه و کلاس درس و زیر نظر معلّمانی علاقمند و آگاه انجام دهد. این معلّم ریاضی است که در امر یاد دادن مفاهیم ریاضی مهارت کافی را داراست. سایر افراد از جمله پدرها و مادرها با وجود داشتن تحصیلات و احیاناً تخصّص‌های فردی، معلّم خوبی برای یاد دادن درس ریاضی نخواهند بود.

البته علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، برخی علل دیگر نیز وجود دارند که در افت نمرات درس ریاضی دانش آموز بی تأثیر نیست  که در این مجال به اختصار به آن‌ها اشاره می‌شود:

وجود برخی تبصره‌ها و مادّه‌های آیین نامهٔ اجرایی امتحانات، همچون مادهٔ 18، که اخیراً باعث بی توجّهی برخی از دانش آموزان نسبت به نمرهٔ برخی از دروس از جمله ریاضی و زبان انگلیسی شده است. حجم تقریباً زیاد کتاب ریاضی نسبت به ساعات اختصاص داده شده جهت تدریس آن که در طول سال تحصیلی بعضاً موجب این امر می‌شود تا یادگیری دانش آموز، از سوی معلّم، تحت الشّعاع تدریس کلّ کتاب، قرار گیرد، و بنابراین بیشتر وقت کلاس صرف تدریس کتاب می‌شود و کمتر به پاسخ دادن به سؤالات متعدد دانش آموز و تعمّق  یادگیری او پرداخته می‌شود، دغدغه‌های معیشتی معلّمان و توجّه کمتر آنان به مطالعه و دادن تحقیق و سؤالات تکمیلی به دانش آموز، ترس و وحشتی کاذب که در بین اغلب دانش آموزان نسبت به درس ریاضی و حتّی معلّم ریاضی  وجود دارد، عدم وجود ارتباطی دوستانه و صمیمی بین  معلّم و دانش آموز، تعداد بسیار زیاد دانش آموزان در یک کلاس، وجود برخی دانش آموزان کم هوش و کند آموز و شاید استثنایی در کلاسهای درس که باعث کاهش کیفیت و سرعت آموزش می‌شود  (که البته بیشتر در مدارس روستایی به چشم می‌خورد)، عدم توجّه مسئولین آموزش و پرورش به معلّمان کوشا و موفّق و غیره از دیگر عوامل مؤثر در افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان به شمار می‌روند.

بنابراین برای رفع این معضل و این مشکل– (افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان) – باید حتی الامکان از تعداد دانش آموزان کلاس‌ها کاسته شود. با نظارت دقیق و آگاهانه از ورود دانش آموزان کم توان ذهنی، کند آموز و استثنایی به مدارس عادی ممانعت به عمل آید،  با رسیدگی و راهنمایی مستمر سطح آگاهی‌های علمی معلّمان بالا برده شود. با کنترل کار معلّمان در سر کلاسهای درس توسط افرادی صلاحیتدار و آگاه آنان را مورد ارزیابی قرار داد و.معلّمانی را که دارای آگاهی ، مهارت و علاقهٔ بیشتری هستند و در تدریس خود موفّق بوده‌اند، منصفانه؛ و به عناوین مختلف مورد تشویق و ترغیب قرارداد!، و به افرادی که در آموزش نواقصی دارند محترمانه آموزش‌های لازم به صورت‌های گوناگون داده شود و برخی تبصره‌ها و مادّه‌های آیین نامهٔ اجرایی امتحانات که حاشیه امنیتی برای دانش آموزان به شمار می‌روند و خواسته یا ناخواسته سبب افت تحصیلی شده و باعث می‌شوند دانش آموزان از آن‌ها سوء استفاده کنند مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرند.

همچنین یافته‌های جدید علم ریاضی و روش‌های نوین تدریس در اختیار معلّمان قرار گیرد. کلاسهای بازآموزی و ضمن خدمت به طور مداوم و مفید و به طور الزامی برای معلّمان به صورت یکی از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش درآید و...، تا بتوان با پرورش فکر منطقی و عادت به تفکر و جستجو، روح خلّاقیت و توانایی را در دانش آموزان پدید آورد. معلّمان ریاضی نیز باید در نظر بگیرند که با رفتاری دوستانه، با انگیزه و با سعهٔ صدر، علاوه بر مطالب رسمی کتاب‌های ریاضی مسائل فکری و معمّاهای ریاضی جالبی طرح کنند و به همراه یادگیری سایر مطالب به جهت ایجاد انگیزه و علاقه، آن‌ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهند تا با این روش آنان را به تفکر وادارند و این عادت مهم را در ایشان پرورش دهند که برای یافتن جواب یک مسئله و  برای حلّ مسائل ریاضی، دقیقه‌ها و بلکه ساعت‌های زیادی را در اوقات مختلف صرف کنند و حاصل افکار و کوشش‌های خود را با معلّمان خود مطرح نمایند، توضیح دهند و راهنمایی بپذیرند.

فهرست
چکیده 2
مقدمه 3
چگونه تا کلاس ریاضی خود را فعّال و شاداب نگه داریم!؟ 7
ارزشیابی‌ها و بازرسی‌های خشک و ظاهری و تأثیرات منفی آن: 12
ضرورت آموزش ریاضی به شکل عملی و کاربردی 14
ریاضی و کمک به نظم و طبقه بندی اطلاعات 15
برخی از دلایل افت تحصیلی در درس ریاضی 16
نتیجه یک پژوهش 16
روند رشد و توسعه تفکر 21
غلبه بر مشکلات ریاضی 23
ارائه نکردن مفاهیم از ساده به پیچیده 26
ضعف در برقراری ارتباط 26
بیتوجهی به سؤالات دانشآموزان 28
محبت به دانشآموزان 28
نتیجهگیری 29
منابع 30
 
 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:تجربه دبیر ریاضی   تجربیات تدریس   تجربیات دبیر ریاضی   تجربیات مدون آموزشی دبیر ریاضی   تجربیات مدون آموزشی معلم ریاضی   تحقیق در مورد تجربه دبیر ریاضی   دانلود تجربیات مدون آموزشی دبیر ریاضی   گزارش مدون آموزشی دبیر ریاضی   مدون آموزشی دبیر ریاضی  تجربیات ریاضی راهنمایی  تجربیات دبیر ریاضی راهنمایی  تجربیات معلم ریاضی راهنمایی  تجربیات معلمان ریاضی راهنمایی  تجربیات دبیران ریاضی راهنمایی  تجربیات تدریس ریاضی راهنمایی  تجربیات مدون معلم ریاضی راهنمایی  تجربیات آموزشی معلم ریاضی راهنمایی  تجربیات معلم ریاضی دوره راهنمایی  تجربیات مدون دبیر ریاضی راهنمایی  تجربیات یک معلم ریاضی راهنمایی  تجربه معلم ریاضی راهنمایی  تجربیات یک معلم ریاضی دوره راهنمایی  روش تدریس ریاضی راهنمایی  مشکلات تدریس ریاضی راهنمایی  روشهای تدریس ریاضی راهنمایی  روش تدریس ریاضی اول راهنمایی  روشهای نوین تدریس ریاضی راهنمایی  روش تدریس ریاضی دوره راهنمایی  روش تدریس ریاضی دوم راهنمایی  روش تدریس ریاضی سوم راهنماییتجربیات دبیران  سایت تخصصی تجربیات دبیران  تجربیات دبیر  تجربیات معلم  تجربیات آموزگار  تجربیات هنر اموز  رتبه عالی  رتبه خبره  تجربیات دبیران برای ارتقای شغلی  تجربیات دبیران برای ارتقای شغلی خبره  تجربیات دبیران برای ارتقای شغلی عالی  تجربیات معلم ابتدایی  تجربیات آموزگار ابتدایی  تجربیات یک معلم  تجربیات یک هنر آموز  تجربیات معلمین  تحقیق درباره تجربیات دبیران  تجربیات دبیران برای رتبه خبره  تچربیات دبیران برای ارتقای شغلی ارشد به خبره  تجربیات برای ارتقای شغلی ارشد به خبره   ارتقاء شغلی فرهنگیان  ارتقاء شغلی خبره به عالی  ارتقاء شغلی ارشد به خبره  ارتقای خبره به عالی  ارتقای ارشد به خبره   دانلودمقاله ارتقاءشغلی  دانلودمقاله ارتقاءشغلی فرهنگیان  دانلودمقاله ارتقاءشغلیخبره به عالی  دانلودمقاله ارتقاءشغلی خبره به عالی  ارتقاع شغلی فرهنگیان  مقالات فرهنگیان جهت ارتقای رتبه  مقاله های فرهنگیان جهت ارتقای رتبه  جدیدترین مقالات خبره   بانک مقالات ارزان ارتقاشغلی فرهنگیان  ارتقاشغلی معلم ها  ازخبره به عالی  ارتقا شغلی  ارتقای شغلی معلمان ایران  برای مقالات خبره چه باید بنویسیم  ارتقایشغلی فرهنگیان  ارتقای شغلی خبره به عالی  ارتقای شغلی فرهنگیان خبره به عالی  ارتقای شغلی فرهنگیان ارشد به خبره  ارتقا  شغلی  ارشد  به  خبره  دوره  ابتدایی  جدیدترین مقالات ابتدایی  فرهنگیان ومقالات خبره  فرهنگیان ومقالات عالی    

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :119

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :121

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :125

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :152

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5698

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :242

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :15

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3668

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...