منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول:آموزش ابتدایی

تجربیات مدون تدریس معلم (یک نمونه دیگر)



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 61    



مقدمه

روشهاي تدريس

ما ضمن معرفي دو تا الگو كه اشاره كرديم هر كدام ويژگي خاص خودشان راندارند و هركدام معايب و محاسن خاص خود را دارند.الگوي پيش سازمان يافته معلم مدار است . و شاگردان چندان اختياري ندارند معمولاً بچه ها رديف مي‏نشينند.

تعامل در كلاس كم و منبع محدود است. در الگو دوم اين محدوديت در تعامل وجود داشت روش و متولوژي ياد ميگرفتند، ولي گفتيد ، زمان جائز اهميت است و مهارت معلم خيلي مهم اس و نميشود خيلي افقي در سطح و سيع روي اطلاعات و در خصوص يك موضوع كار كرد. حالا من نميخواهم اينجا تفكيك كنم ولي اشاره ميكنيم. فلان روش مربوز به كجاست؟

ولي بعضي از روشها چون زمان محدود است. ما بعضي از روشها را كه در هر يك اين الگوها جاي ميگيرند بررسي ميكنيم .

اولين روشي را كه در قالب و چارچوب الگوي پيش سازمان دهنده ميتواند مؤثر و مطرح باشد روش سخنراني است ، روش سخنراني چه موقعي است كه من ميخواهم يك موضوع علمي را ميخواهم با بيان شفاهي در يك جمع دانشآموزان در يك جمع دانش آموز در كلاس مطرح كنم و در اين زمينه و براي اين روش نقد بسياري شده است.

چه مثبت و چه منفي :

جه مثبت و چه منفي و بعضي ميگويند شاگرد منفعل. معلم فعال بعضي ميگويند نه خير آنهايي كه ميگويند شاگرد منفعل است. خودشان توانايي تدريس را ندارند. مخصوصاً يكي ار علماء، در كتاب خود اين را مطرح ميكند مخصوصاً‌ يكي از روانشناشان معاصر آقاي ديج وبن لاينر در كتاب خود اشاره ميكند.

از شاگردان ميپرسد ؟ اگر در كلاس تعداد دانش آموز (40) نفر يا بيش از چهل نفر باشد چه روشي بكار ميگيري. و بعد ميگويد اگر دانشجويي ؟؟؟ غير از روش سخنراني بگويد ميگويم اشتباه ميكني .

روش سخنراني چيست و ما چه كار بايد بكنيم

واقعيت اين است كه براي هر روشي اشاره كرديم كه روش تجويزياند. از يك موقعيت به موقعيت و از درس به درس ديگر فرق ميكند. حتي از يك شاگرد به شاگرد و طيف ديگر .بنابراين ما بايد دقت كنيد در كجا روش سخنراني را بكار ببريم . كلاسهاي پرجمعيت ، مباحثي نظري، مباحثي كه ما هنوز ما نبايد جديد و مكتوب نداريم و فيلم تهيه نشده است .

واقعيت ديگر اين است كه عليرغم اينكه برخي از روانشناسان و متخصصان تعليم و تربيت با روش سخنراني مخالفند وي من به جرأت ميگويم.

50 درصد فعاليت دنيا را در سيستم اكاديميك و مدرسه اين روش. حداقل بصورت تركيبي اين روش وجود دارد. به همين دليل يك مروري بر اين روش خواهيم كرد تا ببينم مراحل اجرايي اين روش چيست ؟

  

مرحله اول : مرحله آمادگي است همين جور وارد كلاس شدن هر چه دل آدم بخواهد صحبت كند بدون منابع بدون مآخذ معتبر سخنراني نيست.

بنابراين اگر معلم تصميم بگيرد از شيوه – سخنراني استفاده كند اولين فكري كه به ذهنش ميرسد اين است كه آيا آمادگي علم و مطالعه لازم را دارد.

 

آيا زمان براي كسب اطلاعات جديد دارد يا نه

اگر نتواتند مطالب جديد جمعآوري كند يا بقول سورونلايت ، اگر مفاهيم او از تازگي برخوردار نباشد اثر خود را از دست ميدهد بنابراين فرد بايد آماده باشد از نظر اطلاعات .

گام دوم: آمادگي عاطفي است :

آمادگي عاطفي كي پيش ميآيد . وقتي من ميخواهم وارد كلاس بشوم ، نميدانم عزيزان هيچ موقع اولين بار سخنراني كردند . ممكن است آدم تعادل خود را از دست بدهد. ضربان قلب زياد شو د.

ولي اين حالتهاي عاطفي بايد كاملاً راحت باشد . حالا چه كار كنيم كه اين آمادگي را بدست آوريم . اين نياز به تمرين و تكرار دارد در كلاسهاي مختلف كم كم فرد آن حالت عاطفي را بدست ميآورد.

ولي اگر خيلي متبدي است بعضيها راههايي را پيشنهاد ميكنند . مثلاً شما ميتوانيد براي دوستان خود همين مبحث را برايشان سخنراني كنيد. آنها سربهسرتان ه ميگذارند و شوخي ميكنند.

آيا ميتوانيد در اين كش و قوس اين تعامل موفق بيرون بيائيد يا نه و بعد ميتوانيد وارد جمع شويد و سخنراني كنيد بعد سخنراني خود را ضبط كيند . بعد خود شنوده خودتان باشيد .

آيا درست مطرح كرديد منظم بود يا نه و حتي بعضيها توصيه ميكنند جلوي آينه بايستيد و سخنراني خود را ببينيد ولي من توصيه نميكنم اگر والدين ببينتد نگران ميشوند ولي اين تمرين بسيار مؤثر است . ضبط كردن صدا و خود گوش دادن يا آن شكل خود را درآينه ديدن تنها كلمات نيست بلكه حركات من و نحوه و ايستادن من همه ميتواند در انتقال معنا كمك كنند.

 

اين مرحله آمادگي عاطفي، آمادگی تجهيزاتي :

من اگر بخواهم سخنراني كنم امكانات ميخواهم . تخته ميخواهم . ميكروفون ميخواهم . بايد اين تجهيزات برايم فراهم باشد و گرنه ارتباط من با مخاطبم صورت نميگيرد. 

فهرست
 
روش تدریس.1
روش سخنرانی...2
ارزشیابی یک محرک...10
فعالیت جسمی.11
روش نهایی..15
روش سنتی...16
اولین مرحله آمادگی..17
اولین آزمایشگاهی...22
روش بحث گروهی...32
روش حل مسئله48
نتیجه گیری59
منابع...60 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:بهترين روش تدريس را چگونه مي‌توان ارائه داد؟اهميت ايجاد انگيزه در جلسه اول   چگونه معلم موفقی باشیم  عوامل موفقیت معلمان  کلاس جذاب برای دانش اموزان دبیرستان  مهارت های کلاس داری  روشهای اصلاح دانش آموزان بدون آنكه باعث عصبانيت و آزردگي آنها شويم  چگونه در دانش آموز ایجاد انگیزه کنیم  خاطرات معلمان موفق  ابتکاراتی برای کلاس داری و شیوه تدریس موفق  نحوه انتقاد از دانش آموزان    ابتکاراتی درکلاس و مدرسه  پیشنهاداتی برای معلمان  چوگونه یک معلم موفق باشیم    نحوه برخورد با دانش آموزان لوس در کلاس  دانش آموزان مزه پران درکلاس  روش برخورد با دانش آموزان دلقک  دانش آموزان لج باز    چرا معلمان در کلاس خسته می شوند؟  علل کمبود انرژی معلم در کلاس   شیوه های تدریس  روش های تدریس  دبیر  معلم  دانش آموز  انگیزه  مدرسه  فنون کلاس داری  عصبانیت  تدریس موفق  کلاس جذاب  مدرسه بانشاط  مقاله در مورد فنون کلاسداری و تدریس موفق   تجربیات مدون   تجربیات معلم مدرسه   تجربیات مدون مدرسه   تجربیات ارشد معلم ابتدایی   تجربیات خبره معلم ابتدایی   دانلود تجربیات خبره   دانلود تجربیات مدون معلم ابتدایی   دانلود تجربیات خبره معلمان   تجربیات خبره کلاس داری   تجربیات خبره روش تدریس   تدریس موفق  تدریس موفق در ابتدایی  تدریس موفق ریاضی  تدریس موفق در دانشگاه  تدریس موفق چیست  تدریس موفق زبان انگلیسی  تدریس موفق عربی  تدریس موفقیتی  تدریس موفق ادبیات  تدریس موفق ادبیات فارسی  تدریس موفق ریاضی ابتدایی  روش های موفق تدریس ریاضی  روش تدریس موفق زبان انگلیسی  روش تدریس موفق  روش تدریس موفق زبان انگلیسی  روش های تدریس موفق  روشهاي تدريس موفق  روش تدریس معلمان موفق  روش تدریس یک معلم موفق  روش های موفق تدریس ریاضی  روش های موفقیت در تدریس  روشهای تدریس موفق  تجربیات تدریس  تجربیات تدریس زیست شناسی  تجربیات تدریس زبان انگلیسی  تجربیات تدریس علوم تجربی  تجربیات تدریس ادبیات  تجربیات تدریس ابتدایی  تجربیات تدریس علوم تجربی راهنمایی  تجربیات تدریس ریاضی  تجربیات تدریس فیزیک  تجربیات تدریس شیمی  روش تدریس زیست شناسی  روش تدریس زیست شناسی دبیرستان  مشکلات تدریس زیست شناسی  روش تدریس زیست شناسی اول دبیرستان  روشهای تدریس زیست شناسی  روش تدریس زیست شناسی دوم دبیرستان  روش تدريس زيست شناسي  مشكلات تدريس زيست شناسي  بهترین روش تدریس زیست شناسی  روش تدریس زبان انگلیسی  روش تدریس زبان انگلیسی به کودکان  روش تدریس زبان انگلیسی دبیرستان  روش تدریس زبان انگلیسی پایه هفتم  روشهای تدریس زبان انگلیسی به کودکان  روش تدریس زبان انگلیسی هفتم  روش تدریس زبان انگلیسی راهنمایی  روش تدریس زبان انگلیسی پیش دانشگاهی  مشکلات تدریس زبان انگلیسی  روش تدریس علوم تجربی  روش تدریس علوم تجربی ابتدایی  روش تدریس علوم تجربی هفتم  روشهای تدریس علوم تجربی  روش تدریس علوم تجربی راهنمایی  مشکلات تدریس علوم تجربی راهنمایی  روش تدریس علوم تجربی سوم ابتدایی  روش تدریس علوم تجربی پنجم ابتدایی  تجربیات تدریس ادبیات دبیرستان  تجربیات تدریس ادبیات فارسی  تجربیات تدریس ادبیات فارسی دبیرستان  تجربیات تدریس ادبیات راهنمایی  تجربه تدریس ادبیات  تجربیات تدریس دبیر ادبیات  تجربیات تدریس در ابتدایی  تجربیات تدریس در مقطع ابتدایی  تجربیات تدریس یک معلم ابتدایی  تجربیات آموزش ابتدایی  تجربه تدریس ابتدایی  تجربیات تدریس دوره ابتدایی  تجربیات تدریس ریاضی ابتدایی  تجربیات تدریس معلم ابتدایی  تجربیات تدریس معلمان ابتدایی  روش تدریس علوم تجربی سوم راهنمایی  روش تدریس درس علوم تجربی راهنمایی  روشهای تدریس علوم تجربی راهنمایی  تجربیات آموزشی علوم تجربی راهنمایی  روشهای نوین تدریس علوم تجربی راهنمایی  روش تدریس علوم تجربی دوره راهنمایی  مشکلات تدریس علوم تجربی دوره راهنمایی  تجربیات تدریس ریاضی دبیرستان  تجربیات تدریس ریاضی راهنمایی  تجربه تدریس ریاضی  تجربیات آموزش ریاضی  تجربیات مدون تدریس ریاضی دبیرستان  تجربیات مدون تدریس ریاضی  تجربیات تدریس فیزیک دبیرستان  تجربه تدریس فیزیک  تجربیات تدریس شیمی دبیرستان  تجربه تدریس شیمی  تجربیات آموزش شیمی  تجربیات تدریس درس شیمی   

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :120

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :122

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :125

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :152

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5700

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :243

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :15

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3669

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...