منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول:آموزش ابتدایی

تغییر رفتارهای نامناسب دانش آموزان



قیمت: ۳۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 37    



چکیده

دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند.

پژوهش حاضر مربوط به تغییر رفتارهای نامطلوب دانش آموزان سال سوم راهنمایی مدرسه حضرت رقیه روستای برفتان می‌باشد که با استفاده از روش‌های نوین تدریس: همیاری، رویدادی، ساخت گرایی، ایجاد انگیزش و ...می‌باشد.

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله:

اینجانب ............. با کد پرسنلی .................، با مدرک تحصیلی فوق دیپلم زبان انگلیسی مدت ............ سال است که به عنوان دبیر زبان انگلیسی، تعلیم و تربیت قرزندان این خاک را انجام می‌دهم. مدرسه تثبیتی من در سال جاری آموزشگاه ............ شهرستان .......... واقع در استان ............ می‌باشد. پایه تحصیلی مورد پژوهش، سوم راهنمایی می‌باشد.

اوایل سال تحصیلی بود که هر جلسه به کلاس وارد می‌شدم، می‌دیدم توسط نمایندهٔ کلاس اسامی یک سری از دانش آموزان بر روی تخته نوشته شده استوقتی که رفتار آن‌ها را زیر نظر داشتم دیدم که آن‌ها همان دانش آموزان قد بلند کلاس هستند که بعضی از آن‌ها می‌خواهند قدرت بدنی خود را به سایر بچه‌ها، نشان داده و قلدری کنند و گروه انتخابی خود را تکاوران سوسانو نامگذاری کرده بودند. از طرفی یک روز بر حسب اتفاق، وقتی که به کلاس وارد شدم نوشته آ ی را بر روی تخته مشاهده نمودم، که نشان از تأثیر سوسانو در بین بچه‌ها داشت.. اینجانب به این فکر نکردم که از طرف چه کسانی نوشته شده و چرا؟ ولی به این فکر بودم که، چگونه می‌توان الگوی بهتری از سوسانو به دانش آموزان خود معرفی نمود؟ همچنین همیشه می‌دیدم دو نفر از ردیف آخر کلاس موقعی که از نظر آن‌ها من متوجه نبودم سر خود را پایین انداخته و مشغول یک کاری هستند. برای متوجه نمودن آن‌ها به تدریس و اشتباه خود از برنامهٔ انضباطی ده مرحله ای مانند استفاده از الگوسازی مثبت و سئوال نمودن (هوک، پیتر، و واس، اندی،2004) سعی نمودم آن‌ها را به انتخاب رفتار مناسب هدایت نمایم ولی آن‌ها باز هم به کار خود ادامه می‌دادند تا اینکه مجبور شدم جهت بررسی موضوع به آن‌ها در کلاس نزدیک شوم. مشاهده کردم که روی صندلی خود عکسی را کشیده و کتابی غیر از کتاب آن زنگ در دست دارند اولش ناراحت شدم ولی سریعاً خودم را کنترل نموده و بر نقاشی زیبایی که کشیده بودند آفرین گفته و گفتم به جای این، تصویر یک گل را می‌کشیدید. در جواب گفتند «برایمان فرقی نمی‌کند فقط منتظر بودیم یک نفر بیایید و به ما به خاطر نقاشی‌هایی زیبایی که می‌کشیم آفرین بگوید».

علاوه بر موارد مذکور هر جلسه که درس جلسهٔ قبلی را سئوال می‌کردم هیچکدام از بچه‌ها به غیر از چند نفر اصلاً درس را آماده نمی‌کردند. بی حال و بدون انگیزه می‌دیدم که در کلاس اینجانب حضور دارند. از طرفی چون درس انگلیسی به نظر دانش آموزان فقط حفظ لغات است و در داخل متن کتاب اصلاً قسمتی با عنوان آزمایش کنید مثل کتاب علوم نیامده است و موقعی که پرسیدم چرا درس را آماده نکرده‌اید با اعتراض شدید بچه‌ها مخصوصاً گروه سوسانو روبرو شدم و این طور به سئوال من پاسخ دادند «شما سئوال نمی‌گویید معلمین ما در سال‌های گذشته تمامی سئوال ها را می‌گفتند، روش تدریس شما خوب است ولی ما به سئوال گفتن عادت کرده‌ایم با توضیح دادن درس، خودت و ما را خسته نکن»... وقتی از آن‌ها پرسیدم چگونه تدریس کنم همگی گفتند «لغات مهم هر پاراگراف را سطر به سطر مشخص کرده و معنی کل درس را بگویید و بعد دیگر توضیح دادن درس لازم نیست» و معلمی که سئوالات را مطرح می‌کرد بهترین معلم از نظر آن‌ها بود و چون اینجانب به جای طرح سئوال، متن کتاب را توضیح می‌دادم دانش آموزان جهت نشان دادن مخالفت خود با روش تدریس اینجانب با ایجاد بی نظمی، نظم کلاس را بهم ریخته و کنترل کلاس برایم مشکل می‌شد. تا اینکه تصمیم گرفتم با نفوذ در قلب بچه‌ها ببینم آن‌ها غیر از مشکل طرح سئوال چه مشکل دیگری با اینجانب دارند که اینگونه نظم کلاس را بهم ریخته‌اند. بنابراین با توجه به اطلاعاتی که از طریق نظرخواهی از دانش آموزان، مشاهدهٔ رفتار آن‌ها و مشاهدات کلاس درس اینجانب توسط مدیریت و معاونت محترم آموزشگاه جمع آوری کرده بودم به این نتیجه رسیدم که علاوه بر الگوپذیری از سوسانو، مشکل کلاس را می‌توان در چند مورد خلاصه نمود. مشکل اول مربوط به گروهی بود که قدرت نمایی می‌کردند و دو نفری که در کلاس به نقاشی کشیدن مشغول می‌شدند. دو نفر مذکور در علت مردودی خود معلمین سال گذشته را مسئول می‌دانستند که در حق آن‌ها ظلم کرده و نمرهٔ قبولی 10 را به آن‌ها نداده‌اند. از طریق مشاهدات کلاسی و نظر خواهی مشخص شده بود که این افراد بر خلاف علایق و مهارت‌هایشان در کلاس انگلیسی حضور داشته و در بقیه دروس نیز ضعیف هستند. در هر دو مورد دانش آموزان مذکور از طریق قدرت نمایی، ایجاد درگیری و رسم نقاشی در کلاس مشکل بوجود آورده بودند. مشکل دوم عادت به طرح سئوال از سوی معلم بود که این مشکل، مشکل کل کلاس به حساب می‌آمد. مشکل سوم، طبق اظهارات خودشان وقت، قدرت و حوصلهٔ حفظ مطالب را نداشتند. مشکل چهارم، داشتن استرس موقع پرسش و پاسخ کلاسی بود.

بنابراین به این فکر افتادم که چگونه می‌توان با تغییر رفتارهای نامطلوب دانش آموزان روابط عاطفی بین دانش آموزان هم روستایی و غیر هم روستایی را بهبود بخشید؟ و چگونه می‌توان با تأمین بهداشت روانی دانش آموزان، کلاس را کنترل نموده و آموزش درس انگلیسی را نیز بهبود بخشید؟

بدین جهت سعی نمودم با استفاده از کتاب راهنمای روش‌های نوین تدریس و سایر منابع، تشکیل کارپوشه، طراحی نرم افزار تحلیل آزمون بر اساس طبقه بندی هدف‌های آموزشی بلوم، روش تدریس، کلاس داری و ارزشیابی خود را طوری تغییر دهم که ضمن افزایش عزت نفس دانش آموزان به احساسات، مشکلات پنهان دانش آموزان، مهارت‌ها و عادت آن‌ها نیز توجه شود و روش‌های خود را طوری طراحی نمایم که در هر امری خود را مسئول بدانند. در ضمن با استفاده از راهبردهایی که در کتاب‌های روان شناسی تربیتی و یادگیری کدیور، کتاب ضروری معلم و سایر منابع آمده است بتوانم بر مشکلات موجود غلبه نمایم.


 

فهرست مطالب
چکیده ........... ...5
توصیف وضعیت موجود 6
گردآوری اطلاعات (شواهد 1) 10
انتخاب راه حل‌های جدید موقتی و اجرای آن‌ها 14
آموزش مهارت‌های مطالعه و راهبردهای یادگیری 26
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن 30
گردآوری اطلاعات (شواهد 2) 32
ارزش یابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن 34
نتیجه گیری 35
پیشنهادات 36
منابع و مآخذ 37
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:معلم  دانش آموز  کلاس  مدرسه  رهبری   هدایت  تنبیه  رفتار معلم  روانشناسی تربیتی   برقراری ارتباط مؤثر و مثبت با دانش آموزان  پیامدهای تنبیه در مدرسه  فراهم کردن جوّ مثبت و مطلوب برای یادگیری و آموزش  چگونه کلاس خوبی داشته باشیم؟  روش های موفقیت در معلمی  انضباط شدید در کلاس  سختگیری معلم چه نتایجی دارد  چرا معلمان سختگیری می کنند  خستگی معلمان در کلاس  چرا معلمان در کلاس خسته می شوند؟  اصلاح رفتار دانش آموزان اقدام پژوهی اختلالات رفتاری اقدام پژوهی بهبود مشکلات رفتاري اقدام پژوهی در مورد اختلالات رفتاری اقدام پژوهی درباره اختلالات رفتاری اقدام پژوهی رفتاری تغيير رفتارهای نامطلوب دانش آموزان تغییر رفتار در کودکان تغییر رفتار در نوجوانان چگونگی رفتار با دانش آموزان چگونه با دانش آموزان رفتار کنیم رفتار با دانش آموزان بیش فعال رفتار با دانش آموزان شلوغ رفتار دانش آموزان در مدرسه رفتار معلم با دانش آموزان دبیرستانی مقاله رفتار معلمان با دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی اختلالات رفتاری  تغییر رفتار دانش اموزان  تغییر رفتار در دانش آموزان  رفتار دانش آموزان  رفتار دانش آموزان در کلاس  رفتار دانش آموزان در مدرسه  رفتار دانش آموزان با معلم  رفتار دانش آموزان ابتدایی  رفتار دانش آموز با معلم  رفتار دانش آموز در مدرسه  رفتار با دانش آموزان شلوغ  اصلاح رفتار دانش آموزان  رفتار با دانش آموزان  رفتار دانش آموز در کلاس  رفتار دانش آموز در کلاس درس  مشکلات رفتاری دانش آموزان در کلاس  مدیریت رفتار با دانش آموز در کلاس درس  رفتار با دانش آموز کلاس اول  مشکلات رفتاری دانش آموزان در مدرسه  بررسی مشکلات رفتاری دانش آموزان در مدرسه  مشکلات رفتاری دانش آموزان در مدارس  رفتار معلمان با دانش آموزان  رفتار معلم با دانش اموزان ابتدایی  رفتار معلم با دانش آموزان دبیرستانی  چگونگی رفتار دانش اموز با معلم  چگونگی رفتار معلم با دانش آموزان  مشکلات رفتاری دانش آموزان ابتدایی  اختلالات رفتاری دانش آموزان ابتدایی  ناهنجاریهای رفتاری دانش آموزان ابتدایی  رفتار با دانش آموزان ابتدایی  ویژگی های رفتاری دانش آموزان ابتدایی  نحوه رفتار با دانش آموزان ابتدایی  چگونگی رفتار با دانش آموزان ابتدایی  رفتار معلم با دانش اموز بیش فعال  نحوه رفتار معلم با دانش آموز  رفتار معلم با دانش آموز تنبل  برخورد با دانش آموزان شلوغ  روش برخورد با دانش اموزان شلوغ  نحوه برخورد با دانش آموزان شلوغ در کلاس  نحوه برخورد با دانش آموزان شلوغ  چگونه با دانش اموزان شلوغ رفتار کنیم  برخورد با دانش اموز شلوغ  طرز برخورد با دانش آموزان شلوغ  چگونگی برخورد با دانش آموزان شلوغ  نحوه برخورد با دانش اموز شلوغ  راهکارهای اصلاح رفتار دانش آموزان  اصلاح مشکلات رفتاری دانش آموزان  رفتار با دانش آموزان بیش فعال  رفتار با دانش آموزان پرخاشگر  رفتار با دانش آموزان اخلال گر  رفتار با دانش آموزان ناموفق  رفتار با دانش آموزان ضعیف  برخورد با دانش آموزان ضعیف  برخورد با دانش آموزان  اقدام پژوهی رفتاری  اقدام پژوهی اختلالات رفتاری  اقدام پژوهی رفتار  اقدام پژوهی مشکلات رفتاری  اقدام پژوهی اختلال رفتاری  اقدام پژوهی ناهنجاری رفتاری  اقدام پژوهی درباره اختلالات رفتاری  اقدام پژوهی در مورد اختلالات رفتاری  اقدام پژوهی در مورد اختلال رفتاری  نمونه اقدام پژوهی اختلالات رفتاری  اقدام پژوهی بهبود مشکلات رفتاري  مدیریت رفتار با دانش آموز در کلاس درس  مدیریت رفتار با دانش آموزان  مدیریت رفتار با دانش آموز  

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :119

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :122

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :125

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :152

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5699

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :243

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :15

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3669

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...