منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول:آموزش ابتدایی

گزارش تخصصی ظهور امام زمان



قیمت: ۲۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 21    



چکیده:

 

وظیفه ما در زمان غیبت مانند وظیفه در زمان حضور امام معصوم (ع( است. گرچه آن حضرت از نظر ما غایب است، اما به ما اشراف و آگاهی دارد و بر اعمال و رفتار ما ناظر است. بنابراین، تمام وظایفی که قرآن مجید و پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) برای یک فرد مسلمان تعیین و بیان فرموده اند در زمان غیبت نیز متوجه ما است که همه این وظایف را می توان در یک جمله خلاصه کرد و گفت بزرگ ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت مهدی (عج) است. اما با عنایت به این که انتظار فرج یک شعار نیست، بلکه یک فرهنگ است و مجموعه ای از وظایف و تکالیف است که باید عملی شود تا یک فرد، منتظر حقیقی مولا و امام خود باشد. ما در این جا به طور خلاصه به بخشی از آنها اشاره می کنیم:

 

1. معرفت و شناخت کامل دین یعنی در بخش عقاید، اخلاق، احکام و وظایف، منتظر باید تفکر اسلامى خویش را سامان داده و وضعیت روحى و ایمان درونى خود را تقویت کند.

2. مطالعه در جهت معرفت و شناخت هر چه بیشتر امام‏ زمان (عج(

3. پیروی کامل از قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع) به عنوان نزدیک ترین افراد به پیامبر اکرم (ص) و آگاه ترین افراد از حقایق دین.

مقدمه:

 

برای این انقلاب عظیم و یاری امام زمان (عج) فرد باید اندیشه و آگاهی بالایی داشته باشد و علاوه بر این از آمادگی فکری و روحی بهره مند باشند.در واقع تا فرد به پاکی و آگاهی کافی نرسد هرگز نمی تواند در صف موافقان و یاوران اما م  قرار گیرد و این محتاج اعمال و روحی پاک است که جز با خود سازی انجام نخواهد شد .

منتظران علاوه بر اصلاح خود باید به اصلاح دیگران نیز بکوشند زیرا ظهور یک برنامه فردی نیست و کاملا اجتماعی است .منتظرا ن واقعی باید با ایمان مستحکم خود را از حل شدن در مفاسد محیط برکنار داردو این مهم  با امید به اصلاح نهایی صورت میگیرد.

 عوامل ظهور امام زمان (ع):

 

عوامل ظهور به چیزهایی گفته می شود که زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم می کند و از علل ظهور آن حضرت محسوب می گردند و در باره ی آن باید گفت: هر چند عامل اصلی ظهور امام زمان علیه السلام «اراده ی الهی»می باشد ولی آنچه که انسانها بعنوان زمینه سازی ظهور، می توانند انجام دهند ازبین بردن زمینه هایی است که موجب غیبت آنحضرت شده و ایجاد آمادگی در خودشان می باشد؛ و این آمادگی نیز با انجام وظایف و تکالیفی که بر عهده آنهاست بویژه تکالیف زمان غیبت مثل: انتظار فرج، دعا، صبر، خودسازی، رشد فکری، اجتماعی بدست می آید. البته این آمادگی باید متناسب با پذیرش حکومت جهانی باشد، یعنی عمومیت داشته و گسترده باشد و افکار عمومی برای تأیید و پشتیبانی ایشان مهیا باشند. پاسخ تفصیلی عوامل ظهور هر آن چیزی است که در ظهور امام زمان (عجل الله فرجه) نقش دارد و از علل ظهور آن حضرت محسوب می گردند و در باره ی آن باید گفت: هر چند عامل اصلی ظهور امام زمان علیه السلام «اراده ی الهی»می باشد ولی آنچه که انسانها به عنوان زمینه سازی ظهور می توانند انجام دهند ایجاد آمادگی در خودشان می باشد پس آمادگی مردم از علل و عوامل مهم ظهور می باشد. یعنی عموم مردم خواستار آن حضرت باشند و افکار عمومی برای تأیید و پشتیبانی ایشان مهیا باشد و بعبارت دیگر باید عوامل اختیاری و قابل تغییر غیبت آن حضرت را بر طرف نمود. توضیح اینکه؛ بر اساس آنچه در روایات، در باره ی عوامل غیبت آمده برخی از آنها در اختیار ما نیست و قابل تغییر نمی باشد مانند:

1 -بیعت کسی بر عهده آن حضرت نباشد.

-2محافظت ایشان از خطر کشته شدن

3 -آزمایش الهی

-4علل ناشناخته:

چنانکه بعضى از روایات‏ها بیانگر این نکته‏اند که امامان معصوم از علت اصلى غیبت آگاهند، اما مأمور به بیان آن نیستند؛ لذا سر بسته و به طور اجمال حکمت‏هایى از آن را بیان کرده‏اند؛ دلیل این ادّعا روایت عبداللّه بن فضل هاشمى از امام صادق( علیه ‏السلام ) است که امام به وى فرمود: براى صاحب امر غیبتى است که چاره‏ اى از آن نیست. هر مبطلى در آن شک مى‏کند. به او گفتم: فدایتان شوم، (غیبت) براى چیست؟ فرمود: براى امرى که اجازه کشف آن را براى شما نداریم. گفتم: حکمت غیبت او چیست؟ فرمود: حکمت غیبت او همان حکمت غیبت حجت‏هاى خداوند قبل از او است. حکمت آن کشف نمى‏شود مگر بعد از ظهور او. همان طور که حکمت سوراخ کردن کشتى و کشتن پسر و برپایى دیوار توسط حضرت خضر علیه‏السلام ) براى حضرت موسى (علیه‏ السلام ) کشف نشد مگر هنگام جدایى آن‏ها.)

روشن است که این عوامل در اختیار انسانها نیست تا بتوانند تغییر دهند. اما برخی دیگر از عوامل غیبت قابل تغییر است چنانکه در برخى از توقیعات شریفه به این مسأله اشاره شده است که، بى‏ وفایى مردم و گناهان آنان زمینه‏ ساز غیبت حضرت حجت شده است. “اگر خداوند به شیعیان ما توفیق همدلى در وفاى به عهدى که بر ایشان است عنایت مى‏فرمود: مبارکى دیدار ما براى ایشان به تأخیر نمى‏افتاد و در سعادت مشاهده ما با معرفتى شایسته و درست شتاب مى‏شد. و چیزى ما را از ایشان محبوس نکرده است مگر اعمال ناخوشایند و ناپسندى است که از آن‏ها به ما مى‏رسد”. مضمون این توقیع آن است که بى ‏وفایى شیعیان نسبت به عهد و پیمان با آن حضرت موجب طولانى‏ تر شدن غیبت و حرمان از وصال شده است، پس همدلى شیعیان در وفاى به عهد [آن حضرت] مى‏تواند عاملى براى تعجیل در ظهور باشد؛ علاوه بر این مطالب باید توجه داشت که مردم در عصر غیبت، افزون بر تکالیف عمومى، در خصوص مسأله غیبت وظایفى بر دوش دارند که با انجام آنها ضمن وصول به اجر و ثواب، گام‏هایى نیز در زمینه ظهور برخواهند داشت، که از مهم ترین آنها دعای بر فرج آن بزرگوار و انتظار فرج است.

 الف: انتظار: هر چند از روایت بالا وظیفه انتظار نیز به خوبى معلوم مى‏شود، ولى درباره انتظار باید گفت: پیامبر و ائمه اطهار با تأکید بسیار بر این امر پاى فشرده‏ اند؛ در روایتى از پیامبر صلى‏الله ‏علیه ‏و‏آله مى‏ خوانیم که فرمود: برترین اعمال امت من انتظار فرج است. على علیه‏ السلام در پاسخ کسى که از وى پرسید: کدام عمل نزد خداوند محبوب‏تر است؟ فرمود: انتظار فرج. در روایت دیگرى امام صادق علیه‏ السلام مى‏ فرماید: نزدیک‏ترین حالت بنده به خداوند و راضى‏ترین چیز نزد او این است که هرگاه حجت خدا از آن‏ها پنهان شود و برایشان ظاهر نشود و از آن‏ها پوشیده شود و مکانش را ندانند در این هنگام صبح و شام منتظر فرج او باشند امام سجّاد( علیه‏ السلام ) مى‏فرماید: منتظران ظهور او برترین اهل هر زمانند؛ زیرا خداوند متعال به آنها عقل و فهم و شناختى عطا فرموده است که غیبت در نزد آنان به منزله مشاهده گردیده است. و آنان را در آن زمان به منزله مجاهدان با شمشیر در پیش روى رسول خدا صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏آله قرار داده است. آنان حقیقتا خالصند و شیعیان راستین و دعوت کنندگان به دین خدا در پنهان و آشکارند. منتظر واقعى در بعد علمى، آن چنان معرفتى دارد که غیبت براى او همانند مشاهده است؛ یعنى در شناخت امام زمان خود، شک و تردید ندارد و در بعد عملى آشکارا و نهان به دعوت و تبلیغ مشغول است. منتظر شب و روز بر علم و معرفت و عمل خود مى‏ افزاید، خود را آماده ظهور مى ‏نماید، و تلاش دارد تا خود را از سنخ منتظر کند

فهرست                                                               
فهرست 1
چکیده: 2
مقدمه: 3
عوامل ظهور امام زمان (ع): 4
امام(عليه السلام) نگهبان اهل زمين 7
توضيح سخن امام(عليه السلام) 7
غیبت صغری: 10
کتاب فوز اکبر: 10
نتیجه گیری: 20
منابع: 21
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:  امام زمان  امام زمان شعر  امام زمان در نهج البلاغه  امام زمان وجود دارد  امام زمان در قرآن  امام زمان كجاست  امام زمان و خامنه ای  امام زمان عکس  امام زمان و سنی  امام زمان شعر زیبا  امام زمان شعر کودکانه  امام زمان شعر زيبا  امام زمان شعر ناب  امام زمان شعر محرم  امام زمان شعرترکی  امام زمان شعر لطیفیان  امام زمان شعر انتظار  امام زمان شعر ولادت  یاران امام زمان در نهج البلاغه  امام زمان وجود دارد یا خیر  يا امام زمان وجود دارد  ایا تصویری از امام زمان وجود دارد  اسم امام زمان در قرآن  امام زمان قرآن  امام زمان در كجاست  محل زندگي امام زمان كجاست  امام زمان خامنه ای  صدیقی امام زمان خامنه ای  نایب امام زمان خامنه ای  پوستر امام زمان و خامنه ای  دیدار امام زمان و خامنه ای  شعر امام زمان و خامنه ای  امام زمان وامام خامنه ای  امام زمان عکس نوشته  امام زمان عکس جدید  امام زمان عکس واقعی  امام زمان عکس با کیفیت  تولد امام زمان عکس  ظهور امام زمان عکس  امامت امام زمان عکس  عکس امام زمان با کیفیت بالا  عکس امام زمان زیبا  امام زمان در سنی  از عوامل ظهور امام زمان امام زمان (عج) امام(علیه السلام) نگهبان اهل زمین چگونگی و محل ظهور امام زمان ظهور امام زمان علائم نهایی پیش از ظهور امام زمان(ع) عوامل اصلی ظهور امام زمان عوامل ظهور امام زمان (ع) عوامل ظهور امام زمان عج عوامل و موانع ظهور امام زمان غیبت صغری کتاب فوز اکبر نشانه های ظهور امام زمان علیه السلام  عوامل ظهور امام زمان عج  اسباب ظهور امام زمان  از عوامل ظهور امام زمان  عوامل و موانع ظهور امام زمان  اسباب ظهور امام مهدی  اسباب ظهور حضرت مهدی  عوامل اصلی ظهور امام زمان  ظهور امام زمان  ظهور امام زمان نزدیک است  ظهور امام زمان عج  ظهور امام زمان در مصر  ظهور امام زمان و داعش  ظهور امام زمان ع  عوامل ظهور امام زمان عج  شرايط ظهور امام زمان عج  امام زمان (عج) از كجا ظهور خواهد كرد؟  دعا برای ظهور امام زمان عج  علامات ظهور امام زمان عج  محل ظهور امام زمان(عج) کجاست؟  نشانهای ظهور امام زمان (عج)  پیامک ظهور امام زمان عج  فیلم ظهور امام زمان در مصر  علائم ظهور امام زمان در مصر  ظهور امام زمان وگروه داعش  علایم ظهور امام زمان و داعش  ظهور امام زمان علائم  ظهور امام زمان عکس  علائم ظهور امام زمان ع  ظهور امام زمان در عاشورا  ظهور امام زمان ملک عبدالله  نشانه های ظهور امام زمان عکس  گزارش تخصصی مدیر مدرسه  گزارش تخصصي مدير مدرسه  گزارش تخصصی مدیر مدرسه ابتدایی  گزارش تخصصی مدیر مدرسه راهنمایی  گزارش تخصصی مدیران مدارس  گزارش تخصصی مدیریت مدارس  گزارش تخصصی مدیریت مدرسه  گزارش تخصصی مدیران مدرسه  گزارش تخصصی مدیران مدارس ابتدایی  گزارش تخصصی مدیران مدارس متوسطه  گزارش تخصصی مدیران  گزارش تخصصی مدیران ابتدایی  گزارش تخصصی مدیران دبیرستان  گزارش تخصصی مدیران آموزش وپرورش  گزارش تخصصی مدیران راهنمایی  گزارش تخصصی مدیران مدارس متوسطه اول  گزارش تخصصی مدیران مدارس رایگان  گزارش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوم  گزارش تخصصی مدیران مدارس استثنایی  گزارش تخصصی مدیران مدارس شبانه روزی  گزارش تخصصی مدیران مدارس ابتدایی رایگان  گزارش تخصصی مدیریت  گزارش تخصصی مدیریت خانواده  گزارش تخصصی مدیریت دبیرستان  گزارش تخصصی مدیریت دبستان  گزارش تخصصی مدیریت ابتدایی  گزارش تخصصی مدیریت مدارس ابتدایی  گزارش تخصصی مدیریت مدارس متوسطه اول  گزارش تخصصی مدیریت کلاس  گزارش تخصصی مدیریت آموزشگاه  گزارش تخصصی مدیریت متوسطه دوم  گزارش تخصصی مدیر  گزارش تخصصی مدیران ابتدایی رایگان  گزارش تخصصی مدیر ابتدایی  تدوین گزارش تخصصی مدیران ابتدایی  نمونه گزارش تخصصی مدیران مدارس ابتدایی  نمونه گزارش تخصصی مدیران مدارس  گزارش کار تخصصی مدیران مدارس  گزارش تخصصی مدیر دبیرستان  تدوین گزارش تخصصی مدیران مدارس  گزارش تخصصی دینی  گزارش تخصصی دینی دبیرستان  گزارش تخصصی دینی عربی  گزارش تخصصی دینی راهنمایی  گزارش تخصصی دینی و قرآن  گزارش تخصصی دینی هشتم  گزارش تخصصی دینی پایه هفتم  گزارش تخصصی دینی نهم  گزارش تخصصی دینی سوم دبیرستان  گزارش تخصصی دینی هفتم  گزارش تخصصی دینی عربی قران  گزارش تخصصی دینی عربی متوسطه اول  گزارش تخصصی درس دینی و عربی  گزارش تخصصی معارف  گزارش تخصصی معارف اسلامی  گزارش تخصصی قرآن  گزارش تخصصی قرآن ابتدایی  گزارش تخصصی قرآن هفتم  گزارش تخصصی قرآن متوسطه اول  گزارش تخصصی قرآن اول ابتدایی  گزارش تخصصی قرآن پایه هفتم  گزارش تخصصی قرآن هشتم  گزارش تخصصی قرآن راهنمایی  گزارش تخصصی قرآن سوم ابتدایی  گزارش تخصصی قرآن نهم  گزارش تخصصی قران سوم ابتدایی  گزارش تخصصی ریاضی سوم ابتدایی  گزارش تخصصی درس ریاضی سوم ابتدایی  گزارش تخصصی قران نهم  گزارش تخصصی قران دوم ابتدایی  گزارش تخصصی قران هشتم  گزارش تخصصی قران پایه دوم ابتدایی  گزارش تخصصی قرآن پایه ششم  

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :120

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :122

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :125

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :153

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5701

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :243

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :16

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3670

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...