منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول:آموزش ابتدایی

روش تدریس و کلاسداری دینی ، عربی و قرآن



قیمت: ۳۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 59    



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

در تدریس و روش‌های مربوط به آن، چون در یک طرف معلم است و در طرف دیگر، شاگرد، در این میان، علم و تجربه است که با استفاده از « بیان » و « ابزار » انتقال می‌یابد.

کلیدواژه

تدریس ، آموزش ، یادگیری ، دانش آموز ، دینی ، عربی ، قرآن

مقدمه

نکات مربوط به « روش تدریس » در محورهای زیر خلاصه می‌شود:

الف. نکات عاطفی، روحی، فکری، اخلاقی و رفتاری

ب. نکات علمی، تخصصی و مهارت‌های تجربی

ج. نکات تدارکاتی و ابزاری و وسائل آموزشی. 

 

انواع روش کلاسداری

هر یک از معلمان یکی از روش‌های کلاس‌داری)مدیریت کلاس) را متناسب با روحیات و نوع نگاه خود به محیط و دانش‌آموز انتخاب کرده‌اند. روش‌کلاس‌داری علاوه بر معلم برای دانش‌آموزان هم بسیار مهم است اگر دانش‌آموزی در درک روش کلاس‌داری معلم اشتباه کند، احتمالا عواقب سوئی را باید تحمل بکند. به همین علت آنان در یکی دو جلسه‌ی اول سعی می‌کنند روش کلاس‌داری معلم را حدس بزنند و رفتار خود را با آن متناسب کنند، معلم هم سعی می‌کند با شفافیت روش خود را چه با کلام و چه با اعمال خود برای دانش‌آموزان مشخص سازد.

تدریس علمی با ارتباط بسته: در این روش معلم، باسواد است، روش تدریس را می‌شناسد و به مبانی نظری حوزه‌ی تدریس خود کاملا مسلط است. درس راکاملا علمی و حرفه‌ای تدریس می‌کند، اما با مسائل حاشیه‌ای کلاس کاری ندارد و ارتباط غیردرسی کمی با دانش‌آموزان دارد. بر خلاف تصور اکثر دانش آموزان که فکر می‌کنند این نوع معلمان ذاتا انسانهای درون‌گرا و خشکی هستند ممکن است آنان خارج از محیط کلاس و در جمع همکاران و دوستان بسیار بذله‌گو و بانشاط باشنند اما آنان سعی می‌کنند بین محیط کاری و محیط غیرکاری تمایز قائل شوند. معمولادانش‌آموزان فعال و درس‌خوان این نوع معلمان را بسیار دوست دارند و سعی می‌کنند از اندوخته‌ی علمی آنها حداکثر استفاده را ببرند. دانش‌آموزان ضعیف، این نوع معلمان را دوست ندارند چرا که در کلاس آنها حوصله‌شان سر می‌رود ولی کمتر می‌توانند دست به شیطنت بزنند چرا که فرهیختگی علمی معلم در جو کلاس حاکم است.

تدریس علمی با ارتباط باز: در این روش مانند روش بالا، معلم از نظر علمی باسواد است در عین حال سعی می‌کند کلاس را از حالت یکنواخت و کسل‌کننده خارج کند. این نوع معلمان متناسب با روحیات خودشان از روش‌های مختلفی برای ایجاد تنوع در کلاس استفاده می‌کننند از طنز و جوک گرفته تا داستان گویی و مخصوصا بازگویی خاطراتی که شاید با اندکی اغراق آمیخته شده باشند. به هر حال جو این نوع کلاس‌ها اکثر دانش‌آموزان قوی و ضعیف را راضی می‌سازد. حتی در این روش ممکن است دانش‌آموزان ضعیفی که اندک استعدادی در درس مربوطه داشته باشند به سبب توجه فردی معلم و علاقه‌ی دانش‌آموز به شخص معلم، پیشرفت محسوسی داشته باشند. این نوع تدریس بسیار سخت‌تر از روش بالا است و ممکن است در برخی موارد دانش‌آموزان روش معلم را درک نکنند و از جو غیردرسی رها نشوند و یا تمایل بیشتری داشته باشند که در آن حال و هوا باقی بمانند. معلم باید مهارت کافی داشته باشد تا بتواند بین این دو نوع رفتار، تعادل ایجاد کند و این موضوع را به دانش‌آموزانش تفهیم کند که کنترل کلاس همیشه باید در دست معلم باقی بماند.

تدریس غیر‌علمی با ارتباط بسته: در این روش یا معلم از نظر مبانی نظری و علمی در درس مورد تدریس وضع مناسبی ندارد یا واجد مبانی علمی مناسبی است اما روش انتقال (ظرف انتقال) را نمی‌شناسد، چرا که روش انتقال و ارتباط، خود یک هنر و فن است. در این روش معلم تا حد امکان از تعاملات رفتاری عیردرسی پرهیز می‌کند و ارتباط او با دانش‌آموزان محدود به چهارچوب کتاب و کلاس درس است. در این روش هم شاگردان ضعیف و هم شاگردان قوی ناراضی هستند. قوی‌ترها ناراضی از اینکه نتوانسته‌اند چیزی بیاموزند و ضعیف‌ترها ناراضی از اینکه هم چیزی یاد نگرفته اند و هم نتوانسته‌اند شوخی و بازیگوشی کنند. بستر این نوع کلاسها استعداد آشوب و بی‌نظمی نه تنها از طرف دانش‌آموزان ضعیف بلکه از طرف دانش‌آموزان خوب را هم دارد.

تدریس غیر‌علمی با ارتباط باز: در این روش معلم فاقد معلومات کافی یا در حیطه‌ی مبانی علمی یا در حیطه‌ی انتقال است با توجه به این مسئله عمدا یا به اجبار تن به ایجاد جو آزاد و ارتباط دوستانه و غیررسمی می‌دهد. در این نوع کلاسها دانش‌آموزان ضعیف راضی‌تر هستند و در پایان وقت کلاس با خود می‌گویند، درس که نتوانستیم بخوانیم اما تفریح خوبی کردیم! محیط این نوع کلاسها پر سر و صدا و پرآشوب است و امکان کنترل کلاس به وسیله‌ی معلم بسیار کم است.

به هر حال باید توجه کرد که تدریس کاری فوق‌العاده پیچیده و پر از ریزه‌کاریهاست و یک نگاه و رفتار معلم ممکن است سرنوشت فردی را تغییر دهد. جمع بین یاد دادن مطلب و ایجاد جو دوستانه و ارتباط صمیمی سخت دشوار است و مابین این‌ دو فاصله‌ای بسیار کم وجود دارد. با اندک لغزش یا خطایی ممکن است مخاطبان پیام را درک نکنند یا به نفع حال خود (لذت‌های شیرین بازیگوشی) تعبیر کنند. اما به هر روی مخاطبان معلمان، کودکان و نوجوانان هستند، نمی‌توان از آنان انتظار داشت که مثل ما بیندیشند و مثل ما عمل کنند و مثل ما به جهان نگاه کنند. گاهی باید خودمان را جای آنان نشسته بر روی نیمکت‌های نه چندان راحت و پشت میزهای نه چندان فراخ تصور کنیم که مجبوریم روزی شش ساعت به سخنان شاید یکنواخت چندین معلم گوش فرادهیم در حالی که همگی از ما انتظار دارند ساکت باشیم و گوش کنیم و یاد بگیریم و دم نزنیم.

استفاده از روش‌های فعال یاددهی مبتنی بر IT:

معلمین گرامی باید به شناسایی و ارتقای مهارت‌های خود در کاربرد فناوری‌های نوین نظیر ICT و IT در آموزش بپردازند. به این ترتیب نه تنها می‌توانند از راهبردهای گوناگون در آموزش استفاده کنند، بلکه امکان پاسخ‌گویی به نیازها و تفاوت‌های فردی، یاد گیرنده را فراهم می‌سازند و باا استفاده از جذابیت‌های فناوری‌های در جهت ایجاد انگیزه، کلاس موفق‌تری را خواهند داشت و شور و نشاط بیشتری در کلاس ایجاد می‌کنند.

Contents
روش تدریس و کلاسداری دینی ، عربی و قرآن 1
چکیده 1
کلیدواژه 1
مقدمه 1
چگونه تدریس کند؟ 4
نکات جنبی تدریس 5
چگونه رفتار کند؟ 6
مفهوم کلاسداری 8
عیوب کلاس داری 11
انواع روش کلاسداری 12
بررسی نحوه تدریس: 17
اهمیت ایجاد انگیزه در جلسه اول: 18
نحوه شروع تدریس: 19
علل لزوم پرسش درس از دیدگاه بچه‌ها و معلمین 22
بررسی لحن ادای مطالب از دیدگاه بچه‌ها و معلمین: 23
بررسی بهترین روش‌های تشویق و تنبیه 26
نحوه تشویق موفق از دیدگاه روانشناسان: 27
نحوه برخورد با شاگردان ناسازگار: 30
روش های نوین تدریس در درس قرآن 31
مهم ترین ویژگی های روش های تدریس فعال 34
علل تداوم شیوه ها ی تدریس سنتی 38
تعداد افراد هر گروه 42
سازماندهی کلاس درس در روش های نوین تدریس 42
کار برد اول 46
کار برد سوم 52
کار برد چهارم 53
کار برد پنجم 54
راهکارهای ممکن برای جلوگیری از افت یادگیری در درس عربی 55
نتیجه 57
منابع 58
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:  تجربیات دینی و عربی  تجربیات معلمان دینی و عربی  تجربیات دبیر دینی و عربی  تجربیات یک معلم دینی و عربی  تجربیات یک معلم دینی و عربی راهنمایی  تجربیات معلم دینی و عربی  تجربیات معلم دینی و عربی راهنمایی  تجربیات مدون دینی و عربی  تجربیات دبیران دینی و عربی  تجربیات دبیران دینی و عربی راهنمایی  تجربیات معلمان دینی و عربی راهنمایی  تجربیات آموزشی معلمان دینی و عربی  تجربیات شغلی معلمان دینی و عربی  تجربیات مدون معلم دینی و عربی  تجربیات معلمان دینی عربی  تجربیات دبیر دینی و عربی راهنمایی  تجربیات مدون دبیر دینی و عربی  تجربیات شغلی دبیر دینی و عربی  تجربیات مدون یک معلم دینی و عربی  تجربیات یک معلم دینی عربی  تجربیات یک معلم دینی عربی راهنمایی  تجربیات معلم دینی عربی  تجربیات مدون دبیران دینی و عربی  تجربیات مدون دبیر دینی عربی  تجربیات مدون معلم دینی عربی  تجربیات آموزشی دبیران دینی و عربی  تجربیات دبیران دینی عربی  تجربیات دبیر دینی عربی  بهترين روش تدريس را چگونه مي‌توان ارائه داد؟اهميت ايجاد انگيزه در جلسه اول   چگونه معلم موفقی باشیم  عوامل موفقیت معلمان  کلاس جذاب برای دانش اموزان دبیرستان  مهارت های کلاس داری  روشهای اصلاح دانش آموزان بدون آنكه باعث عصبانيت و آزردگي آنها شويم  چگونه در دانش آموز ایجاد انگیزه کنیم  خاطرات معلمان موفق  ابتکاراتی برای کلاس داری و شیوه تدریس موفق  نحوه انتقاد از دانش آموزان    ابتکاراتی درکلاس و مدرسه  پیشنهاداتی برای معلمان  چوگونه یک معلم موفق باشیم    نحوه برخورد با دانش آموزان لوس در کلاس  دانش آموزان مزه پران درکلاس  روش برخورد با دانش آموزان دلقک  دانش آموزان لج باز    چرا معلمان در کلاس خسته می شوند؟  علل کمبود انرژی معلم در کلاس  روش تدریس دینی و عربی  روش تدریس دینی و عربی راهنمایی  روش تدریس درس دینی و عربی  روش تدریس دینی عربی راهنمایی  مشکلات تدریس دینی و عربی  روشهای تدریس دینی و عربی  روش تدریس دینی وعربی راهنمایی  روش تدریس دینی وعربی  روش تدریس دینی  روش تدریس دینی ابتدایی  روش تدریس دینی دبیرستان  روش تدریس دینی دهم  روش تدریس دینی هشتم  روش تدریس دینی راهنمایی  روش تدریس دینی عربی راهنمایی  روش تدریس دینی هفتم  روش تدریس دینی دوم دبیرستان  روش تدریس دینی وعربی راهنمایی  روش تدریس تعلیمات دینی ابتدایی  روش تدریس دینی در دوره ابتدایی  روش تدریس تعلیمات دینی دوره ابتدایی  روش تدریس دینی دوره ابتدایی  روش تدریس دینی دوم ابتدایی  روش تدریس کتب دینی ابتدایی  روش تدریس کتب دینی دوره ابتدایی  روش تدریس دین وزندگی دوم دبیرستان  روش تدریس دینی اول دبیرستان  روش تدریس دینی چهارم دبیرستان  روش تدریس دینی سوم دبیرستان  روش تدریس دین وزندگی دبیرستان  روش تدریس دین وزندگی سوم دبیرستان  روش تدریس دینی پایه هفتم  روش تدريس قران راهنمايي  روش تدریس قرآن سوم راهنمایی  روش تدریس قرآن راهنمایی  روش تدریس دینی سوم راهنمایی  روش تدریس دینی اول راهنمایی  روش تدریس درس دینی راهنمایی  روش تدریس دینی دوره راهنمایی  روش تدریس درس دینی پایه هفتم  روش تدریس عربی  روش تدریس عربی هشتم  روش تدریس عربی نهم  روش تدریس عربی هفتم  روش تدریس عربی دهم  روش تدریس عربی دبیرستان  روش تدریس عربی پایه نهم  روش تدریس عربی متوسطه اول  روش تدریس عربی سوم دبیرستان  روش تدریس عربی هشتم درس دوم  روش تدریس عربی پایه هشتم  نحوه تدریس عربی هفتم  روش تدریس عربی پایه هفتم  روش تدریس عربی هفتم متوسطه  روش تدریس عربی هفتم وهشتم  روش تدریس عربی هفتم درس اول  روش تدریس فعل مضارع عربی هشتم  روش تدریس عربی هفتم درس چهارم  روش تدریس عربی دهم تجربی  روش تدریس عربی متوسطه  روش تدریس عربی اول دبیرستان  روش تدریس عربی دوم دبیرستان  روش تدریس درس عربی دبیرستان  بهترین روش تدریس عربی دبیرستان  روش تدریس عربی سال اول دبیرستان  روش تدریس عربی دوم متوسطه  نحوه تدریس عربی دبیرستان  روش تدریس قران به کودکان  روش تدریس قران اول ابتدایی  روش تدریس قرآن کلاس دوم ابتدایی  روش تدریس قرآن دوم ابتدایی  روش تدریس قرآن پایه اول ابتدایی  کتاب روش تدریس قرآن اول ابتدایی  روش تدریس قرآن پایه دوم ابتدایی  روش تدریس قران اول دبستان  دانلود روش تدریس قرآن اول ابتدایی  روش تدریس قرآن کلاس اول ابتدایی  روش تدریس قرآن دوره اول ابتدایی  روش تدریس قران  روش تدریس قران سوم ابتدایی  روش تدریس قرآن چهارم ابتدایی  روش تدریس قران پیش دبستانی  روش تدریس قرآن ابتدایی  روش تدریس قرآن ششم ابتدایی  روش تدریس قران پنجم  روش تدریس ریاضی سوم ابتدایی  روش تدریس ریاضی سوم ابتدایی جدید  روش تدریس ریاضی سوم ابتدایی سال 92-93  روش تدریس ریاضی سوم ابتدایی جدیدالتالیف  روش تدریس ریاضی سوم ابتدایی Pdf  روش تدریس ریاضی سوم ابتدایی کتاب جدید  روش تدریس ریاضی سوم ابتدایی 93  روش تدریس ریاضی سوم ابتدایی 92-93  روش تدریس ریاضی سوم ابتدایی مساحت  روش تدریس قرآن پایه چهارم ابتدایی  راهنمای تدریس قرآن چهارم ابتدایی  روش تدریس کتاب قرآن چهارم ابتدایی  روش تدریس انس با قران پیش دبستانی  روش تدریس قرآن در پیش دبستانی  روش تدریس قران در پیش دبستان  مفاهیم و روش تدریس علوم قرآن در پیش دبستانی  روش تدریس فارسی کلاس دوم دبستان  روش تدریس فارسی دوم ابتدایی  روش تدریس قرآن سوم ابتدایی  روش تدریس فارسی سوم ابتدایی  روش تدریس فارسی سوم ابتدایی جدید  نحوه تدریس فارسی دوم ابتدایی  روش تدریس فارسی دوم دبستان  روش تدریس قرآن دبستان  روش تدریس قرآن اول ابتدایی  روش تدریس قرآن پنجم ابتدایی  روش تدریس قران ششم ابتدایی  روش تدریس قرآن دوره ابتدایی  روش تدریس قرآن پایه ششم ابتدایی  روش تدریس قرآن پنجم دبستان  روش تدریس قرآن پایه پنجم ابتدایی  روش تدریس قرآن پایه پنجم   

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :116

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :118

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :123

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :150

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5691

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :239

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :11

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3660

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...