منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول:آموزش ابتدایی

چگونه با تلفیق هنر در تدریس درس عربی باعث جذاب شدن درس شدم



قیمت: ۳۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 32    



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

زبان عربی به عنوان یکی از زبانهای غنی و پر جاذبه که علاوه بر تاریخ طولانی از گستردگی شایان توجهی برخوردار است، دارای ویژگیهای قابل توجهی است که فراگیری و آموزش آن را اهمیت بیشتری می‌بخشد.

این ضرورت برای فارسی زبانان که از طرفی دلدادگان معارف دینی و نیازمند به استفاده از منابع اصیل آن می‌باشند و از طرف دیگر زبان آنان با زبان عربی آمیختگی فراوان داشته و ادبیات مشترک این خاستگاه را تقویت می‌کند، از درجه بالاتری برخوردار است. ضمناا ارتباط و پیوند همه جانبه با محیط‌های عربی بویژه کشورهای مجاور موجب می‌شود که زمینه فراگیری و آموزش زبان عربی بیش از پیش در ایران رونق گیرد.

آنچه در طول مدت پژوهش توانستم به آن برسم کم کردن اختلاف میانگین نمرات نوبت اول در درس عربی با نوبت دوم همان دانش آموزان در همان درس بود که میانگین این اختلاف حدود 3 نمره پیشرفت بود  که به نظر من یک موفقیت برای این پژوهش محسوب می‌شد.

مقدمه

توصیف وضعیت موجود

اینجانب ………….. فارغ التحصیل رشته کارشناسی ادبیات عرب، مدت ……… است که در خدمت آموزش و پرورش هستم. در سال جاری 92-91 نیز در دبیرستان …….. درس عربی را تدریس می‌کنم.

وضعیت دانش آموزان

نیمی از خانوادهٔ دانش آموزان از نظر مالی در سطح پایینی قرار دارند

خوشبختانه در چند سال اخیر سطح فرهنگی خانواده‌ها بهبود یافته است. و در میان آن‌ها خانواده‌های فرهنگی نیز وجود دارند.

ضرورت بیـان این مسئـله:

علت انتخاب این موضوع موارد زیر است

1. رخوت و بی حالی، عدم توجه به درس، صحبت کردن هنگام تدریس معلم

2. معلم محوری صرف و عدم مشارکت دانش آموزان در کلاس درس

شــواهـد ۱:

در صحبت‌های انجام شده در جلسات شورای دبیران، مدیر و سایر همکاران نیز در مورد این موضوع اتفاق نظر داشتند و این مسئله را تأیید کردند.

لذا این جانب تصمیم گرفتم به عنوان موضوع اقدام پژوهی  تلفیق هنر در تدریس را برای کلاس‌هایم انتخاب نمایم

اهداف آموزش عربی:

زبان عربی به عنوان یکی از زبانهای غنی و پر جاذبه که علاوه بر تاریخ طولانی از گستردگی شایان توجهی برخوردار است، دارای ویژگیهای قابل توجهی است که فراگیری و آموزش آن را اهمیت بیشتری می‌بخشد.

زبان عربی گذشته از پیوند هزار و چند ساله‌اش با زبان فارسی، زبان دین ماست و لذا برای بررسی آن حتماً لازم است که ادبیات عرب و تاریخ ادبیات عرب بررسی شود. تا دوره‌های ادبی از جاهلیت تا عصر ما و آثار هر عصر و نیز عوامل فرهنگی و غیر فرهنگی مؤثر در آن؛ کاملاً روشن شود و تمام خطوط و جزئیات شخصیت روانی و اجتماعی و هنری ادبا به وضوح تصویر شود. عرب‌ها واژه ادب را در معانی مختلفی به کارمی برند، در زمان جاهلیت به معنی دعوت به طعام مهمانی (مادویه) بود. و در جاهلیت و اسلام به خلق کریم وحسن معاشرت با خواص و عوام به کار می‌رفت. سپس بر تهذیب نفس وآموزش صفات پسندیده و معارف و شعر اطلاق شد. در قرن نهم میلادی و قرون بعد از آن همه علوم و فنون را از فلسفه و ریاضیات و نجوم و کیمیا و طب و اخبار و انساب و شعر و جز آن را از آن گونه معارف والا که در بهبود بخشیدن به روابط اجتماعی بکار می‌آید در بر می‌گرفت.

در قرن دوازدهم، لفظ ادب در شعر ونثر و آنچه به آن دو مربوط است چون نحو و علوم لغت و عروض و بلاغت و نقد ادبی استعمال شد.

 زبان عربی به عنوان یکی از زبانهای غنی و پر جاذبه که علاوه بر تاریخ طولانی از گستردگی شایان توجهی برخوردار است، دارای ویژگیهای قابل توجهی است که فراگیری و آموزش آن را اهمیت بیشتری می‌بخشد.

ساختارهای بدیع و دل انگیز؛ فراوانی واژگان؛ پویایی پذیرش از دیگر زبان‌ها، تنوع در تعبیر و استواری در نظام زبانی از مهم‌ترین ویژگیهای این زبان است.

زبان عربی به عنوان زبان کتاب جاودان الهی و میراث پر بهای اسلامی از حدیث و تاریخ و تفسیر وجه مشترک میان مسلمانان جهان می‌باشد. همچنین جمعیت انبوهی که از خاورمیانه تا شمال افریقا و مرزهای جنوب شرق آسیا با این زبان گفتگو می‌کنند و گستزش وسائل ارتباط جمعی همچون شبکه‌های ماهواره ای و اینترنت، مجلات و نشریات متعدد روز به روز بر دامنه زبان عربی می‌افزاید و اهمیت فراگیری و استفاده از این زبان را دو چندان می‌کند.

این ضرورت برای فارسی زبانان که از طرفی دلدادگان معارف دینی و نیازمند به استفاده از منابع اصیل آن می‌باشند و از طرف دیگر زبان آنان با زبان عربی آمیختگی فراوان داشته و ادبیات مشترک این خاستگاه را تقویت می‌کند، از درجه بالاتری برخوردار است. ضمناً ارتباط و پیوند همه جانبه با محیط‌های عربی بویژه کشورهای مجاور موجب می‌شود که زمینه فراگیری و آموزش زبان عربی بیش از پیش در ایران رونق گیرد.

حال در این قسمت می‌خوانیم که ما چه هدفی از خواندن ادبیات عرب و درس عربی داریم.

اهداف آمزش زبان عربی:

·        آشنایی بیشتر و عمیق تر با فرهنگ غنی اسلامی.

·        امکان بهره گیری بیشتر و بهتر از متون علمی و ادبی فارسی مربوط به دوره اسلامی.

·        برقراری ارتباط با بیش از یک میلیارد مسلمان در سطح جهان و نیل به الگوی مترقی گفتگوی تمدن‌ها بویژه با ملت‌های شرقی

·        فراهم آوردن زمینه مناسب برای بکارگیری و استفاده از زبان عربی در عرصه‌های کار و فعالیت همچون سازمان‌ها و نهادهای دست اندرکار در امور رسانه ای، مطبوعاتی، فرهنگی، زیارتی، سیاحتی، تجاری، حقوقی، آموزشی، تبلیغاتی و اطلاع رسانی و مانند آن.

·        کسب موفقیت بیشتر دانش آموزان و دانشجویان در دروس عربی در سطح مدارس؛ دبیرستان‌ها و دانشگا هها و داوطلبان شرکت در امتحان‌های ورودی به مقاطع تحصیلی دانشگاهی

اهمیت هدف در آموزش

از خصوصیات آموزش این است که برای فعالیت خویش  یک هدف و مقصد آگاهانه ای قائل گردیم، این نوع فعالیت فقط برای فردی امکان پذیر خواهد بود که خود را بشناسد و قادر به تنظیم طرح آگاهانه ای باشد و آزادانه وسایل را برگزیند که امیال او را ارضا نماید و به کمک آن‌ها به اهدافش برسد.. ایجاد این حق و توسعه امکانات آن همانا چیزی جز پرورش و آمادگی احترام به شخصیت نیست.

تقویت انگیزه درونی شاگرد

اگر معلم بکوشد انگیزه‌های درونی را در عمق جان شاگرد به وجود آورد چنین شاگردی خود جوش، به حرکت در آمده و دیگر نیازی به عوامل بیرونی از قبیل تشویق و ترغیب نخواهد داشت؛ لذا در اسلام بیشترین تاکید بر انگیزه‌های درونی شده است. روی این اصل    خانواده‌ها و معلمان باید توجهه داشته باشند که معیارهای اولیه تربیتی خود را باید بر محور علایق درونی و انگیزه‌های داخلی قرار دهند تا در پرتو این محرکات درونی فرزندان خود بهه خود با میل و رغبت به سوی کمالات انسانی در حرکت باشند، بدیهی است در مواردی هم برای این که کشش‌های درونی تقویت گردد می‌توان از تشویقات و عوامل ترغیبی استفاده کرد. نکته ظریفی که امروزه با آن مواجه هستیم این است که دانش آموزان اساساً به درس خواندن علاقه ندارند و از آن گریزان هستند این بی علاقگی آن چنان قوی است که همان طور شاگرد ابتدایی از نیامدن معلم خوش حال است دانشجوی دانشگاه نیز به وجد و شور در می‌آید. از این جا به دست می‌آید که جز در عده ای از دانش آموزان  تعلیم و تربیت جامعه ما نتوانسته است انگیزه و شوقق  درونی به وجود آورد و فرهنگ‌ها با برنامه‌های غلط و غیر صحیح همیشه تحصیل و علم را بر شاگرد تحمیل کرده است.

لذا وقتی می‌فهمد معلم نیامده است با یک دنیا شادی و نشاط از کلاس خارج می‌شود، گویی از زندان خارج شده است و حال آنکه مولا علی (ع) می‌فرمایند: اگر روزی آفتاب طلوع کند و من در آن روز علم و دانش تازه ای نیاموزم آن روز بر من مبارک نخواهد بود.

بنابراین اولیاء فرهنگ و آموزش و پرورش باید با یک  تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش را دگرگون ساخته به جای روحیه مدرک طلبی و رفاه طلبی  عشق و ایمان به علم اندوزی را در جامعه پرورش دهند.

پرورش ابتکار عمل و خلاقیت در  دانش آموزان

ممکن است در نگاه اول برای خواننده این سؤال پیش آید که ابتکار و خلاقیت چه ارتباطی با شادابی و ایجاد نشاط در دانش آموزان کلاس دارد؟ در جواب باید گفت که اگر بتوانیم در کلاس  دانش آموزان را برای پرورش خلاقیت و ابتکار عمل در درس خواندن و طراحی علمی تربیت کنیم دانشش آموزان چنین کلاسی همیشه با انگیزه و شاداب بوده و بیشتر از معلمشان به درس خواندن و اکتشاف و خلاقیت علاقه نشان  می‌دهند.

 
فهرست مطالب
 
چکیده 1
مقدمه 2
توصیف وضعیت موجود 2
شــواهـد ۱ : 2
اهداف آموزش عربی 3
اهمیت هدف در آموزش 5
پرورش ابتکار عمل و خلاقیت در  دانش آموزان 6
اهداف برنامه درس عربی دوره متوسطه 7
اهداف برنامه درس  عربی 8
اهمیت تدریس عربی در مدارس و بررسی مشکلات پیرامون آن 12
مشکل کجاست وچگونه می توان آن را حل کرد.؟ 13
نگاهی به روش تدریس مبتنی بر خلاقیت 14
کلاس درس و خلاقیت 16
زیبایی شناسی 17
زیبایی شناسی در هنر 18
تحلیل وتفسیر داده ها: 22
راه حل های پیشنهادی: 24
نتیجه: 26
نتیجه‌گیری : 26
منابع 28
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:  اقدام پژوهی عربی  اقدام پژوهی عربی راهنمایی  اقدام پژوهی عربی دبیرستان  اقدام پژوهی عربی هشتم  اقدام پژوهی عربی متوسطه  اقدام پژوهی عربی مقطع راهنمایی  اقدام پژوهی عربی هفتم  اقدام پژوهی درس عربی  اقدام پژوهی درس عربی دبیرستان  اقدام پژوهی معلمان عربی  اقدام پژوهی درس عربی راهنمایی  اقدام پژوهی درباره درس عربی راهنمایی  نمونه اقدام پژوهی درس عربی راهنمایی  اقدام پژوهی درس عربی سوم راهنمایی  نمونه اقدام پژوهی عربی دبیرستان  نمونه اقدام پژوهی درس عربی دبیرستان  اقدام پژوهی درس عربی هفتم  نمونه اقدام پژوهی درس عربی  اقدام پژوهی درباره درس عربی  اقدام پژوهی در مورد درس عربی  تلفیق هنر با دروس دیگر  تلفیق درس هنر با دروس دیگر  تلفیق هنر با ریاضی  تلفیق هنر با ریاضی سوم ابتدایی  تلفیق هنر با ریاضی دوم ابتدایی  تلفیق هنر با علوم  تلفیق هنر و ریاضی  تلفیق هنر و ریاضی چهارم  تلفیق درس ریاضی و هنر  تلفیق هنر  تلفیق هنر با فارسی  تلفیق هنر و فارسی  تلفیق هنر و احساس  تلفیق هنر و تکنولوژی   اقدام پژوهی  اقدام پژوهی بصورت ورد  اقدام پژوهی آماده  اقدام پژوهی کامل بصورت ورد  اقدام پژوهی مقطع دبیرستان  اقدام پژوهی مقطع ابتدایی  اقدام پژوهی مقطع راهنمایی  اقدام پژوهی تدریس  اقدام پژوهی کامل و آماده بصورت ورد  تجربیات و اقدام پژوهی  اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی  اقدام پژوهی دبیر  سایت اقدام پژوهی  فروشگاه علمی آسمان سایت اقدام پژوهی ها  کافی نت آسمان سایت اقدام پژوهی  بزرگترین سایت اقدام پژوهی در ایران  تجربیات مدون دبیران  اقدام پژوهی همه مقاطع  اقدام پژوهی درس عربی  اقدام پزوهی تدریس عربی    

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :119

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :121

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :125

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :152

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5698

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :242

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :15

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3668

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...