منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول:آموزش ابتدایی

مقاله تربیت از دیدگاه نهج البلاغه



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 58    



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

این مقاله به بیان روش‌ها و راهکارهای علمی و عملی تربیت بر اساس دیدگاه‌های امام علی(ع) در نهج البلاغه پرداخته و در ارائه راهکارها و شیوه‌ها به ابعاد عاطفی و درونی انسان‌ها توجه بسیاری شده است. پرداختن به این نوع نگرش‌ها در تمام شیوه‌ها از جمله الگوبرداری و پیشگیری، تذکر و یادآوری، محبت و مدارا، عبرت آموزی و بصیرت آفرینی و بالأخره عفو، تغافل و تشویق و تنبیه به منظور تربیت انسان، نیاز عاطفی و مقتضای فطرت انسان‌ها است، که از دیدگاه‌های گوناگون قابل بحث است.

مقدمه:

دانش تربیت در اندیشه و فرهنگ بشری پیشینه ای دیرینه دارد و دامنه و ژرفای تحولات معرفت و فرهنگ انسان معاصر به آن معنا و مفهومی نوین بخشیده است.

روشن است که این تحول، پرسشهای را فراروی تعلیم و تربیت اسلامی می نهد و کوشش و کاوشی بدیع برای ساماندهی مجدد آن می طلبد. از این رو تعلیم و تربیت اسلامی به عنوان مجموعه ای از دانش های تربیتی (فلسفه تربیتی، برنامه ریزی درسی و آموزشی، روش تدوین، مدیریت آموزشی و . . .) می تواند نیازهای حال  و آینده جامعه اسلامی را برآورده سازد. به ویژه فلسفه تربیتی اسلام که در آن مسائل انسان شناسی، معرفت شناسی، ارزش شناسی، قلمرو و ممیزات تربیتی اسلام و شاخص و اولویت های تربیت اسلامی مطرح     می شود.

تربیت قرآنی

آیت اللّه سید محمد حسین فضل اللّه، برجسته ترین شخصیت فکری، فرهنگی، سیاسی و مذهبی شیعیان لبنان و تئوریسین مقاومت اسلامی در برابر صهیونیسم است. اقدامات اصلاحی فکری و عملی او تأثیرات عمیق و وسیعی در میان شیعیان لبنان و دیگر کشورهای عربی به جای کذاشته است. رویکرد روشن و باز به جهان معاصر و درک تازه و معاصر از مفاهیم اسلامی درعین پایبندی به منابع اصیل، از ویژگی های آثار ایشان است.

تفسیر «من وحی القرآن» که در 24 جلد چاپ و منتشر شده، حاصل جلسات هفتگی ایشان است که از حدود 3 دهه پیش آغاز شده است و هنوز هم ادامه دارد. در پایان هر جلسه، ایشان به پرسش های قرآنی حاضران پاسخ می گویند. آنچه در این بخش می خوانید منتخبی است از این پرسش ها و پاسخ ها.

به نظر حضرت عالی روش قرآن در تربیت انسان ه چگونه است؟

معمولاً از کلمه «تربیت» بُعد رفتاری آن مراد است، اما اگر بخواهیم موضوع را وسیع تراز این بُعد ببینیم، تربیت قرآنی این است که شیوه معرفت و اندیشه خویش را از قرآن بگیریم، زیرا مشکل آشکار و روشن ما مسلمانان این است که ما اسیر انفعال خویش هستیم و به تعبیر دیگر، بسیاری از باورهای ما و بسیاری از اوضاع و احوال ما خاستگاه و مبدأ فکری ندارد و ما از پنجره تفکر به عرصه جهان نمی نگریم.

در قرائت، فهم و برداشت از قرآن باید به جستجوی شیوه عملی تفکر و راه کسب معرفت و شکل دهی به باورهای خویش باشیم، زیرا قرآن بر بُعد علم و آگاهی به عنوان پایه مسؤولیت تأکید کرده است، یعنی این که قرآن به هیچ فکر و عمل و باوری احترام نمی گذارد، مگر آن که دارای پایگاهی فکری و غیر قابل شک و تردید داشته باشد.

این مطلب را از منطق آیاتی از قرآن در می یابیم که روی سخن با اندیشه های مخالف دارد. قرآن می کوشد تا شیوه آنان را در حمل این افکار، ردّ کند و به آنان بفهماند که شیوه شان فکری و علمی نیست، بلکه شیوه ای عاطفی و تقلیدی است. چنین افرادی در برابر دعوت انبیا حرفشان این بود که: «انّا وجدنا آباءنا علی امة و اناّ علی آثارهم مقتدون؛ ما پدران خود را بر آیین [و راهی] یافته ایم و ما از پی ایشان راه سپریم». (سوره زخرف، آیه 23) اندیشه ای که قرآن در پاسخ منطق آنان عرضه می کرد این بود: «او لوکان آباؤهم لایعقلون شیئاً و لایهتدون؛ آیا هر چند پدرانشان چیزی را درک نمی کرده و به راه صواب نمی رفته اند [باز هم در خور پیروی هستند]؟». (سوره بقره، آیه 17) قرآن می کوشد تا با اسلوب فکر آنان درگیر شود و اسلوب صحیح شکل دهی به باورها و عقیده ها و اندیشه ها را به آنان عرضه کند.

به این ترتیب از دیدگاه قرآن، اندیشه قابل احترامی که بتواند مبنای زندگی مسؤولانه انسان قرار گیرد، اندیشه ای است که مبتنی بر برهان و حجت باشد. قرآن ، حتی رابطه خداوند با انسان هنگام واگذاری تکلیف و مسؤولیت را بر مبنای حجت می داند، یعنی اگر خداوند حجتش را برمردم تمام کرد و آنان منحرف شدند، مجازاتشان می کند، اما اگر حجتی برآنان نداشت، عذابشان نمی کند: «و ما کنا معذبین حتی نبعث رسولاً؛ وما تا پیامبری برنیانگیزیم، به عذاب نمی پردازیم». (سوره اسراء، آیه 15)

قرآن کریم می گوید: علت عذاب شدن کافران در قیامت این نیست که شک و شبهه ای به ذهنشان راه یافته که از حل آن عاجز بوده اند، بلکه علت عذاب این است که کافران دارای دلهایی هستند که با آن حقایق را دریافت نمی کنند و چشمانی دارند که با آنها نمی بینند و گوش هایی دارند که نمی شنوند. کافران از ابزارهای شناخت بهره نمی گیرند و حتی این ابزارها را انکار می کنند، انکارشان هم مستند ومتکی به دلیل و برهان نیست، بلکه دلایل روشن و براهینی را که می تواند به ایمان رهنمون شود نادیده می گیرد. معیار و مقیاس قرآن برای سنجش هر اندیشه ای چه موافق و چه مخالف حجت و برهان است.

باید از قرآن بیاموزیم که باورهایمان را به عقلانیت متکی کنیم، نه به احساسات و تقلید کورکورانه. قرآن می گوید: «و لا تقف ما لیس لک به علم انّ السمع و البصر و الفؤاد کلّ اولئک کان عنه مسؤولاً؛ چیزی را که بدان علم نداری دنبال مکن، زیرا گوش و چشم و قلب همه مورد پرسش واقع خواهند شد». (سوره اسراء، آیه 36)

قرآن از مردم می خواهد که دچار طوفان احساسات جمعی نشوند که آنان را مانند پرکاهی به هر سوی می کشاند: «قل انّما اعظکم بواحدة ان تقومواللّه مثنی و فرادی ثم تتفکرواما بصاحبکم من جنّة؛ بگو من فقط به شما یک اندرز می دهم که دو دو و به تنهایی برای خدا به پاخیزید سپس بیاندیشید که رفیق شما هیچ گونه دیوانگی ندارد». (سوره سبأ، آیه 46)

از تأمل در اهتمام دین اسلام به همه ابعاد وجودی انسان از جمله روح و جسم ، فطرت و عقل، توجه ویژه آن به بلوغ فکری و رشد انسان و تربیت و تزکیه او، و ارائه برنامه‌ای فراگیرتر از مکاتب بشری، به غنای واقعی آن می‌توان پی‌برد؛ چنان که خداوند تزکیه را جزء اهداف اصلی بعثت پیغمبر خود و انسان را موجودی توانا و مسئول می‌داند. تربیت باید مایه دینی بیابد تا ناقص و صوری و بی‌دوام نماند و بتواند خُلق و سیرت افراد و اعتماد و ایمان و باور آنها را اصلاح و تکمیل کند.[1]

کار عمده تربیت اسلامی این است که آدمی را به ماهیت وجودی و هدف خلقت خود آگاه سازد تا با تکیه بر عقل و مقتضای فطرتش بر اساس راه و روشی حرکت کند که برای او تبیین شده است. در روش الگویی که بیشتر صورت رفتاری مطرح است و غالباً بر اساس فطرت انسان تدوین یافته، نقش مؤثر الگویی رسول اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) برای خانواده‌‌ها به عنوان الگوهای مجسّم و علمای عامل بر مبنای همان ویژگی‌ها، درخور توجه است.

از آن جا که اسلام، دین آگاهی بخش و هدایت است و در تمام راه کارهایش پیشگیری را بر درمان مقدم می‌شمرد، روش کنترل و پیشگیری به ویژه در بعد تربیتی از دوران کودکی در اجتماع انسانی و خانواده را بسیار مهم دانسته، بر آن تأکید می‌ورزد. پس از آن، روش موعظه و تذکر به عنوان غذای روح و لازمه فطری بشر و سپس محبت و مدارا که به مثابه اکسیر جان انسان‌ها و با طبع بشر سازگار است و روش‌های عبرت آمیز، بصیرت آفرینی و تشویق و تنبیه (عفو و تغافل) مورد اهتمام قرار گرفته است

فهرست:
تربیت از دیدگاه قرآن، نهج البلاغه و بزرگان 2
چکیده 2
مقدمه: 2
تربیت قرآنی 3
روش الگوبرداری 7
روش پیشگیری و کنترل 9
عفو و تغافل، تنبیه و تشویق 18
نتیجه 20
تهذیب و تربیت قرآنی درسیره معصومین 26
سیره تربیتی امام علی ( ع) 34
اعتقاد به عقیقه : 41
عواطف مادری و نقش آن در تربیت فرزند : 41
سیره ی تربیتی امام سجاد (ع) 48
شیوه ی تربیتی امام باقر (ع) : 49
رفتار تربیتی امام کاظم (ع) 50
نتیجه 57
منابع و مآخذ : 58
 
برچسب ها:  تربیت از دیدگاه نهج البلاغه  تربيت از ديدگاه نهج البلاغه  تربیت فرزندان از دیدگاه نهج البلاغه  تربیت اخلاقی از دیدگاه نهج البلاغه  تربیت کودک از دیدگاه نهج البلاغه  تربیت عاطفی از دیدگاه نهج البلاغه  تربیت جسمانی از دیدگاه نهج البلاغه  تعلیم و تربیت از دیدگاه نهج البلاغه  تربیت از نظر نهج البلاغه  تربیت از منظر نهج البلاغه  تربیت از نگاه نهج البلاغه  تربیت فرزند از دیدگاه نهج البلاغه  تربیت فرزند از نظر نهج البلاغه  تربیت اخلاقی انسان از دیدگاه نهج البلاغه  تربیت اخلاقی و عقلانی انسان از دیدگاه نهج البلاغه  تربیت جسمی از دیدگاه نهج البلاغه  تربیت جسمی از نگاه نهج البلاغه  تعلیم و تربیت از نظر نهج البلاغه  اصول تعلیم و تربیت از دیدگاه نهج البلاغه  تربیت از دیدگاه قرآن  تربیت از دیدگاه قرآن کریم  تربیت از نظر قرآن  تربیت فرزند از دیدگاه قرآن  تربیت فرزندان از دیدگاه قرآن  تربیت کودک از دیدگاه قرآن  تربيت فرزند از ديدگاه قرآن  اهداف تربیت از دیدگاه قرآن  تربیت عاطفی از دیدگاه قرآن  اهداف تربیتی از دیدگاه قرآن  تربیت از منظر قران  تربیت فرزند از منظر قرآن  تربیت فرزندان از نظر قران  تربیت فرزندان از دیدگاه قران  تربیت جوانان از نظر قران  تربیت از دیدگاه قران  تربیت کودک از منظر قران  تعلیم و تربیت از منظر قران  تربیت دینی از منظر قرآن  تربیت کودکان از منظر قرآن و روایات  تربیت فرزندان از دید قران  تربیت فرزند از دید قران  تربیت فرزندان از نگاه قران  تربیت فرزند از نگاه قران  تربیت فرزند از نظر قران  تعلیم و تربیت از دیدگاه قران  تعلیم و تربیت از منظر قرآن  تعلیم و تربیت از نگاه قرآن  اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه قرآن  رابطه تعلیم و تربیت از منظر قران  تعلیم وتربیت از نظر قران  تعلیم و تربیت قرانی از دیدگاه امام خمینی  تربیت فرزند از دیدگاه قرآن و اهل بیت  تربیت فرزند از نظر قرآن  تربیت کودکان از دیدگاه قرآن  تربیت کودک از نظر قرآن  تربیت کودک از منظر قرآن  تربیت کودکان از نظر قران  تربیت فرزند از نگاه قرآن  تربیت کودک از نظر قران  تربیت فرزند از دیدگاه قران  تربیت کودک از دیدگاه قران  تربیت کودکان از نظر قرآن و روایات  روش های تربیت فرزند از نظر قرآن و اهل بیت  تعلیم و تربیت اسلامی   کمال انسانی   آزادی فردی   عدالت   هدایت   تعقل   تفکر   تقوا   حکمت   عدالت‏خواهی   تکامل   ایمان   خودسازی   علم   حق و باطل   معاد   اخلاق   جمع‏گرایی   فردگرایی   بیعت   اتحاد   متقی   صبر   یقین   جهاد  تربیت اسلامی  تربیت اسلامی فرزندان  تربیت اسلامی کودک  تربیت اسلامی فرزند  تربیت اسلامی چیست  تربیت اسلامی در مدارس  تربیت اسلامی و فضای مجازی  تربیت اسلامی نوزاد  تربیت اسلامی نوجوانان  تربیت اسلامی در سیره ی معصومین  تربيت اسلامي فرزندان  تربيت اسلامي فرزند  روشهای تربیت اسلامی فرزندان  نقش خانواده در تربیت اسلامی فرزندان  تربیت اسلامی فرزند آفتاب شرقی  تربیت اسلامی فرزند پسر  تربیت اسلامی فرزند دختر  کتاب تربیت اسلامی فرزندان  تربیت اسلامی کودکان  تربیت اسلامی کودک از بدو تولد  تربيت اسلامي کودک  تربیت اسلامی کودک 2 ساله  تربیت اسلامی کودک یک ساله  تربیت اسلامی کودک سه ساله  تربیت اسلامی کودک 4 ساله  تربیت اسلامی کودکان Pdf  تربیت اسلامی کودک 1ساله  دانلود کتاب تربیت اسلامی فرزند  شهرام اسلامی تربیت فرزند  تعلیم و تربیت اسلامی چیست  اخلاق و تربیت اسلامی چیست  هفته تربیت اسلامی چیست  تربیت اسلامی در مدرسه  تربیت اسلامی مدارس  تعلیم و تربیت اسلامی در مدارس  تربيت اسلامي و فضاي مجازي  همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی  تربیت اسلامی فضای مجازی  سایت همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی  برگزاری همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی  تربیت اسلامی در فضای مجازی  تربیت اسلامی نوزادان  تربیت اسلامی از نوزادی  تربیت اسلامی نوجوان  الگوی تربیتی  الگوی تربیتی در اسلام  الگوی تربیتی فرزندان  الگوی تربیتی سوره لقمان  الگوی تربیتی پیامبر اعظم  الگوی تربیتی والدین  الگوی تربیتی حضرت فاطمه  الگوی تربیتی پیامبر اعظم (ص)  الگوهای تربیتی در قرآن  الگوهای تربیتی کودکان  الگوهای تربیتی در اسلام  تربیت الگویی در اسلام و اهمیت آن  تربیت الگویی در اسلام  الگوی تربیت اسلامی  الگوهای تربیتی فرزندان  الگوهای تربیت فرزندان  الگوی تربیت معلم اسلامی  مفروضات الگوی تربیت معلم اسلامی  الگوهای مطلوب تربیت اسلامی  الگوی تربیت دینی  الگوهای عملی تربیت دینی  الگوی روابط انسانی در تربیت دینی  اقدام پژوهی امور تربیتی  تجربه تربیتی معلمان  تجربه تربیتی معلمان ابتدایی  تجربه تربیتی معلم  تجربه های تربیتی معلمان  تجربه معلم تربیت بدنی  تجربه تربیتی  تجربه تربیتی نماز  تجربه تربیتی در مدرسه  یک تجربه تربیتی  تجربه ی تربیتی  تجربه یک مربی تربیتی  تجربه تربیتی یک معلم  یک تجربه برتر تربیتی  تجربه ی برتر تربیتی  تجربیات یک مربی پرورشی  تجربیات یک مربی پرورشی موفق  تجربیات یک مربی تربیتی  تجربه یک مربی پرورشی  تجربیات یک مربی پرورشی جهت ارتقا رتبه شغلی  تجربه موفق یک مربی پرورشی  تجربیات مدون دینی و عربی  تجربیات مدون دبیر دینی و عربی  تجربیات مدون معلم دینی و عربی  تجربیات مدون دبیران دینی و عربی  تجربیات مدون یک معلم دینی و عربی  تجربیات مدون دبیر دینی عربی  تجربیات مدون معلم دینی عربی  اقدام پژوهی دینی  اقدام پژوهی دینی و عربی  اقدام پژوهی دینی راهنمایی  اقدام پژوهی دینی عربی  اقدام پژوهی دین وزندگی دبیرستان  اقدام پژوهی دین و زندگی  اقدام پژوهی درس دینی  اقدام پژوهی درس دینی راهنمایی  اقدام پژوهی تربیت دینی  نمونه اقدام پژوهی دینی  اقدام پژوهی قرآن راهنمایی  اقدام پژوهی درس قرآن راهنمایی  اقدام پژوهی درس دین و زندگی  اقدام پژوهی معلمان دین و زندگی  نمونه اقدام پژوهی درس دین و زندگی  نمونه اقدام پژوهی درس دینی  اقدام پژوهی در درس دینی  اقدام پژوهی قران  اقدام پژوهی قرانی  اقدام پژوهی قران ابتدایی  اقدام پژوهی قران اول ابتدایی  اقدام پژوهی قران پنجم  اقدام پژوهی قرآن راهنمایی  اقدام پژوهی درس قران  اقدام پژوهی درباره قران  اقدام پژوهی درس قران ابتدایی  اقدام پژوهی با موضوع قران  اقدام پژوهی قرآنی ابتدایی  اقدام پژوهی قرآن ابتدایی  نمونه اقدام پژوهی قرآن ابتدایی  اقدام پژوهی قرآن اول ابتدایی  اقدام پژوهی قرآن دوم ابتدایی  اقدام پژوهی قرآن در مقطع ابتدایی  اقدام پژوهی درس قرآن راهنمایی  اقدام پژوهی درس قرآن  نمونه اقدام پژوهی درس قران  اقدام پژوهی در درس قرآن  اقدام پژوهی در مورد درس قران  اقدام پژوهی در مورد قرآن   

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :119

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :122

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :125

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :152

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5699

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :243

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :15

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3668

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...