منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول:حسابداری و اقتصاد

جزوه درس تجارت الکترونیک



قیمت: ۶۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 78    



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

1 تجارت الکترونیکی :تعاریف و مفاهیم

اجازه دهید کار را با نقطه نظر 7(پیتر دراکر) در مورد تجارت الکترونیکی شروع کنیم:تاثیر واقعی انقلاب اینترنت این بود که نقطه شروع را مشخص کرد.اما فقط "اطلاعات"  نیست که باعث این تاثیر می شود."هوش مصنوعی" هم نیست. تاثیر کامپیوتر ها و پردازش داده در تصمیم گیری ٬تعیین راهبردها  یا استراتژی هم نیست. بلکه چیزی است که کسی آن را پیش بینی  نمی کرد و ده تا پانزده  سال  پیش واقعا صحبتی از آن به میان نیامده بود: این مورد "تجارت الکترونیکی" مهم ترین دستاورد اینترنت  به عنوان مجرای جهانی توزیع کالا  ٬خدمات و حتی مشاغل مدیریتی و تخصصی است. این پدیده تاثیر عمیقی بر اقتصاد ٬ بازارها  و ساختار صنعت ٬ محصولات و خدمات ; بخش های مربوط به مصرف کنندگان ٬ تعداد آن ها و رفتارشان  و حتی مشاغل و بازارهای کار داشته است. اما شاید این تاثیر بر اجتماع  و سیاست ٬ بر نگرش ما به این دنیا و حتی خود ما عمیق تر باشد.(Drucker ,2002,pp.3-4)

 

 تعریف تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیکی  1(EC)به روند خرید ٬ فروش ٬ انتقال یا تبادل محصولات ٬ خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری  از جمله اینترنت گفته می شود . تجارت الکترونیکی را می توان از دیدگاه  زیر تعریف کرد:

 

ü      ارتباطات :از دیدگاه ارتباطات٬تجارت الکترونیکی به معنای تحویل کالا ٬ خدمات  ٬ اطلاعات ٬یا پرداخت ها از طریق شبکه های کامپیوتری یا به هر وسیله الکترونیکی دیگر است.

ü      تجارت :از دیدگاه تجارت٬ تجارت الکترونیکی  قابلیت خرید و فروش محصولات ٬خدمات و اطلاعات  را در اینترنت  و از طریق سایر سرویس های  online   ارائه می دهد.

ü      فرآیند های کسب و کار :از دیدگاه فرآیند های کسب و کار ٬ تجارت الکترونیکی  تجارت را به صورت الکترونیکی  و با انجام فرآیند های  کسب و کار  در شبکه های  الکترونیکی از طریق جایگزینی اطلاعات به جای فرآیندهای  کسب و کار انجام می دهد.(Weill and vitale)

ü      خدمات :از دیدگاه خدمات ٬ تجارت الکترونیکی ابزاری است که در جهت اهداف دولت ها ٬ موسسات ٬  مصرف کنندگان و مدیران عمل کرده ٬ هزینه های  خدمات را کاهش داده و در عین حال کیفیت خدمات به مشتریان را افزایش داده و زمان تحویل آن را تسریع می کند.

ü      آموزش : از دیدگاه آموزشی ٬ الکترونیکی یادگیری  online  را ممکن ساخته و به آموزش در مدارس ٬ دانشگاه ها و سایر سازمانها   از جمله سازمانهای تجاری کمک می کند.

ü      مشارکت : ازدیدگاه مشارکت ٬ تجارت الکترونیکی چارچوبی برای همکاری چه در داخل سازمان و چه بین سازمان های مختلف است .

ü      اجتماعی : از دیدگاه  اجتماعی ٬  تجارت الکترونیکی  محلی برای  گردهم آیی اعضا برای آموزش ٬ انجام  معاملات و همکاری است.

 

تعریف کسب و کار الکترونیکی2                                                   

برخی افراد اصطلاح تجارت را فقط به معنای معاملات صورت گرفته بین شرکای تجاری قلمداد می کنند.اگر این تعریف از تجارت را در نظر بگیریم ٬  اصطلاح تجارت الکترونیکی  کاربرد بسیار محدودی خواهد داشت . بنابراین بیشتر افراد ترجیح  می دهند در عوض از اصطلاح کسب و کار الکترونیکی استفاده کنند. منظور از کسب و کار الکترونیکی  تعریف وسیع تری از تجارت الکترونیکی است  که نه تنها خرید و فروش کالا و خدمات بلکه  خدمات رسانی به  مشتریان ٬  همکاری با شرکای تجاری ٬ برگزاری  دوره های آموزشی الکترونیکی  و انعقاد قراردادهای همکاری  الکترونیکی در درون سازمان را نیز شامل می شود . به عفیده Mckay و Marshall٬ منظور از کسب و کار الکترونیکی در حقیقت   کاربرد اینترنت و سایر فناوری های اطلاعات برای پشتیبانی از تجارت و بهبود عملکرد تجاری است.البته برخی معتقدند کسب و کار الکترونیکی متشکل از فعالیت هایی  است که مربوط به خریدو فروش از طریق اینترنت نیست ٬  بلکه فعالیت های همکاری و مشارکت تجاری را در بر می گیرد . در این کتاب منظور ما کاربرد وسیع تر تجارت الکترونیکی است که در حقیقت معادل کسب و کار الکترونیکی می باشد. در این متن از هر دو اصطلاح فوق استفاده شده است.

تجارت الکترونیکی : خالص یا نا خالص

 

 

بسته به میزان دیجیتالی شدن (انتقال از شکل فیزیکی به شکل دیجیتال) می توان تجارت الکترونیکی را به شکل های مختلفی دسته بندی کرد:

1)       محصول (خدمت) فروخته شده      2) فرآیند فروش                        3)عامل تحویل (یا واسطه)

chio(1997) چارچوبی  را برای این منظور تهیه  کرده است  که  در شکل 1-1 می بینید. در این چارچوب      پیکر بندی احتمالی این سه بعد مختلف را می بینید .محصول می تواند فیزیکی یا دیجیتالی باشد. فرآیند ممکن است فیزیکی یا دیجیتالی باشد و واسطه ارسال نیز احتمال دارد فیزیکی  یا دیجیتال باشد. این احتمالات هشت مکعب ایجاد می کنند که هر کدام دارای سه وجه هستند. در تجارت سنتی ٬  هر سه وجه این مکعب فیزیکی است (مکعب سمت چپ پایینی) .در تجارت الکترونیکی خالص ٬  تمام وجوه دیجیتال هستند (مکعب سمت راست بالایی). تمام مکعب های دیگر ترکیبی از وجوه  دیجیتال و فیزیکی را شامل می شوند. اگر دست کم  یک  وجه  دیجیتال  وجود  داشته باشد  ٬وضعیت موجود را تجارت الکترونیکی اما تجارت الکترونیکی نا خالص  می نامیم. برای مثال  ٬ خرید کامپیوتر از سایت وب  Dell   یا خرید کتاب از Amazon .com  تجارت الکترونیکی ناخالص  است  زیرا محصول به صورت  فیزیکی ارسال می شود . اما خرید کتاب الکترونیکی از Amazon.com   یا خرید محصول نرم افزاری از Buy.com   را تجارت الکتونیکی خالص می نامیم ٬ زیرا محصول ٬ ارسال ٬ پرداخت و انتقال به خریدار تماما  به صورت  دیجیتال  صورت  می گیرد.

سازمان های تجارت الکترونیکی

سازمان های کاملا فیزیکی (شرکت ها) با عنوان  سازمان های  brick-and –mortar (یا اقتصاد سنتی ) شناخته می شوند ٬ در حالی که شرکت هایی که فقط در فعالیت های تجارت الکترونیکی شرکت دارند سازمان های  مجازی یا pure-play  نامیده می شوند.سازمان های click-and –mortar (یا click –and –brick) سازمان هایی هستند که برخی فعالیت های تجارت الکترونیکی را انجام می دهند٬ اما عمده فعالیتهای خود را به صورت فیزیکی دنبال  می کنند. در حال حاضر بیشتر شرکت های brick –and–mortar  در حال تبدیل شدن به نوع click –and –mortar

هستند (مانندMarks &Spencer) .

 

تجارت الکترونیکی اینترنتی و غیر اینترنتی                                             

تجارت الکترونیکی بیشتر از طریق اینترنت انجام می شود ٬ اما می توان آن را از طریق شبکه های خصوصی مانند شبکه های ارزش افزوده (VAN ها ; شبکه هایی که قابلیت های ارتباطی را به فعالیت های معمولی اضافه می کنند ) ٬ شبکه های محلی (LAN ها ) یا حتی در یک دستگاه تنظیم شده  مستقل پیاده کرد. برای مثال خرید مواد خوراکی از دستگاه فروش الکترونیکی که باکارت هوشمند پرداخت می شود. یا تلفن  همراه ماهواره ای را می توان فعالیت تجارت الکترونیکی  به  حساب آورد.

به عنوان نمونه ای از تجارت  الکترونیکی  غیر اینترنتی  می توان به کارمندان شرکت (مانند متخصصین سفارش گیری) اشاره کرد  که مجهز به  کامپیوتر های سیار با قابلیت  تشخیص  دست خط  هستند.بلافاصله پس از تماس تلفنی  برای سفارش  محصول ٬  فرد می تواند سفارش را به  صورت یاد داشت وارد سیستم کند ( برای مثالی با  جزییات  بیشتر  می توانید به بخش مثالی از دنیای  واقعی در انتهای همین  فصل مراجعه کنید) .

 

بازارهای الکترونیکی و سیستم های اطلاعاتی بین سازمانی و درون سازمانی

تجارت الکترونیکی را می توان  در بازارالکترونیکی مورد استفاده قرار داد  که در آن خریداران و فروشندگان به صورت online ملاقات کرده و کالا ٬  خدمات ٬پول یا اطلاعات را با هم مبادله می کنند. بازارهای الکترونیکی توسط سیستم های اطلاعاتی بین سازمانی یا  درون سازمانی مورد استفاده قرار می گیرند  سیستم های اطلاعاتی  بین سازمانی1 سیستم هایی هستند  که در آن ها پردازش معاملات و تبادل  اطلاعات بین دو یا چند سازمان صورت می گیرد. فعالیت های تجارت الکترونیکی که در درون یک سازمان  صورت می گیرد توسط  سیستم های اطلاعاتی درون سازمانی مورد استفاده  قرار می گیرد. این سیستم ها  را  intrabusiness EC نیز می نامند.

 

بخش 2-1 : مروری بر سوالات

1.        تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی را تعریف کنید؟

2.        تجارت الکترونیکی خالص و ناخالص را مقایسه کنید.

3.        سازمانهای  click –and –mortar را تعریف کنید.

4.        بازار الکترونیکی٬IOS و سیستم های اطلاعاتی درون سازمانی  را تعریف کنید.                                                                                                                                                                                             

3-1 چارچوب تجارت الکترونیکی ٬ طبقه بندی ها و محتوا

 

در اینجا قصد داریم شما را با روش جدیدی برای انجام معاملات آشنا کنیم (ازنظر الکترونیکی٬ به کار بردن شبکه ها و اینترنت )شرکت Dell  تنها شرکتی نیست که وارد دنیای تجارت  online شده است .هزاران  شرکت دیگر از شرکت های عمده فروشی گرفته تا بیمارستان ها به این سمت سوق پیدا کرده اند.

به طور کلی تجارت الکترونیکی یا به صورت B2C1است یا  به صورت  B2B2. در معاملات B2C٬ معاملات online  بین تجار و فرد مصرف کنند گان  انجام می گیرد. مانند زمانی که شخصی کامپیوتری را از dell.com  خریداری می کند . در معاملات B2B٬   تجار معاملات  online  را باسایر تجار انجام می دهند. مانند زمانی که Dell به صورت الکترونیکی  برخی قطعات را از تولید کنندگان آن ها خریداری می کند.در ضمن Dell  به صورت الکترونیکی با سایر شرکای خود نیز همکاری داشته (تجارت الکترونیکی) و خدماتی را به صورت online برای مشتریان فراهم می کند (e-CRM) . انواع دیگر تجارت الکترونیکی را به زودی شرح خواهیم داد.

تجارت الکترونیکی هنوز به صورت کاملا  جهانی مورد استفاده  قرار نمی گیرد.(کمتر از پنج درصد تمام معاملات به این شکل انجام می گیرد. ).البته طبق پیش بینی های صورت گرفته  در ده یا بیست سال آینده استفاده از آن مرسوم خواهد شد.(Druker2002) . محاسبات کامپیوتری شبکه ای زیر ساخت تجارت الکترونیکی را تشکیل می دهد. و به طور روز افزون به عنوان محیطی  استاندارد برای کاربردهای تجاری ٬ منازل و دولتی مورد استفاده قرار می گیرد.در این محیط چندین کامپیوتر به یکدیگر و به ابزارهای  الکترونیکی دیگری متصل می شوند که در محل های دیگری قرار گرفته اند.برای این اتصال از شبکه های ارتباطی راه دور از جمله شبکه های بی سیم استفاده می شود.این اتصال به کاربران امکان می دهد تا به اطلاعاتی دسترسی یابند  که در مکان های مختلفی ذخیره شده اند  و با افرادی در مناطق دور دست جغرافیایی  ارتباط برقرار کرده و همکاری  کنند.

هرچند برخی از افراد هنوز هم از کامپیوتر های مستقل استفاده می کنند٬  اما اکثر آنها از کامپیوتر هایی استفاده می کنند که به محیط شبکه ای بزرگی  به نام اینترنت متصل است.در برخی از سازمان ها نیز  از  محیط شبکه ای کوچک تری به نام اینترانت استفاده می شود. منظور از اینترانت شبکه ای شرکتی یا دولتی است که از ابزار های اینترنت  مانند مرور گر وب  و پروتکل های  اینترنت استفاده می کنند. محیط کامپیوتری دیگری نیز وجود دارد  که اکسترانت3 نام داردو شبکه ای است که از اینترنت برای اتصال چندین اینترانت  کمک می گیرد.(رجوع کنید به Fingar2000).

              

چارچوب تجارت الکترونیکی

گستره تجارت الکترونیکی بسیار متنوع بوده  و فعالیت ها ٬ واحد های سازمانی و فناوری های بسیاری را در بر می گیرد.(رجوع کنید به shaw2000). بنابراین استفاده از چارچوبی خاص  برای توضیح در مورد محتوای آن  مفید است. در شکل 2-1 چنین چارچوبی معرفی شده است.

همانطور طور که در شکل می بینید ٬کاربرد های فراوانی برای تجارت الکترونیکی وجود دارد (بالای شکل) که برخی از آنها را قبلا توضیح  داده ایم. و سایر کاربردها را در این فصل شرح خواهیم داد(رجوع کنید به Laudon and Traver 2005;Jelassi and Enders2005و Farhoomand and Lovelock 2001) . شرکت ها برای اجرای این عملکرد ها  به اطلاعات ٬ زیر ساخت  و سرویس های  پشتیبانی صحیحی  نیاز دارند. در شکل 2-1 کاربردهایی از تجارت الکترونیکی را می بینید که توسط زیر ساخت و با استفاده  از پنج قانون  پشتیبانی می شوند. این قوانین عبارتند  از:  



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:  جزوه تجارت الکترونیک  جزوه تجارت الکترونیک علمی کاربردی  جزوه تجارت الکترونیک دانشگاه علمی کاربردی  جزوه تجارت الکترونیک Ppt  جزوه تجارت الکترونیک Pdf  جزوه تجارت الکترونیک پیام نور  جزوه تجارت الکترونیکی پیام نور  جزوه تجارت الکترونیک 1  جزوه تجارت الکترونیکی علمی کاربردی  جزوه تجارت الکترونیک مددی نیا  دانلود جزوه تجارت الکترونیک علمی کاربردی  جزوه درس تجارت الکترونیک دانشگاه علمی کاربردی  جزوه درس تجارت الکترونیک علمی کاربردی  کتاب تجارت الکترونیک دانشگاه علمی کاربردی  کتاب تجارت الکترونیک Ppt  دانلود کتاب تجارت الکترونیک Pdf  کتاب تجارت الکترونیک Pdf  کتاب تجارت الکترونیک پیام نور  کتاب تجارت الکترونیکی پیام نور  جزوه درس تجارت الکترونیک پیام نور  دانلود جزوه تجارت الکترونیک پیام نور  دانلود جزوه تجارت الکترونیکی پیام نور  جزوه درس تجارت الکترونیکی پیام نور  دانلود کتاب تجارت الکترونیک پیام نور  کتاب تجارت الکترونیک 1 پیام نور  دانلود کتاب تجارت الکترونیکی پیام نور  جزوه تجارت الکترونیک 1 پیام نور  کتاب تجارت الکترونیک 1 مدیریت بازرگانی  دانلود کتاب تجارت الکترونیک 1 پیام نور  دانلود کتاب تجارت الکترونیک 1 دانشگاه پیام نور  خلاصه کتاب تجارت الکترونیک 1  خلاصه کتاب تجارت الکترونیک 1 پیام نور  کتاب تجارت الکترونیک 1  دانلود جزوه تجارت الکترونیک 1 پیام نور  جزوه تجارت الکترونیک استاد مددی نیا  جزوه تجارت الکترونیکی استاد مددی نیا  دانلود جزوه تجارت الکترونیک استاد مددی نیا  تجارت الکترونیک  تجارت الکترونیک پارسیان  تجارت الکترونیک چیست  تجارت الکترونیک اول  تجارت الکترونیک Pdf  تجارت الکترونیک Ppt  تجارت الکترونیک توژال  تجارت الکترونیک در ایران  تجارت الکترونیک پاسارگاد  تجارت الکترونیک دی  تجارت الکترونیک پارسیان دارنده کارت  تجارت الکترونیک پارسیان کیش  تجارت الکترونیک پارسیان پککو  تجارت الکترونیک پارسیان اصفهان  تجارت الکترونیک پارسیان مشهد  تجارت الکترونیک پارسیان شیراز  تجارت الکترونیک پارسیان گیلان  تجارت الکترونیک پارسیان کرج  تجارت الکترونیک پارسیان ساری  تجارت الکترونیک چیست Pdf  تجارت الکترونیک چیست Doc  تجارت الکترونیک چیست Ppt  رشته تجارت الکترونیک چیست  مزایای تجارت الکترونیک چیست؟  معایب تجارت الکترونیک چیست؟  انواع تجارت الکترونیک چیست؟  درس تجارت الکترونیک چیست  قانون تجارت الکترونیک چیست  تجارت الكترونيك اول  تجارت الکترونیک اول اوراسیا  تجارت الکترونیک اول Crm  تجارت الکترونیکی اول  سایت تجارت الکترونیک اول  استخدام تجارت الکترونیک اول  استخدام شرکت تجارت الکترونیک اول  نرم افزار تجارت الکترونیک اول  شرکت های تجارت الکترونیک اول  تجارت الکترونیکی+pdf  مقاله تجارت الکترونیک Pdf  قانون تجارت الکترونیک Pdf  آموزش تجارت الکترونیک+pdf  جزوه تجارت الکترونیک.pdf  انواع تجارت الکترونیک Pdf  امنیت تجارت الکترونیک Pdf  حقوق تجارت الکترونیک Pdf  تجارت الکترونیکی Ppt  تجارت الکترونیک Powerpoint  پروژه تجارت الکترونیک Ppt  مقاله تجارت الکترونیک Ppt  امنیت تجارت الکترونیک Ppt  قانون تجارت الکترونیک Ppt  امنیت در تجارت الکترونیک Ppt  تجارت الکترونیک Filetype Ppt  تجارت الکترونیک در ایران و جهان  تجارت الکترونیک در ایران+مقاله  تجارت الکترونیک در ایران چگونه است  تجارت الكترونيك در ايران  قوانین تجارت الکترونیک در ایران  تاریخچه تجارت الکترونیک در ایران  جایگاه تجارت الکترونیک در ایران  وضعیت تجارت الکترونیک در ایران  مشکلات تجارت الکترونیک در ایران  شرکت تجارت الکترونیک پاسارگاد  تجارت الکترونیک بانک پاسارگاد  شركت تجارت الكترونيك پاسارگاد  استخدام تجارت الکترونیک پاسارگاد  مرکز تجارت الکترونیک پاسارگاد  استخدام شرکت تجارت الکترونیک پاسارگاد  شرکت تجارت الکترونیک بانک پاسارگاد  تجارت الکترونیکی پاسارگاد  سایت تجارت الکترونیک پاسارگاد  تجارت الکترونیک دیاکو  تجارت الکترونیک دیجی کالا  تجارت الکترونیک دی تلفن  تجارت الکترونيک دي  شرکت تجارت الکترونیک دی  تجارت الکترونیک بانک دی  استخدام تجارت الکترونیک دی  تجارت الکترونیک پی دی اف  سایت شرکت تجارت الکترونیک دی  تجارت الکترونیک Doc  تجارت الکترونیک.docx  تجارت الکترونیک چیست Doc  امنیت در تجارت الکترونیک Doc  تجارت الکترونیکی Doc  مقاله تجارت الکترونیک Doc  پروژه تجارت الکترونیک Doc  قانون تجارت الکترونیک Doc  تاریخچه تجارت الکترونیک Doc  پایان نامه تجارت الکترونیک Doc  امنیت در تجارت الکترونیک و پرداختهای آنلاین.doc  مقاله در مورد تجارت الکترونیک Doc  دانلود پروژه تجارت الکترونیک Doc  کتاب تجارت الکترونیک  کتاب تجارت الکترونیک دکتر محمد فتحیان  کتاب تجارت الکترونیک پیام نور  کتاب تجارت الکترونیکی  کتاب تجارت الکترونیک توربان  کتاب تجارت الکترونیک 1 پیام نور  کتاب تجارت الکترونیکی پیام نور  کتاب تجارت الکترونیک دانلود  کتاب تجارت الکترونیکی دکتر محمد فتحیان  کتاب تجارت الکترونیک دکتر حنفی زاده  دانلود کتاب تجارت الکترونیک دکتر محمد فتحیان  دانلود کتاب تجارت الکترونیکی دکتر محمد فتحیان  دانلود رایگان کتاب تجارت الکترونیک دکتر محمد فتحیان  دانلود کتاب تجارت الکترونیک پیام نور  خلاصه کتاب تجارت الکترونیک پیام نور  دانلود کتاب تجارت الکترونیک پیام نور مولاناپور  دانلود کتاب تجارت الکترونیکی پیام نور  دانلود رایگان کتاب تجارت الکترونیک پیام نور  دانلود خلاصه کتاب تجارت الکترونیک پیام نور  دانلود کتاب تجارت الکترونیک 1 پیام نور  کتاب تجارت الکترونیکی توربان  کتاب تجارت الکترونیکی دکتر حنفی زاده  کتاب تجارت الکترونیکی آتی نگر  کتاب تجارت الکترونیکی محمد فتحیان  کتاب تجارت الکترونیکی فتحیان  کتابهای تجارت الکترونیکی  دانلود کتاب تجارت الکترونیک توربان  دانلود کتاب تجارت الکترونیکی توربان  دانلود ترجمه کتاب تجارت الکترونیک توربان  دانلود کتاب مبانی تجارت الکترونیک توربان  ترجمه کتاب تجارت الکترونیک توربان  کتاب تجارت الکترونیک افرایم توربان  کتاب مبانی تجارت الکترونیک توربان  دانلود کتاب تجارت الکترونیک افرایم توربان  خلاصه کتاب تجارت الکترونیک 1 پیام نور  دانلود کتاب تجارت الکترونیک 1 دانشگاه پیام نور  خرید کتاب تجارت الکترونیک 1 پیام نور  دانلود رایگان کتاب تجارت الکترونیک 1 پیام نور  دانلود خلاصه کتاب تجارت الکترونیک 1 پیام نور  دانلود کتاب تجارت الکترونیک پیام حنفی زاده  دانلود کتاب تجارت الکترونیک دکتر پیام حنفی زاده  دانلود کتاب تجارت الکترونیک حنفی زاده  دانلود کتاب تجارت الکترونیک فتحیان  دانلود کتاب تجارت الکترونیک مولاناپور  دانلود کتاب تجارت الکترونیک دکتر حنفی زاده  خلاصه کتاب تجارت الکترونیک دکتر پیام حنفی زاده  دانلود رایگان کتاب تجارت الکترونیک دکتر پیام حنفی زاده  دانلود کتاب تجارت الکترونیکی دکتر حنفی زاده  دانلود رایگان کتاب تجارت الکترونیک دکتر حنفی زاده  کتاب تجارت الکترونیک تالیف دکتر پیام حنفی زاده  پاورپوینت تجارت الکترونیک  پاورپوینت تجارت الکترونیک پیام نور  پاورپوینت تجارت الکترونیکی  پاورپوینت تجارت الکترونیک مورل جی شیلدز  پاورپوینت تجارت الکترونیک 2 پیام نور  پاورپوینت تجارت الکترونیکی پیام نور  پاورپوینت تجارت الکترونیک 1  پاورپوینت تجارت الکترونیک در ایران  پاورپوینت تجارت الکترونیکی در اینترنت  پاورپوینت تجارت الكترونيك 15 اسلاید  دانلود رایگان پاورپوینت تجارت الکترونیک پیام نور  دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیک 2 پیام نور  پاورپوینت درس تجارت الکترونیک پیام نور  دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیک پیام نور  پاورپوینت درس تجارت الکترونیکی پیام نور  پاورپوینت کتاب تجارت الکترونیکی پیام نور  دانلود پاورپوینت کتاب تجارت الکترونیک پیام نور  دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیکی  پاورپوینت درباره تجارت الکترونیکی  دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیک در ایران  پاورپوینت قوانین و مقررات تجارت الکترونیک در ایران  پاورپوینت تجارت الکترونیک در اینترنت  مقاله تجارت الکترونیک  مقاله تجارت الکترونیک Pdf  مقاله تجارت الکترونیکی  مقاله تجارت الکترونیک در ایران  مقاله تجارت الکترونیک به زبان انگلیسی  مقاله تجارت الکترونیک Ppt  مقاله تجارت الکترونیک انگلیسی  مقاله تجارت الکترونیک Word  مقاله تجارت الکترونیک با ترجمه  مقاله تجارت الکترونیک ورد  تحقیق تجارت الکترونیک Pdf  دانلود مقاله تجارت الکترونیک Pdf  مقاله در مورد تجارت الکترونیک Pdf  مقالات تجارت الکترونیک Pdf  مقاله تجارت الکترونیکی Pdf  مقاله امنیت در تجارت الکترونیک Pdf  دانلود رایگان مقاله تجارت الکترونیک Pdf  مقاله تجارت الکترونیکی Word  مقالات تجارت الکترونیکی  مقاله تجارت الكترونيك  مقالات تجارت الکترونیک در ایران  تحقیق تجارت الکترونیک در ایران  مقاله در مورد تجارت الکترونیک در ایران  تحقیق در مورد تجارت الکترونیک در ایران  مقاله درباره تجارت الکترونیک در ایران  مقاله وضعیت تجارت الکترونیک در ایران  مقاله تجارت الکترونیک ایران  تحقیق درباره تجارت الکترونیک در ایران  مقاله ای در مورد تجارت الکترونیک در ایران  دانلود مقاله تجارت الکترونیک به زبان انگلیسی  مقاله در مورد تجارت الکترونیک به زبان انگلیسی  مقاله درباره تجارت الکترونیک به زبان انگلیسی  تحقیق در مورد تجارت الکترونیک به زبان انگلیسی  تحقیق تجارت الکترونیک Ppt  مقاله امنیت در تجارت الکترونیک Ppt  دانلود رایگان مقاله تجارت الکترونیک انگلیسی  مقاله انگلیسی تجارت الکترونیک با ترجمه فارسی  مقاله انگلیسی تجارت الکترونیک با ترجمه  مقاله انگلیسی درباره تجارت الکترونیک  مقاله انگلیسی در مورد تجارت الکترونیک  مقاله تجارت الکترونیک به انگلیسی  دانلود رایگان مقاله انگلیسی تجارت الکترونیک با ترجمه فارسی  مقاله لاتین با ترجمه تجارت الکترونیک  دانلود مقاله تجارت الکترونیک با ترجمه  دانلود رایگان مقاله تجارت الکترونیک با ترجمه  دانلود مقاله انگلیسی تجارت الکترونیک با ترجمه فارسی  مقاله لاتین با ترجمه تجارت الکترونیک دانلود گزارش کارآموزی  دانلود مقاله تجارت الکترونیک ورد  دانلود مقاله تجارت الکترونیک با فرمت ورد  

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :120

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :122

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :125

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :152

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5700

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :243

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :15

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3669

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...