منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول:روانشناسی،علوم تربیتی، مشاوره

مقاله ملاک انتخاب دوست



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 12    



 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

 

ملاک انتخاب دوست

خوب بچه ها در مورد راه های دوستی صحبت کردیم حالا می رسیم به ملاک های انتخاب دوست .خوب ملاک شما چیه؟ تا حالا فکرشو کردین؟

یه عده قیافه براشون خیلی مهمه.ترجیح می دن اگه بیرون توسط یکی از آشناها دیده شدندازش بشنوند که:به به با چه پسره برازنده ای دوست شدی یا چه دختر خانوم خوشگلی همراهت بود.اما اغلب اوقات دیده شده که ظاهر و باطن آدم ها دو نقطه متناقضند البته اینم بگم که در مورد همه صادق نیست چون به هر حال همیشه استثنا وجود داره .و منظور منم این نیست که هر کس زیباست آدم بدیه یا هر کس زیادی خوبه آدم زشتیه اما اغلب اوقات افرادی که بیش از حد زیبا هستند انسان های از خود راضی از آب در می آن که اینم تقصیر خودشون نیست مقصر اصلی اطرافیان هستند.البته به طور کلی 80% افراد جامعه در حد معمول و قابل قبولند(که به سمت زیبایی یا زشتی مایل هستند)10% افراد بسیار زیبا و 10% اون ها افراد بسیار زشت به حساب می آن.اما بیشتر دختر و پسرها ترجیح می دن که دوستشون رو از همون قشر اول انتخاب کنند (که خوشگلم بینشون زیاده) چون باور دارند که این 10% اول هیچ وقت پای یک نفر وقت نمی ذارند چون همیشه فکر می کنند حق انتخاب براشون فراوونه و دوستیها شون هم فراتر از یک ماه نمیره (گفتم با استثنا نزنید)

 

گروه بعدی اعتقاد به تیپ خوب دارند البته این منطقی تر از قیافست چون اولا اینکه تیپ خوب سلیقه خوب طرف رو نشون میده و دوم اینکه بیان کننده شخصیت اجتماعی و علایق اونه چون به هر حال می دونه در مجامع عمومی چگونه باید حاضر بشه

دسته سوم هم شعارشون تحصیلاته که درست هم به نظر می رسه چون معتقدند یه آدم درس خونده با یه فرد بی سواد کاملا تفاوت داره و دوست دارند دوستشون دکتر مهندس باشه چون می خوان که وقتی با اون توسط یکی از آشناها به شام دعوت می شن بعد از اون شب همه از کمالات دوستشون صحبت کنند.

این گروه از آدم ها هم ورد زبونشون فقط یک کلمه است :پول....طرفشون فقط پول دار باشه با این باور که پول چاره همه مشکلاته در واقع به این آهنگ معروف زیادی اعتقاد دارند :سکه و پول و اسکناس چاره کار آدم هاست خونت کجاست ما شینت چیه فهم و شعور باده هواستاین روزا هر کی پول داره تو چراغ غول داره کور و کچل بی سواد و زشت ویلا داره ولی مثل بهشت صدتا تحصیل کرده نوکرشن زناش سنه دخترشن البته براشون هم زیاد مهم نیست که درآمد خود طرف باشه یا ارث باباش .فقط یه 206 سمندی یا یه بنزی زیر پاش باشه و توی کیفش هم به جای اسکناس تراول باشه و هر روزم براش کادو بخره.که باید البته خیلی هم حواسشون رو جمع کنند و زیادی هم خوشحال نشند چون توی این دوره و زمونه کسی مجانی به کس دیگه فحش هم نمی ده

عده بعدی هم خانواده و نام خانوادگی طرف رو می خوان تا باهاش به دوستاشون پز بدن اما این گروه خیلی مثبتند چون ملاکشون اخلاق طرفه این روزها کم تر کسی پیدا می شه که این تنها ملاکش باشه اما پیدا می شه و باید بگم بهترین ملاکه شعار نمی دم اما تیپ و ظاهر تکراری می شه در صورتی که اخلاق همیشه می مونه

اما گروه آخر طفلکی ها خیلی کم اشتهان چون دنبال یه دوست خوشگل تحصیل کرده خانواده دار و پول داره خوش تیپ خوش اخلاق می گردند.در واقع بهتر بگم شاهزادهای سوار بر مرسدس سفید(یکی نیست بگه آخه مگه خودت سیندرلایی که منتظره شاهزادهای؟؟)

البته گروه آخر باید برن یه دبه بخرند چون حتما می ترشند جدا از شوخی کسی نمی تونه همه این هارو داشته باشه اگرم باشه یکی در میلیون پس توقعتون رو پایین بیارید و برای ملاکهاتون ارجحیت قایل بشید و در ضمن به یه خوبش قناعت کنید یادتون نره گل بی خار خداست .

دوست خوب، دوست بد

          الگوی مناسب ارایه دهید. كودك شما خواهد كوشید دقیقا مانند شما رفتار كند. اگر خجالتی بودن یكی از مشخصات شماست، او ممكن است از خجالتی بودن شما تقلید كند و بنابراین، شاید لازم باشد كه این مشخصه خودتان را تغییر دهید.      

اغلب كودكان، امروز با هم دوستان صمیمی اند و فردا به ظاهر دشمن می شوند. هر كسی كه با آنها از مدرسه به خانه می آید دوست لحظه ای آنهاست بدین ترتیب گروه های همسالان و دوستان مداوم تشكیل می شوند و از هم می پاشند، والدین زمانی كه كودكشان برای دوست یابی و نگه داشتن آنها مشكل پیدا می كند، احساس ناتوانی می كنند.

هر نوجوانی نیازمند چند دوست خوب و یا گروهی است كه بتواند آنها را متعلق به خود بداند، زیرا با داشتن آنها می تواند چیزهای زیادی درباره خودش بیاموزد. بنابراین برای كودكان در تمام سنین لازم است تجارب زودهنگامی فراهم كنید.

چنانچه كودك خردسالی، امكان برقراری ارتباط با دیگران را نداشته باشد، نمی تواند بیاموزید كه چطور در اجتماع رفتار كند. به او مهارت های اجتماعی را بیاموزد و هنگامی كه دوستی اش خاتمه یافت یا احساس مشكل كرد به او كمك كنید.

برای زمان بازی خردسالان و كودكان قبل از سنین مدرسه برنامه ریزی كنید. اطمینان یابید كه كودك نوپای شما فرصت های زیادی دارد كه با دیگر كودكان باشد. اگر در محلی كه زندگی می كنید كودكان زیادی نیستند دست به كار شوید و كودكان را برای بازی دعوت كنید.

موقعیت و زمان بازی را تا هنگامی كه روابط تثبیت نشده اند و بزرگسالان نیز علاوه بر كودكان همدیگر را نشناخته اند، محدود كنید. بر نخستین تجارب كودكان نظارت كنید و آماده باشید تا با دخالت در كارشان بازی آنها را آسان كنید.

 

● گردش های خانوادگی

اجتماع چند گروه خانواده فرصت خوبی برای ورود كودكان در موقعیت های اجتماعی به همراه كودكان سنین مختلف فراهم می كند. این موقعیت ها به كودك شما فرصت می دهد مهارت های اجتماعی را به كار گیرد و در عین حال شاهد ارتباط شما با مردم دیگر باشد.

همچنین گردش های خانوادگی سبب ایجاد پیوندهای عمیق داخل خانواده می شود و بعدها كه كودكتان باید مقابل فشار گروه همسالان ایستادگی كند، چنین گردش هایی نتیجه خود را نشان خواهد داد.

پافشاری نكنید، كودك را در برابر مردم انگشت نما نكنید، از جملاتی مثل «نمی تونی به دایی ات سلام كنی؟» یا «برای همه از یك تا ده بشمار» بپرهیزید. هر چقدر كودك در موقعیت های اجتماعی به خودش توجه بیشتری داشته باشد، احساس راحتی برای او مشكل تر خواهد شد.

به كودك برچسب نزنید، توصیف كودكتان به عنوان خجالتی، تنها، ساكت و یا سرد، روشی غلط است كه بعد تاوانش را پس خواهید داد.

برای نمونه در حال گذشتن از كوچه هستید و به آشنایی برمی خورید مریم دو ساله یا بیشتر در سلام كردن یا حتی نگاه به فرد آشنا تردید دارد. رو به فرد آشنا می كنید و می گویید «مریم خجالتیه» ولی نمی دانید كه با برچسب زدن به كودكتان رفتار او را تقویت می كنید. عینا زمانی كه به كودكتان برچسب انزواطلب و یا دچار مشكل در دوست یابی را می زنید، رفتار اجتماعی نامناسب را در او برمی انگیزید.در حالی كه می توانید با گفتن جملاتی او را تشویق كنید تا اجتماعی تر باشد.« تازه الان دیدتتون چند دقیقه طول نمی كشه تا بهتون عادت كنه» این جمله را به جای این كه بگویید «همیشه همین طوره» به كار ببرید. 

برچسب ها:  ملاک انتخاب دوست  ملاک انتخاب دوست در اسلام  ملاک انتخاب دوست خوب  ملاک انتخاب دوست چیست  ملاک انتخاب دوست دختر  ملاک انتخاب دوستان  ملاک های انتخاب دوست  ملاک های انتخاب دوست دختر  ملاک های انتخاب گروه دوستی  ملاک های انتخاب یک دوست  ملاکهای انتخاب دوست خوب  ملاک و معیار انتخاب دوست خوب  ملاک های انتخاب دوست چیست  ملاک های انتخاب دوست خوب  معیار های انتخاب دوست  معيار هاي انتخاب دوست  معیار های انتخاب دوست از دیدگاه اسلام  معیار های صحیح انتخاب دوست  معیارها و ملاک های انتخاب دوست  معیار های انتخاب دوست دختر  معیار های انتخاب یک دوست خوب  انتخاب دوست  انتخاب دوست دختر  انتخاب دوست پسر  انتخاب دوست مناسب  انتخاب دوست از نظر قرآن  انتخاب دوست از نظر اسلام  انتخاب دوست در فیس بوک  انتخاب دوست در اسلام  انتخاب دوست در نوجوانی  انتخاب دوست در احادیث  انتخاب دوست دختر خوب  انتخاب دوست دختر ایرانی  سایت انتخاب دوست دختر  معیار انتخاب دوست دختر  روش انتخاب دوست دختر  نحوه انتخاب دوست دختر  دلیل انتخاب دوست دختر  انتخاب هدیه برای دوست دختر  ملاک های انتخاب دوست دختر  معیار انتخاب دوست پسر  سایت انتخاب دوست پسر  شرایط انتخاب دوست پسر  روش انتخاب دوست پسر  معیارهای انتخاب دوست پسر  بازی انتخاب دوست پسر  انتخاب دوست خوب  انتخاب دوست خوب چگونه است  راه های انتخاب دوست مناسب  انتخاب دوست از دیدگاه قرآن  معیارهای انتخاب دوست از نظر اسلام  معیار های انتخاب دوست از دیدگاه اسلام  انتخاب دوست از دیدگاه اسلام  معیار انتخاب دوست از نظر اسلام  انتخاب بهترین دوست در فیس بوک  آموزش انتخاب دوست در فیس بوک  نحوه انتخاب دوست در فیس بوک  انتخاب همه دوستان در فیس بوک  ملاک انتخاب دوست در اسلام  معیار انتخاب دوست در اسلام  انتخاب دوست در دوران نوجوانی  انتخاب دوست در دوره نوجوانی  

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :120

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :123

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :125

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :153

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5701

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :243

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :16

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3670

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...