منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول:حسابداری و اقتصاد

مقاله نقش و تاثير توسعه كشاورزي بر پيشرفت صنعتي



قیمت: ۶۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 185    



 

مقدمه
انسان برای تامین نایزهای روزمره خود را پیش رو داشت. ابتدا شکار و استفاده از گیاهان خودرو و سپس به مرور زمان و با فرا گرفتن فنون اولیه کشاورزی اقدام به تهیه مایهتاج خود نمود. با توجه به خطراتی که در شکار حیوانات انسان را تهدید می کرد، لذا تمایل به سمت کشاوزی بیشتر و بیشتر شد تا جایی که در گذشته ای نه چندان دور، بیشتر مردم عدی در کره زمین پیشه کشاورزی را برگزیدند. کشاورزان با سه عامل زمین، نیروی کار و آب روبرو هستند که اهمیت هر سه مورد به نوع خود بسیار مهم بوده و می باشد.
 
امروزه با مکانیزه شدن صنعت کشاورزی نوع محصولات و تنوع فصلی آنها و نیز مقدار تولید آنها تفاوتهای بسیاری بوده است با استفاده از ابزار آلاتی مانند کمباین، تراکتور و دستگاههای مخصوص شخم زنیف سم پاشی های هوایی و نیروی انسانی کمتری درگیر کشاورزی می شود که این امر موجب کاهش هزینه تولید در مجموع، و از طرف دیگر افزایش بیکاری را سبب می شود.
 
امروزه کشاورزی سنتی در مقایسه با سالهای گذشته بسیار کمتر شده است. اکثر کشاورزان یا کوچ کرده و به شهرهای بزرگ آمده اند و یا آنهایی که توان مالی داشته اند با سیستم های امروزه خود را وقف داده و از سیستم های نوین آبیاری و ماشین آلات کشاورزی استفاده می کنند.در سالهای اخیر با استفاده از تکنولوژی نانو، تولید محصولات فصلی، در تمام فصول امکانپذیری شده است که این امر بمنزله انقلابی در کشاورزی به حساب می آید. از این رو می توان گفت دیگر می توان کشاورز را به همان دیدگاه قدیم نگریست بلکه نیازمند توجه و دیدگاه علمی و دقیق می باشد.
عنوان کامل پژوهش:
 
نقش و تاثیر توسعه کشاورزی به پیشرفت صنعتی 
هدف پژوهش:
 
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین کشاورزی، صنعت و تاثیر متقابل آنها بر یکدیگر وضعیت کشاورزی فعلی ایران و نیز بررسی از جنبه اقتصادی مکانیزه کردن کشاورزی می باشد.
اهمیت مسئله (نظری علمی):
 
با توجه به اینکه نیاز انسان به مواد غذایی پایانی ندارد و نیاز انسان به غذا از نیازهای اساسی محسوب می شود، و نیز بیشتر نیاز از طریق محصولات کشاورزی برآورده می شود و همچنین کمبود زمین های قابل کشاورزی و اینکه بیشتر سطح زمین را آب فرا گرفته است، همه و همه بر اهمیت توجه به کشاورزی می افزاید، کشور ما ایران نیز که بیشترین سطح آنرا بیابان و کوه فرا گرفته استف و زمین های قابل کشت بسیار کمی دارد.
از سوی دیگر وضعیت آب و هوایی ایران و نیز تنوع فراوان محصولات کشاورزی و مزایایی که از قبل آن حاصل می شود مانند  نیز کاهش هزینه های وارداتی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت اهمیت دارد.
 
سوال ها یا فرضیه های پژوهش:
۱-    توسعه کشاورزی و پیشرفت صنعتی، رابطه مستقیم دارند.
۲-    استفاده از صنعت در کشاورزی موجب تسریع توسعه کشاورزی می شود.
۳-    توسعه کشاورزی، همپای توسعه صنعت، توجیه اقتصادی دارد
۴-    پیشرفت کشاورزی و استفاده از تکنولوژی در آن موجب شکوفایی اقتصادی کشور می شود.
 
تعریف علمی متغیرهای مورد بررسی:
(متغیر های مستقل)f= متغیر تابع
متغیرهای مستقل شامل پیشرفت در کشاورزی، تاثیر کشاورزی در اقتصاد و عوامل وابسته به کشاورزی می باشد و متغیر وابسته صنعت و توسعه صنعت می باشد.
مقیاس اندازه گیری نسبی است (توسعه صنعت)، با توجه به اینکه متغیرها وابسته هستند، مقیاس اندازه گیری در این پژوهش نسبی است.
مشخص کردن نقش متغیرها
در این پژوهش: پیشرفت، در کشاورزی متغیر مستقل و توسعه صنعت به عنوان متغیر وابسته مورد بررسی قرار می گیرد.
 

نتيجه گيري و پيشنهادات

نتايج به دست آمده در ارتباط با فرضيه 1

فرضيه 1 اظهار مي دارد كه توسعه كشاورزي و پيشرفت صنعتي رابطه مستقيم دارد نتايج به دست آمده از مشاهدات پژوهشگران و نيز اطلاعاتي كه از مصاحبه ها به دست آمده است بيانگر اين مطلب است كه هر چه كشاورزي بيشتر توسعه يابد، صنعت نيز پيشرفت بيشتري خواهد داشت چرا كه منابع بيشتري براي پيشرفت صنعت به وجود خواهد آمد با افزايش جذابيت هاي كشاورزي و دادن تسهيلات و فراهم كردن سرمايه گذاري براي كشاورزان، مي توان مقدمات پيشرفت كشاورز شدن فراهم آورد، از سوي ديگر با پيشرفت صنعت، مسلما ماشين آلات و ابزار پيشرفته تري در اختيار بخش كشاورزي قرار خواهد گرفت.

بايد توجه داشت كه در صنايع مواد غذايي، كشاورزي از اهميت بسيار فراواني برخوردار است زيرا محصولات كشاورزي حكم مواد اوليه براي اين صنايع دارند، پس با توسعه كشاورزي مواد اوليه بيشتر و ارزانتر و با كيفيت تري در اختيار اين صنايع قرار خواهد گرفت كه در نتيجه محصولات با قيمت كمتر تمام مي شود، به دليل كيفيت مواد اوليه، كيفيت محصولات نيز بهتر خواهد بود و از پس تمام اينها فروش بيشتر و سود بالاتري نسبت به اين صنايع خواهد گرديد، پس با پيشرفت صنعت، كشاورزي توسعه مي يابد و با توسعه كشاورزي، صنعت نيز توسعه بيشتري مي يابد.

نتايج به دست آمده در ارتباط با فرضيه 4:

فرضيه 2 بيان مي كند كه استفاده از صنعت در كشاورزي موجب ترسيع توسعه كشاورزي مي شود اطلاعات به دست آمده از مشاهدات پژوهشگر و نيز نتايج استنباط شده از مصاحبه ها، بيان مي كند كه در مزارعي كه اقدام به مكانيزه كردن فرآيند هاي خود كرده اند، به نتايج بسيار قابل قبولي دست يافته اند، افزايش سرعت انجام فرآيند ها، انجام فرآيند ها بادقت بالاتر و با ضايعات بسيار كم در مقايسه با كشاورزي سنتي، نياز به نيوري انساني كمتر، محصولات مرغبوتر و ... از مزاياي اين مزارع مي باشد.

و حتي با استفاده از كمباين و با تراكتور مراحل پرداخت سريعتر صورت مي گيرد، و يا وقتي درمرحله كاشت سطح بيشتري شخم زده مي شود، امكان استفاده از زمين هاي بيشتر نيز فراهم مي شود اين همان توسعه كشاورزي است. استفاده از صنعت در كشاورزي يعني افزايش سرعت و حجم توليد كه همه ي اين عوامل سرعت توسعه كشاورزي را افزايش مي دهد.

پس مي توان نتيجه گرفت كه استفاده از صنعت يا مكانيزه كردن مزارع، توسعه كشاورزي را سرعت بخشيده و موجبات پيشرفت در اين زمينه را فراهم مي آورد.

نتايج به دست آمده در ارتباط با فرضيه 4:

فرضيه 3 بيان مي كند كه توسعه كشاورزيف همپاي توسعه صنعت، توجيه اقتصادي دارد.

با توجه به اطلاعات و نتايج به دست آمده از مطالعات و مصاحبه هاي پژوهشگر به اين نتيجه مي توان رسيد كه توسعه كشاورزي شد پيشرفت صنعتي رابطه مستقيم با يكديگر دارند. پس با پيشرفت يكي تا ديگري نيز پيشرفت خواهد كرد در نتيجه ي توسعه كشاورزي، و سود حاصل از آن كه شامل محصولف با مواد اوليه صنايع ديگر مي باشد، توسعه صنعتي نيز به دست خواهد آمد. توسعه صنعتي نيز با سود اقتصادي همراه خواهد بود به عنوان مثال محصول زراعي مانند زعفران، نياز به صنايع وابسته اي مانند بسته بندي، دارد. بعد از بسته بندي نياز واحد بازرگاني و فروش دارد تا محصول بسته بنيد شده در بازار شناسانده شود. بازار را شناسايي و بفروش برسد. خود واحد بازرگاني از قسمتهاي مختلفي مانند تبليغات، فروش، اداري و مالي و .... مي توان به اين نتيجه دست يافت كه در پس محصول يك زمين زراعي، مزاياي اقتصادي بسياريي نهفته است كه با توسعه بخش كشاورزي، صنعت و در پس آن اقتصاد نيز توسعه مي يابد.

با توجه به اين يافته ها مي توان نتيجه گرفت كه توسعه كشاورزي نه تنها توجيه اقتصادي دارد، بلكه به عنوان يك نياز، بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.

نتايج به دست آمده در ارتباط با فرضيه 4:

فرضيه 4 بيان مي كند كه پيشرفت كشاورزي و استفاده از تكنولوژي در آن، موجب شكوفايي اقتصاد كشور مي شود.

قسمت مشترك با فرضيه 4

توسعه اقتصادي، موجب افزايش امكان سرمايه گذاري دولت مي شود كه اين امر موجب شكوفايي اقتصاد كشور مي شود. لذا با پيشرفت كشاورزي، علي رغم اينكه ابتدا در ظاهر با افزايش نرخ بيكاري مواجه خواهيم شد، اما با نتايجي كه به دست مي آيد و امكان سرمايه گذاري هايي كه در صنعت به دست مي آيد، نرخ همكاري كاهش خواهد داشت.

پيشنهادات:

پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 1:

با توجه به اينكه توسعه كشاورزي و پيشرفت صنعت رابطه مستقيم دارند توجه خاص به صنعت و سمت و سود دادن آن در جهت كشاورزي، به نحوي كه محصولاتي صنعيت نظير ماشين آلات و دستگاههايي كه به كشاورزي مربوط مي شوند را توسعه داده و اقدام به ابداع دستگاههاي جديد با تواناييهاي ويژه در ارتباط با كاشت، داشت و برداشت محصولات نماييم.

ترغيب صنعتگران به انجام چنين عواملي و نيز ترغيب كشاورزان، به مكانيزه كردن فرآيند هاي سه گانه ي كاشت، داشت و برداشت، و نيز تشويق بخش صنعت به توليد ماشين آلات مورد نياز صنعت كشاورزي توصيه مي گردد.

پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 2:

با توجه به اينكه صفت كاربرد فراوان در كشاورزي دارد سرعت انجام فرآيند هاي 3 گانه كشاورزي (كاشت، داشت، برداشت) را به طور چشم گيري افزايش مي دهد، اين زمان به دست آمده را مي توانيم به زمين هاي ديگر اختصاص داد تا آنها را براي امور زراعت آماده كرد و يا از آنها نيز بهره برداري نمود. لذا پيشنهادات مي شود با اعطاي تسهيلات ويژه و آسانتر نمودن امور براي كشاورزان، امكان دستيابي آنها به اين ماشين آلات را فراهم آوريم تا كشاورزان نيز امكان دستيابي به زمين هاي بيشتر راداشته باشد تا كشاورزي توسعه يابد و از سوي ديگر مزاياي فراوان آن به دست آيد.

لذا پيشنهاد مي شود قيمت دستگاهها و ماشين آلات تا حد امكان كاهش يابد، واسطه ها حذف مي شوند و با دادن يارانه و سوبسيد و يا وام هاي با نرخ بهره  پايين زارعان را به استفاده از تكنولوژي ترغيب كرده.

پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 3:

با توجه به اهميت كشاورزي در صنعت و اقتصاد كشور، توجه ويژه و خاص به اين بخش موجبات پيشرفت در زمين هاي مختلف را فراهم خواهد آورد. لذا با شناسايي مشكلات كشاورزي، بايد اقدام به رفع آنها نموده و نيز بايد با به وجود آوردن جذابيت هاي لازم از مهاجرت آنها از روستاها به شهرها جلوگيري نمود.

با توجه به مهاجرت روز افزون كشاورزان محلي و روستايي، با رفع مشكلات آنها مي توان از كاهش جمعيت فعال در بخش كشاورزي جلوگيري كرد و موجبات توسعه كشاورزي را فراهم آورد. پيش خريد محصولات، بيمه محصلوات در برابر سرمازدگي و آفت زدگي و ساير خطرهاي احتمالي از عوامل بسيار مهم مي باشد. همچنين پيشنهاد مي شود در طرحهاي دولتي و برنامه ريزي هاي كوتاه مدت و بلند مدت، براي رفع مشكلات كشاورزان و توسعه كشاورزي در كنار صنعت برنامه ريزي شود.

پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 4:

با توجه به كشورهاي صنعتي جهان، مي توان به وضوح مشاهده كرد كه در كنار پيشرفت صنعت و تكنولوژي، كشاورزي نيز با استفاده از اين پيشرفت ها، توسعه يافته و بخش عمده اي نيروي شاغل به كار در بخش كشاورزي فعالند.

با توجه به اين مساله كه نشانگر ميزان توجه برنامه ريزان و سران كشورهاي صنعتي به كشاورزي ميباشد مي توان به اهميت اين قسمت پي برد، لذا توجه خاص دولتمردان بايد اين قسمت و قرار دادن امكان استفاده از تكنولوژي براي كشاورزان، دادن تسهيلات خريد مانند وام هاي قرض الحسنه و يا وام با نرخ بهره كم، پرداخت يارانه و سوبسيد خريد تكنولوژي و همچنين واگذاري زمين هاي ارزان قيمت به كشاورزان و مزرعه داراني كه توانايي سرمايه گذاري و يا سرماه گذاري مجدد را دارند پيشنهاد مي گردد.

ساير پيشنهادات:

با توجه به اهميت كشاورزي و نقش كليدي كه در اقتصاد كشور دارد، چه از لحاظ تامين مواد ضروري جامعه و چه از لحاظ اقتصادي كه هم ايجاد اشتغال مي كند و هم در صادرات و واردات و در تنظيم تراز ارزي نقش بسزايي دارد، توجه خاص را مي طلبد. به نحوي كه با دادن امتيازات و تسهيلات ويژه، امكان مكانيزه كردن مزارع را فراهم آورد. با توجه به افزايش روز افزون مهاجرت و كاهش سطح زير كشور، و نيز كم بودن زمين هاي قابل زراعت در مقايسه با كل مساحت كشور، بايد با رنامه ريز هاي كوتاه مدت و بلند مدت، ابتدا از مهاجرت جلوگري كرده و سپس امكان افزايش سطح زير كشت را موجب شد.

ايجاد عوامل جذب كننده، دادن امتيازات و تسهيلات به كشاورزان موجب جذب و تشويق آنها مي شود. بيمه محصولات در مقابل سرمازدگي، آفات، خشكسالي و ساير خطرات احتمالي، مي تواند از ضررهاي رايج جلوگيري نمايد، حذف واسطه ها و دلالان نيز موجب مي شود تا اصل سود نسيب خود كشاورزان شود كه خود اين امر نياز به برنامه ريزي بلند مدت دارد، كه با انجام اين امور مي توان اقدام به جذب كشاورزان نمود.

از ديگر عوامل مهم مي توان دادن تسهيلات ويژه به كشاورزان براي مكانيزه كردن مزارع خود نام برده چرا كه با ورود تكنولوژي به مزارع، با كاهش ضايعات، كاهش هزينه ها، كاهش زمان انجام فرآيندها و .... مواجه خواهيم بود. وام هاي با نرخ بهره پايين، وام با اقساط بلند مدت مشاركت و ساير راههاي مشابه براي اين منظور پيشنهاد مي گردد. 



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:پایان-نامه-نقش-و-تاثير-توسعه-كشاورزي-بر-پيشرفت-صنعتي  -پروژه-نقش-و-تاثير-توسعه-كشاورزي-بر-پيشرفت-صنعتي  -پیشرفت-صنعتی  -تاثیر-کشاورزی-بر-پیشرفت  -توسعه-کشاورزی  -توسعه-کشاورزی-و-صنعتی  -چغندر-قند  -دانلود-توسعه-كشاورزي-بر-پيشرفت-صنعتي  -دنلود-مقاله-بررسي-تطبيقي-رضايت-از-زندگي-دانشجويان-دختر-و-پسر  -رابطه-پیشرفت-صنعتی-و-کشاورزی  -رابطه-توسعه-و-کشاورزی  -کشاورزی-در-صنعت  -کشاورزی-و-زراعت  -مبارزه-با-موش-ها  -مبارزه-شیمیایی  -مقاله-نقش-و-تاثير-توسعه-كشاورزي-بر-پيشرفت-صنعتي  -نقش-پررنگ-کشاورزی-در-پیشرفت-صنعت  -نقش-کشاورزان-در-پیشرفت-صنعت  -نقش-کشاورزی-در-پیشرفت-صنعت-کشور  -نقش-و-تاثير-توسعه-كشاورزي-بر-پيشرفت-صنعت---مقاله  

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :120

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :122

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :125

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :152

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5700

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :243

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :15

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3669

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...