منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول:ادبیات فارسی و عرب

دانلود مقاله تفاوت يادگيري زبا ن اول و دوم



قیمت: ۳۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 30    



 

 

 فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از مقاله  :

چکيده:

هدف اين مقاله ارائه يافته هاي جديد عصب شناختي در مورد تفاوت يادگيري زبان اول و دوم است. در عين حال در اين تحقيق از منبع داده ديگري  که  در مورد تفاوت زبان اول و دوم وجود دارد، يعني بررسيها انجام گرفته روي بيماران مبتلا به انواع زبان پريشي، نيز بهره گرفته شده است. برخي از سوالاتي که در اين حوزه مطرح است و در اين مقاله سعي مي شود به انها پاسخ داده شود به قرار زيراست : 1. آيا جايگاهاي زبان اول و دوم در مغز يکي هستند؟ 2. اگر پاسخ سؤال اول مثبت است آيا شيوه استفاده  از اين جايگاهها يکسان است؟ 3. آيا يافته هاي عصب شناختي مؤيد تاثير عواملي چون  سن  و محيط يادگيري  و ميزان تسلط يادگيرندگان در يادگيري  زبان دوم هستند؟با توجه به دادههايي که تاکنون ارائه شده به نظر مي رسد پاسخ سؤال اول مثبت باشد گر چه تفاوتهاي جزئي در مناطق فعال شده در مغز در مورد زبان اول و دوم مشاهده شده است اما اين تفاوتها بسيار کمتر از حد پيش بيني شده بوده است. اما پاسخ سؤال دوم منفي است.  معلوم شده است که تفاوتهايي درنوع عملکرد و ميزان فعاليت اين مناطق در مورد زبان اول و دوم وجود دارد.  در مورد پاسخ بخشي ازسؤال سوم که در مورد اهميت سن يادگيري در يادگيري زبان دوم است بايد گفت که نقشه هاي مناطق فعال شده در مغز يادگيرندگان خردسال زبان دوم و يادگيرندگان بزرگسال زبان دوم  تفاوتي را که عملا بين اين دو گروه از يادگيرندگان مشاهده مي شود نشان نمي دهد. اما نتايج حاصل ازتصوير برداريهاي عصبي نشان دهنده  تفاوت زبان اول و دوم با توجه به محيط يادگيري اين زبانها  و ميزان تسلط افراد دوزبانه بر زبانهاي اول و دومشان است.

 

کليد واژه ها: تصوير برداري عصبي(neuroimaging)، زبان پريشي(aphasia)، تسلط زباني (language proficiency)، دوزبانگي bilingualism))

تفاوت یادگیری زبا ن اول و دوم از دیدگاه عصب شناسی زبان

  تفاوت يادگيري زبا ن اول و دوم از ديدگاه عصب شناسي زبان

1. مقدمه:

در مورد يادگيري زبان اول و دوم، ويژگيها، تفاوتها و شباهتهايشان  تاکنون با توجه به ديدگاههاي مختلف زبانشناختي، روانشناختي، و آموزش زبان مطالب مختافي نوشته و منتشر شده است اما غالب اين مطالعات بر اساس بررسي و تحليل نمود بيروني زباني ، که به شکل داده هاي گفتاري و نوشتاري است، و رفتارهاي قابل مشاهده سخنگويان زبان به انجام رسيده است.  يافته هاي اين تحقيقات همه در يک راستا و در حمايت از يک فرض نبوده است. برخي بر نزديکي نظامهاي زبان اول و دوم تأکيد کرده اند و شواهدي چون پديده "تداخل زباني" و "تغيير زبان" در افراد دوزبانه يا چندزبانه را در تأييد نظر خود ارائه کرده اند. طرفداران نظريه نزديکي نظامهاي زبان اول و دوم معتقدند تداخل زباني نشان مي دهد  که نظامهاي دو يا چند زباني که فرا گرفته مي شوند کاملا مجزا از هم نگه داشته نمي شوند وبدين جهت گاهي بخشي از داده هاي زبان اول به زبان دوم سرايت مي کند و بالعکس(بستگي دارد به اين که آيا فرد دوزبان را به يک اندازه مي داند ،يا به عبارتي "دوزبانه متوازن" است، يا خير).توانايي تغيير زبان يکي از ويژگيهاي جالب دوزبانه هاست. بدين معني که اين افراد قادرند عناصري از هر دو زبان را به هنگام صحبت با يک دوزبانه ديگر به کار بگيرند. اين پديده، مثل ديگر رفتارهاي زباني، تابع قوانين دروني شده است. دوزبانه ها هرگز در جايي که سبب بشود قسمتي از زنجيره در زبان مبدا (زبان اول قبل از تغيير زباني) غيرقابل قبول گردد، دست به تغيير نمي زنند. بعلاوه پديده تغيير زبان در اين افراد با سرعت بسيار زياد اتفاق مي افتد. حاميان نظريه نزديکي زبانهاي  اول و دوم سرعت و دقت موجود در پديده تغيير زبان را دليل قابل دسترس بودن داده هاي هر دو زبان در آن واحد براي افراد دوزبانه يا چند زبانه مي دانند.اما دو منبع وجود دارند که از داده هايشان همزمان هم در رد نظريه نزديکي نظامها زبان اول و دوم هم در تأييد آن استفاده مي شود. يکي از اين منابع نتايج بدست آمده از بررسي بيماران زبان پريش دو زبانه است. زبان پريش به فردي مي گويند که دچار نوعي اختلال زباني است که در اثر عواملي چون سکته مغزي، آسيب مغزي و يا ضايعه عروقي ناشي از افزايش ناگهاني فشار خون اتفاق مي افتد.. اين اختلال ممکن است در درک يا توليد زبان باشد يا در هر دو، همچنين مي تواند در نوشتار يا گفتار فرد رخ دهد و يا يکي از مهارتهاي خواندن يا نوشتن را تحت تأثير قرار دهد و يا اين که همزمان بيشتر اين موارد را شامل شود. از هنگامي که جايگاههايي که به جايگاههاي زباني معروف هستند در مغز توسط پزشکان عصب شناسي چون بروکا و ورنيکه شناسايي شدند( قرن نوزدهم) بررسيهاي زيادي روي بيمارن مبتلا به زبان پريشي در سرتاسر دنيا انجام شده است. برخي از يافته هاي اين تحقيقات  ظاهرا بيانگر جدا بودن زبانهاي اول و دوم ، چه به لحاظ جايگاه و چه به لحاظ عملکرد، است و برخي مؤيد نزديکي  جايگاه و عملکرد دو زبان است. براي مثال چارلتون(1964) نه مورد از بيماران زبان پريش دوزبانه اي را که به مطب اومراجعه کرده بودند به لحاظ صدمات وارد شده بر دو زبانشان مورد بررسي قرار داد. نتايج تحقيق او نشان دادند که در هفت مورد از اين نه مورد اختلالات مشاهده شده در هر دو زبان يکي است و ميزان صدمه وارد شده به هر دو زبان هم تقريبا يکسان است. پارادايس( 1987)  تحقيقي در مورد تمام موارد دوزبانه اي که تا آن تاريخ گزارش شده بودند انجام داد و درياقت که در بيش از نيمي از اين موارد هر دو زبان در بيماران زبان پريش به يک اندازه آسيب ديده اند و برگشت هر دو زبان هم با يک سرعت و به يک اندازه صورت گرفته است. فابرو(2001) نيز 20 بيمار دو زبانه زبان پريش را به لحاظ صدمات وارده به دو زبان و روند بهبوديشان مورد بررسي قرار داد. صبق نتايج تحقيق اودر سيزده بيمار از اين بيست بيمار يعني  در65% از موارد ميزان صدمات به دو زبان و روند بهبود هر دو زبان به شکل موازي انجام گرفته بود. مسئله برگشت و بهبود زبانهايي که در اثر عوامل ذکر شده در بالا دچار صدمه شده اند هم مسئله اي بسيار جالب است. همانطور که مواردي از بهبود همزمان زبانها در افراد دوزبانه زبان پريش گزارش شده مواردي هم معرفي شده اند که در انها روند بهبود در دو زبان متفاوت بوده است؛ بدين معني که گاهي يکي از زبانها با سرعت بيشتر برگشته است يا اين که اصولا يکي از زبانها هرگز برنگشته است. حتي مواردي از الگويي گزارش شده که تا حدي عجيب است. در اين الگو زبانها به صورت متناوب برگشت مي کنند. بدين ترتيب که ابتدا تنها يکي از زبانها بازگشت مي کند و بعد از مدتي تنها  زبان ديگر ظاهر مي شود. بدين ترتيب فرد همواره تنها قادر به استفاده از يکي از زبانهايي است که قبل از بروز مشکل مي دانسته است( اوبلر و گجرلو،1999، ص 138). در مورد برگشت زبانها، اين که کدام زبان زودتر بر مي گردد و چرا، نظريه هاي متفاوتي ارائه شده است که در اين جا مجال پرداختن به انها نيست.  تنها به ذکر اين نکته اکتفا مي کنيم که  يافته هاي بدست آمده از بررسي بيماران زبان پريش (اوبلر و البرت،1977)  نظريه بازگشت سريعتر زبان اول را تأييد نکرده اند، در عوض نشان داده اند که زباني که قبل از بروز مشکل غالبا توسط بيمار استفاده مي شده، بيشترين اقبال را براي برگشت سريع دارد.

 

 

 

برچسب ها:پروژه دانشجویی   تحقیق در مورد ملاحظاتی در مورد سن در یادگیری زبان دوم   خرید مقاله   دانلود پروژه   دانلود مقاله   دانلود مقاله در مورد ملاحظاتی در مورد سن در یادگیری زبان دوم   دانلود مقاله فارسی   دانلود مقاله ملاحظاتی در مورد سن در یادگیری زبان دوم   سایت مقاله   مقاله در مورد ملاحظاتی در مورد سن در یادگیری زبان دوم  ﺗﻔﺎوت ﻫﺎي ﻓﺮدي داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن و راﺑﻄﻪ آﻧﻬﺎ ﺑﺎ ﻳﺎدﮔﻴﺮي زﺑﺎن اﻧﮕﻠﻴﺴﻲ    ارزیابی روایی سازه و پایایی ابزارهای سنجش سبک‌های یادگیری زبان    ارزیابی روایی سازه و پایایی ابزارهای سنجش سبک های یادگیری زبان    زبان دوم    آمــوزش زبان انگلیسی    تفاوت یادگیری زبا ن اول و دوم از دیدگاه عصب شناسی زبان    آﻣﻮزان داﻧﺶ ﻣﺸﻜﻼت ﻳﺎددﻫﻲ و ﻳﺎدﮔﻴﺮي درس زﺑﺎن اﻧﮕﻠﻴﺴﻲ    بررسی تاثیر و کارکردهای زبان مادری بر آموزش   تفاوت یادگیری زبا ن اول و دوم از دیدگاه عصب شناسی زبان     یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم  آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم    

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :120

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :122

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :125

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :153

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5701

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :243

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :16

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3670

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...