- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
با توجه به اینکه پایه ششم ابتدایی درس "کار وفن آوری"گنجانده شده است.هدف این درس آشنایی با دنیای کار وکسب بعضی از مهارتهاست.با توجه به این درس وآشنا شدن دانش آموزان با آن وگذراندن آن در دورههای بعدی تحصیلی وکشف استعدادهای خود میتوانند تصمیم بگیرندکه به دبیرستان بروند یا هنرستان و یاچه رشته ای را انتخاب کننداز انجا که استفاده از رایانه (کامپیوتر) در سن دانش آموزان ابتدایی اصولابه عنوان وسیله بازی میباشد نه یک ابزار کار لذا برآن شدیم تا با این وسیله که امروزه جز دانش روز بشری است وکسی که کار با آن واستفاده ازان را نمیداند بیسواد تلقی میشود.میزان یادگیری را در دانش آموزان افزایش دهیم.
امکانات موجود برای این درس جدید در این مدارس فقط دو دستگاه سیستم میباشد که یکی از آنها مختص اطلاعات دانش اموزی است ودیگری برای استفاده همکاران خصوصاپایه ششم وسایر همکارانی که علاقمند به استفاده از رایانه وتدریس به روشهای نوین را دارند میباشد
یادگیری فرایندی است که به وسیله آن تغییرات نسبتاً پایداری در توان رفتاری فرد در نتیجه تجربه رخ میدهد.با توجه به وجود این مشکلات بران شدم تا میزان فراگیری را در دانش اموزانم تقویت کنم روزی در یک جلسه شرکت کردم ودر ضمن جلسه با همکاران دربارهٔ این مشکل صحبت کردم که متوجه شدم انها نیز با این مشکل روبه رو هستند سپس با همکاری یکی از معلمان پایه ششم تصمیم گرفتیم تا با تلاش و پیگیری در جهت رفع این مشکل بکوشیم و راه حل مناسبی برای این مشکل بیابیم.به نظرمی رسد مسایلی تأثیر گذار است که ارائه درس واستفاده از این وسیله آموزشی (کامپیوتر) با مشکل روبرو شودوتدریس آن کمترعملی گردد.شاهد این مدعا خود کتاب کار فن آوری میباشد که استفاده عملی از رایانه را تأیید می کندمتاسفانه در اکثر مدارس با عدم وجود این وسیله روبرو هستیم.مشکل دیگر اینکه قریب به اتفاق همکاران در روستاهادر صورت وجود رایانه به علت عدم اشنایی با کاربا آن قادر به ارائه تدریس موفق نیستند. ولذا دیده شده است که همکاران و دانش آموزان به کامپیوتر بعنوان یک وسیله بازی ویانهایتا دیدن یک فیلم یا سی دی آموزشی نگاه میکنند.برای این منظور اطلاعاتی را از طریق مشاهده از کلاسهای درس کاروفن آوری وهمچنین مصاحبه با همکاران پایه ششم و از اینترنت ومطالعه کتابهایی دراین مورد جمع آوری نمودیم که به شرح ذیل میباشد.
عصر ما، عصر انتقال از جهان واقعی به دوران زندگی در فضایی دوجهانی است. گرچه هنوز نهادها و سازمانهای مجازی شکل نگرفتهاند، اما ظهور جهانی نو به نام جهان مجازی را در دور و بر خود احساس میکنیم.
جهان مجازی هویت معلم و فراگیر را به شدت تغییر میدهد و وظایف و نقشهای جدیدی برای آنها پدید میآورد.
سازنده گرایان با تاکید بر فعالیت یادگیرنده در فرآیند یادگیری معتقدند که دانش از بیرون به فرد منتقل نمیشود، بلکه آن چه وی از طریق حواسش دریافت میکند، براساس فردیت خویش تفسیر و پردازش میکند. آنها نقش معلم را مربی کنار میدان و تسهیل کننده یادگیری میدانند و بر یادگیری موقعیتی تاکید میکنند.
براساس این نظریه یادگیری هنگامی اثربخش تر و کارآتر میشود که یادگیرنده در بافت واقعی و زمینه موضوع مورد بحث قرار گیرد.
یادگیری هنگامی افزایش چشمگیری مییابد که با بافت حل مسئله در ارتباط باشد کلاسهای آموزشی سنتی دارای اثر بخشی چندانی نیستند، زیرا وابسته به زمان و مکان خاصاند و نمیتوانند بافت واقعی و مناسب برای یادگیری فراهم آورند. متنهای چاپی نیز به سبب محدودیتهای خاص که چیزی بیش از متن، تصویر و طرح خطی نیستند مشکل آفریناند.
مهمترین اهداف این رویکرد ایجاد محیطهای یادگیری مشارکتی است که به یادگیرندگان و معلمان اجازه میدهد به جست وجو بپردازند و انواع مسئلهها را بررسی کنند.
افزایش منابع اطلاعاتی (روزنامه، رادیو، تلویزیون و اینترنت، سی دی و مواد چندرسانهای دیگر) و رشد سریع دانش به خصوص در زمینه علوم و فناوری نه تنها نیاز به روزآمد کردن مطالب درسی را افزایش داده است، بلکه نیاز به بازبینی مجدد طراحی برنامه درسی و تدریس دروس به شکل میان رشته ای را نیز آشکار میکند.
اولین و مهمترین ویژگی تعلیم و تربیت مسئله محور و تفکر محور، فعال ساختن دانش آموز و ساختن دانش به وسیله خود او است. فناوری اطلاعات و ارتباطات تسهیل کننده یادگیری مسئله محور است.
● استفاده مؤثر از فناوری
فناوریهایی که از تدریس حمایت میکنند باعث ایجاد یادگیری معنی دار و هدفمند میشوند، همچنین باعث تغییر روشهای سنتی و معلم محور به تدریس و یادگیری فراگیر محورمی شوند.
نتایج مطالعات نشان میدهد که معلمان ماهر در کاربرد فناوری اطلاعات بهتر میتوانند دانش آموزان را در یادگیری هدایت کنند. حل مسئله و مهارتهای سطح بالای تفکر، تفسیر و تحلیل اطلاعات، مدیریت زمان و توانایی اولویت بندی مهارتها در فضای اطلاعاتی و جامعه جهانی مبتنی بر اطلاعات توسعه مییابد و این منوط به این است که معلمان و دانش آموزان بتوانند به نحو مؤثر و اصولی از فناوری استفاده کنند.
دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش
حجم:43414KB | بازدید :116
دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم راهنمای معلم هدیههای آسمانی پایه سوم راهنمای معلم...
دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
حجم:43406KB | بازدید :118
دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...
سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش
حجم:43406KB | بازدید :123
دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...
سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی
حجم:43406KB | بازدید :150
دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...
حجم:38267KB | بازدید :5691
دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...
حجم:30962KB | بازدید :239
سوالات آزمون راهبران آموزشی این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی : پکیچ سوالات ارزشیابی...
سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402
حجم:30444KB | بازدید :11
دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...
نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس
حجم:25031KB | بازدید :3660
نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس جزوه کامل...