منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
پیشنهاد ارزشیابی مشاوره

پیشنهاد ارزشیابی مشاوره

دانلود پیشنهاد ارزشیابی مربی بهداشت مدارس

دانلود پیشنهاد ارزشیابی مربی بهداشت مدارس

پیشنهاد ارزشیابی درس جغرافیا

پیشنهاد ارزشیابی درس جغرافیا

پیشنهاد ارزشیابی درس تاریخ

پیشنهاد ارزشیابی درس تاریخ

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

کلاس داری و همسویی با دانش آموزان ویژه ارتقا شغلی فرهنگیان



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 58     کد محصول :5595      حجم فایل:87,12 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

جوّ مطلوب در کلاس درس و پاسخگویی به نیازهای ویژه دانش آموزان به جای تاکید بر سختگیری و اعمال فشار های خشک کلاسی بر دانش آموزانبا نگاهی به مدارس و توجه بیشتر به روش عمل آنها خواهید دید که با وجود تفاوت های بسیار اندک در ساختار و شکل مدارس و نیز یکسان بودن مواد و کتب درسی، تفاوت های زیادی بین مدارس و سطح درسی و نتایج دانش آموزان آنها مشاهده می شود. پس با اندکی تأمل می توان فهمید که عاملی دیگر وجود دارد که موجب می شود سطح درسی، حال و هوای مدرسه و روابط بین فردی در این مراکز آموزشی متفاوت شود.

مقدمه

در سالهای اخیر تحقیقاتی انجام شده است که تأثیر برخی ابعاد غیر درسی را بر رشد جنبه های آموزشی و شخصیتی دانش آموزان اثبات کرده است. اموری همچون رابطه بین فردی دانش آموزان، رابطه میان آنها و معلمان و مدیران، وضعیت اقتصادی-اجتماعی و بسیاری مسائل دیگر در تحصیل و موفقیت دانش آموزان بسیار مؤثرند. بدون تردید مدیران و معلمان بیش از هر عامل دیگر در به وجود آوردن جوّ مناسب در مدرسه و کلاس مؤثرند و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان وابسته به جوّ سازمانی مدرسه است.

رهبری و هدایت کلاس:

معلم برای اداره مطلوب کلاس به دو مهارت مهم احتیاج دارد، یکی برقراری ارتباط مؤثر و مثبت با دانش آموزان و دیگری، مدیریت کلاس.برای کمک به معلمان در ایجاد جوی آرام و مطلوب در کلاس، چهار راهبرد پیشنهاد می شود:

الف) پیشگیری از رفتار های نامطلوب دانش آموزان در کلاس.

زیرا پیشگیری بهتر و آسان تر از درمان است. برای این کار معلم باید مسائلی را که موجب قطع توجه و ارتباط آموزشی در کلاس می شود شناخته و آنها را خنثی نماید. کاوینگتون (1999) در رابطه با این کار، نکات زیر را توصیه می کند:

  1- در بعضی مواقع با عوامل بی نظمی کلاس باید به طور انفرادی ارتباط برقرار کرده و از دلایل آنمطلع شوید.

  2- رفتارها و فعالیت های برهم زننده نظم را مشخص و آن را به صورت قوانین در کلاس مطرح کنید. مثلا: کثیف کردن دیوار ها قدغن است.

  3- منتظر برخی رفتار های غیر قابل پیش بینی باشید و میزان توانایی برخورد خود را با آنها بسنجید.

  4- دانش آموزان باید رفتارهای مطلوب معلم را باید بدانند. مثلا: دوست دارم برای صحبت، اول دست خود را بلند کنید.

  5- به رفتار های نامطلوب، واکنش جدی نشان دهید. زیرا بی توجهی به این امر موجب نا کارآمد جلوه کردن شما در نظر آنها می شود.

  6- در شروع کار، قوانین و ضوابط کلاس را مشخص و مطرح کنید و سعی کنید آنها، روشن و قابل اجرا باشند.

  7- قوانین باید قابل درک باشند، برای کلاسهای ابتدایی قوانین ساده و کلی تر و برای کلاسهای بالاتر قوانین پیچیده تر.

  8- کلاس درس را در آغاز با جدیت شروع کنید و متعاقب آن آزادی بیشتری به دانش آموزان بدهید، زیرا کنترل آنها پس از دادن آزادی های بسیار در آغاز، مشکل است.

  9- یادگیری را با اهمیت و معنی دار کنید تا دانش آموزان علاقمند شده و خسته نشوند.

علل رفتار های نامطلوب دانش آموزان در کلاس امور مختلفی همچون: خستگی از درس و بحث معلم، استقلال طلبی در مقابل معلم، جلب توجه و یا سردرگم بودن نسبت به انتظارات و قوانین کلاس، می تواند باشد. کانین (1970) با مقایسه رفتار معلمان در این زمینه، دریافت که آنچه مهم است اقدامات پیشگیرانه است.

 او سه ویژگی برای اقدامات پیشگیرانه مطلوب  در نظر گرفت:

  1) نظارت: معلم به طور فعال بیش از یک دانش آموز را مورد توجه قرار دهد و برای همه فعالیتی مشخص کند.

2) پاسخ مقتضی و مناسب به رفتار های نامطلوب دانش آموزان در کلاس: این کار برای پیشگیری از رفتار های بعدی صورت می گیرد و راهبرد های زیر به ترتیب میتواند در این امر مؤثر باشد:

     1- معلم در حین تدریس، نگاهی خیره و کوتاه مدت به دانش آموز خاطی داشته باشد.

     2- از شیوه بیان غیر مستقیم استفاده کند.

     3- به شکل تصنعی از شخص خاطی سوال کند. (چرا به جای شرکت در کلاس به کار دیگری مشغولید؟)

     4- از شیوه بیان مستقیم استفاده کند.

     5- الگو سازی رفتار مطلوب با اشاره به دانش آموزان دیگر.

     6- شیوه اصلاح رفتار، یعنی پاداش به رفتار های مطلوب و نادیده گرفتن رفتار های نامطلوب.

     7- منزوی کردن یا اخراج کردن دانش آموز خاطی.

  3) ارائه پاسخهای راهبردی به رفتار های نامطلوب دانش آموزان: با استفاده از نگرش انسان گرایانه، مذاکره منطقی با دانش آموزان، و استفاده از تحلیل کاربردی رفتار (بحث تقویت و پاداش).

تنبیه و پیامد های آن

تنبیه کاری است نامطلوب و مربیان تربیتی هرگز این شیوه را برای جلوگیری از رفتار نامطلوب و تنظیم مدیریت کلاس توصیه نمی کنند. اگرچه تجربه عمومی نشانگر آثار کوتاه مدت آن است اما متخصصان امر نگران آثار جانبی آن هستند. زیرا: تنبیه ممکن است بیش از حد تعمیم یابد و رفتار های دیگر دانش آموز را نیز تحت تأثیر قرار دهد؛ در صورت تکرار، اثر خود را از دست بدهد؛ و ایجاد احساس «درماندگی» و ناتوانی در دانش آموزان نماید. اِمر (1987) رهنمود های زیر را برای تنبیه دانش آموزان ارائه کرده است:

  1- به دلایلی که ذکر شد تا حد امکان از تنبیه کم استفاده کنید.

  2- دلیل خود را برای تنبیه دانش آموزان بیان کنید، تا بدانند رفتارشان بد بوده نه خودشان.

 ۳- دانش آموزان باید بدانند چه می توانند بکنند تا تنبیه نشوند.

 4- رفتار های مناسب را در کلاس تقویت کنید.

  5- هرگز از تنبیه بدنی استفاده نکنید.

  6- رفتار نامطلوب را در ابتدای بروز آن  مورد تنبیه قرار دهید نه در انتها. زیرا رفتار درحال شکل گیری بیشتر از رفتاری که انجام شده و لذت آن برده شده قابل اصلاح است.

ب) برقراری ارتباط مؤثر و مثبت با دانش آموزان.

توجه به موارد ذیل در برقراری ارتباط مناسب و مؤثر در کلاس مفید است:

  1- معلم باید مؤدبانه صحبت کند و از کلمات آمرانه بپرهیزد.

  2- معلم باید در مواقع لزوم  از دانش آموزان خواهش و تقاضا کند.

  3- به دانش آموزان بیاموزید که احساسات خود را بدون افراط و تفریط نشان دهند و اینکه استفاده از احساسات برای تأثیر گذاری بر دیگران کار درستی نیست.

  4- گاهی اوقات سوال های غیر جدی مطرح کنید تا ساختار شخصیتی شما جدی و غیر قابل انعطاف به نظر نیاید.

تأثیر انتظارات معلم

تأثیر انتظارات معلم بر رفتار دانش آموزان طرحی است که پس از تحقیقات مشهور روزنتال و یاکوبسن (1968) ارائه شد و «پیشگویی خودکامبخش» یا «اثر پیگمالیون» نامیده شد. در این تحقیق به طور ساختگی طی یک آزمون  دانش آموزان به ظاهر با استعداد به صورت تصادفی مشخص شدند و به معلمان معرفی شدند. اگرچه این دانش آموزان حقیقتاً دارای چنین استعدادی نبودند اما در پایان سال، در مقایسه به دیگران از پیشرفت بالاتری برخوردار بودند. اگرچه این تحقیق مورد انتقادات گسترده ای قرار گرفت و دارای ضعف هایی بود اما مطالعات بعدی هم به این نتیجه کلی رسید که انتظارات معلم، غالباً عملکرد و رفتار دانش آموزان را در کلاس درس تحت تأثیر قرار می دهد. دلیل آن هم این است که اینچنین دانش آموزانی، وقت بیشتری برای مشارکت در کلاس به دست می آورند و معلم نیز آنها را در رسیدن به جوابها کمک می کند. از سوی دیگر انتظارات نابجا و نامناسب معلم نیز میتواند باعث بروز مشکلاتی در دانش آموزان شود.

انتظارات مثبت معلم نتایج ذیل را به دنبال دارد:

 

فهرست
چکیده 2
مقدمه 2
رهبری و هدایت کلاس: 2
تنبیه و پیامد های آن 5
تأثیر انتظارات معلم 6
انتظارات مثبت معلم نتایج ذیل را به دنبال دارد: 6
انتقاداتی به شیوه مشارکتی شده است که به آنها اشاره می کنیم: 8
تجهیزات لازم برای راه اندازی تدریس خرد 14
توصیه هایی برای داشتن یک تدریس موفق و رضایت بخش 16
وضعیت فیزیکی کلاس: 28
ج) تهویه و تعداد دانش آموزان: 29
چگونه بر ترس ناشی از سخنرانی غلبه کنیم؟ 31
هدف اصلی در تدریس 32
استفاده از روش‌های فعال یاددهی مبتنی بر IT: 33
بررسی نحوه تدریس: 33
جلسه اول تدریس: 34
اهمیت ایجاد انگیزه در جلسه اول: 35
روش موفق تدریس از دیدگاه دانش‌آموزان 36
چگونه می‌توان کلاس پویا و پر تحرک داشت؟ 36
بررسی لحن ادای مطالب از دیدگاه بچه‌ها و معلمین: 38
نحوه برخورد با شاگردان ناسازگار: 42
شناسایی عوامل تباه‌سازی آینده 43
بررسی نقش روحیه معلم در امر کلاس‌داری: 44
نیاز به انجام کار گروهی در شاگردان: 47
چگونه شاگردان را وادار به درس خواندن کنیم: 48
چگونه می‌توانیم سخنگوی دلپذیری باشیم؟ 49
نحوه نفوذ در متقاعد ساختن کلاس: 51
چگونه از بچه‌ها انتقاد کنیم که منفور نشویم: 53
جمع بندی و راهکار 56
نتیجه گیری 57
منابع 58
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:  کلاس داری  کلاس داری در ابتدایی  کلاس داری امادگی جسمانی  کلاس داری کودکان  کلاس داری نوین  کلاس داری پیش دبستانی  کلاس داری یا مدیریت کلاس  مدیریت کلاس داری  روشهای کلاس داری  نحوه کلاس داری  روش کلاس داری در ابتدایی  کلاس داری در مدارس ابتدایی  کلاس داری ابتدایی  روش های کلاس داری در ابتدایی  کلاس داری اول ابتدایی  کلاس داری ششم ابتدایی  روش کلاس داری کودکان  نحوه کلاس داری پیش دبستانی  مدیریت کلاس و کلاس داری  مدیریت زمان و کلاس داری  روشهای کلاس داری موفق  روشهای کلاس داری ابتدایی  روشهاي كلاس داري  بهترین روشهای کلاس داری  نحوه کلاس داری ابتدایی  نحوه کلاس داری موفق  نحوه کلاس داری در دبستان  نحوه کلاس داری در دانشگاه  روش کلاس داری  روش کلاس داری ابتدایی  روش کلاس داری در دانشگاه  تجربه کلاس داری  تجربه های کلاس داری  تجربه کلاس زبان  تجربه کلاس آیلتس  تجربه معلم کلاس اول  تجربیات معلم کلاس اول  تجربه های معلم کلاس اول  تجربیات معلم کلاس اول ابتدایی  تجربه آموزشی معلم کلاس اول  تجربیات یک معلم کلاس اول ابتدایی  تجربیات آموزشی معلم کلاس اول  تجربیات مدون معلم کلاس اول  تجربیات شغلی معلم کلاس اول  تجربه در کلاس  تجربه در کلاس درس  تجربه معلم در کلاس درس  تجربه گرایی کلاسیک  تجربیات معلم در کلاس درس  تجربیات یک معلم در کلاس درس  رفتار دانش آموز با معلم  رفتار معلم با دانش اموز بیش فعال  نحوه رفتار معلم با دانش آموز  رفتار دانش آموزان با معلم  چگونگی رفتار دانش اموز با معلم  رفتار معلم با دانش آموز تنبل  رفتار دانش آموزان  رفتار دانش آموزان در کلاس  رفتار دانش آموزان در مدرسه  رفتار دانش آموزان ابتدایی  رفتار دانش آموز در مدرسه  رفتار با دانش آموزان شلوغ  اصلاح رفتار دانش آموزان  رفتار با دانش آموزان  مشکلات رفتاری دانش آموزان در مدرسه  بررسی مشکلات رفتاری دانش آموزان در مدرسه  مشکلات رفتاری دانش آموزان در مدارس  رفتار دانش آموز در کلاس  رفتار دانش آموز در کلاس درس  مشکلات رفتاری دانش آموزان در کلاس  مدیریت رفتار با دانش آموز در کلاس درس  رفتار با دانش آموز کلاس اول  رفتار دانش آموز  رفتار دانش آموز خوب  رفتار یک دانش آموز خوب  رفتار معلمان با دانش آموزان  رفتار معلم با دانش اموزان ابتدایی  رفتار معلم با دانش آموزان دبیرستانی  چگونگی رفتار معلم با دانش آموزان  رفتار معلم با دانش آموز  رفتار معلم با دانش آموزان دبیرستانی  رفتار معلم با دانش آموزان  رفتار معلم با دانش آموز تنبل  رفتار معلمان با دانش آموزان  رفتار معلم با دانش اموز بیش فعال  رفتار معلم با دانش اموزان ابتدایی  نحوه رفتار معلم با دانش آموز  چگونگی رفتار معلم با دانش آموز  چگونگی رفتار معلم با دانش آموزان  رفتار معلم  رفتار معلم در کلاس  رفتار معلم در روز اول مدرسه  رفتار معلم در كلاس  رفتار معلم نمونه  چگونگی رفتار معلم در کلاس  رفتار معلم در کلاس درس  شیوه های رفتاری معلم در کلاس  برخورد معلم با دانش آموز بیش فعال  طرز برخورد معلم با دانش اموز بیش فعال  
محصولات مرتبط
دانلود پیک آدینه کلاس پنجم

دانلود پیک آدینه کلاس پنجم

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:32981
  دانلود 11 پیک آدینه پنجم با فرمت...
چک لیست  پنجم دبستان تمام دروس

چک لیست پنجم دبستان تمام دروس

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:32967
    چک لیست  پنجم دبستان تمام دروس با فرمت پی دی...
دانلود کاربرگ های دست ورزی

دانلود کاربرگ های دست ورزی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32949
این فایل داری 30 کاربرگ به صورت عکس و آماده پرینت می باشد   کاربرگ نقطه چین توسعه مهارت نوشتاری تقویت مهارت حرکتی ظریف و دست ورزی به کودکان کمک می‌کند تا در یادگیری نوشتن بهبود پیدا کنند. کاربرگهای نقطه چین با دنبال کردن مسیر هماهنگی بین چشم و دست انجام شده و یک آموزشی برای تقویت هوش دیداری کودکان هست. کودکان پیش دبستانی با مداد دست گرفتن و پر کردن نقطه چین‌ها، انحنا، خط صاف، افقی، مورب، عمودی، دایره و دیگر شکلها و نشانه‌ها را...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :2485

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می شوند تا زیگوت را بوجود آورند ....

آموزش هنر های دستی

آموزش هنر های دستی

آموزش هنر های دستی

حجم:20620KB | بازدید :1487

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فهرست کتاب جامع آموزش هنر های دستی :   •  آئینه با طرح پیچک •  آباژور با تزئین برگ‌های خشک •  آباژور با حباب‌های کاغذی برای شمع‌های شما •  آباژور با کلاهک...

مقاله کامل در مورد بررسی پرتره در عکاسی ایران

مقاله کامل در مورد  بررسی پرتره در عکاسی ایران

مقاله کامل در مورد بررسی پرتره در عکاسی ایران

حجم:19740KB | بازدید :219

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تاریخچه تحقیقی: عکاسی پرتره در ابتدای ورود صنعت یا هنر عکاسی به ایران به شکل کنونی که درجهان به آن پرداخته شده است نبوده، آنچه مسلم است عکاسی نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان در ابتدا برای ثبت لحظه و نیز چهره...

مجموعه آموزش تصویری ArcGIS

مجموعه آموزش تصویری ArcGIS

مجموعه آموزش تصویری ArcGIS

حجم:17291KB | بازدید :1126

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش دانلود کتاب فارسی آموزش جامع نرم افزار ArcGIS ArcGIS چیست؟ ArcGIS نرم افزاری است که اجازه ساخت یک سیستم کامل اطلاعات جغرافیایی را فراهم می کند.این نرم افزار شامل ابزارهایی برای برنامه سازی ،...

مقاله کامل در مورد بسته بندی

مقاله کامل در مورد بسته بندی

مقاله کامل در مورد بسته بندی

حجم:17215KB | بازدید :313

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چکیده: فرم: یا شکل سه بعدی بسته بندی می تواند مهم ترین و به یادماندنی ترین عنصر طراحی بسته ها باشد. رنگ:دارای توانمندی، قدرت نفوذ و بیان خاص است و به وسیله ی آن می توان با مردم ارتباط برقرار کرد و نظر آنها را جلب...

آموزش TeamViewer+فیلم

آموزش TeamViewer+فیلم

آموزش TeamViewer+فیلم

حجم:14168KB | بازدید :121

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. |فیلم ,  آموزش نرم افزار TeamViewer 7| آموزش نرم افزار Team Viewer (تیم ویور) نرم افزار Team Viewer یک برنامه کنترل از راه دور رایانه مبتنی بر شبکه اینترنت و یا شبکه داخلی می باشد. در حالت معمول برای اتصال سیستم از راه دور...

Reference Manager راهنمای استفاده از نرم افزار+فیلم

Reference Manager راهنمای استفاده از نرم افزار+فیلم

Reference Manager راهنمای استفاده از نرم افزار+فیلم

حجم:13631KB | بازدید :467

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. مدیریت پیشینه ها و مراجع مورد استفاده در یک تحقیق، همواره برای پژوهشگران امرمشکل و وقت گیری بوده است، زیرا یک محقق برای یافتن این مراجع، نیازمند جستجو در طیف وسیعی از منابع اطلاعاتی نظیر بانک های اطلاعاتی...

دانلود نکات مهمّ درس علوم پایه ی ششم

دانلود نکات مهمّ درس علوم پایه ی ششم

دانلود نکات مهمّ درس علوم پایه ی ششم

حجم:13251KB | بازدید :7

نکات مهمّ درس علوم پایه ی ششم زیر می باشد:   دانلود نکات فصل 1-2    دانلود نکات فصل 3-4   دانلود نکات فصل 5   دانلود نکات فصل 6    دانلود نکات فصل 7-8   دانلود نکات فصل 9   دانلود نکات فصل 10-11   دانلود نکات فصل...