منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات آزمون واقعی هر ۴ مرحله ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

سوالات آزمون واقعی هر ۴ مرحله ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

دانلود نمونه سوالات مرحله پایانی بهداشت روانی

دانلود نمونه سوالات مرحله پایانی بهداشت روانی

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ریاضی

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ریاضی

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ضمن خدمت افق تجربه

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ضمن خدمت افق تجربه

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

تجربیات مدون مدیریت دانش جهت ارتقای رتبه شغلی



قیمت: ۳۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 50     کد محصول :5943      حجم فایل:100,5 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

مدیریت دانش، مدیریت دانایی یا مدیریت اندوخته‌های علمی (Knowledge management - KM) در دسترس قرار دادن نظام‌مند اطلاعات و اندوخته‌های علمی است، به گونه‌ای که به هنگام نیاز در اختیار افرادی که نیازمند آنها هستند، قرار گیرند تا آنها بتوانند کار روزمره خود را با بازدهی بیشتر و موثرتر انجام دهند. برنامه اجرایی مدیریت اندوخته‌های علمی بر این سه جزء اصلی بنا می‌شود:
افرادی که تولیدکننده و یا مصرف‌ کننده این اندوخته‌ها هستند، 
فرآیندهایی که این اندوخته‌ها را مدیریت می‌کنند، 
ابزار و تمهیداتی که دسترسی به این سرمایه‌های علمی را آسان می‌کنند
واژه‌گزینی
در زبان فارسی تا به حال اصطلاح «مدیریت دانش» برای Knowledge Management متداول بوده‌ است. در زبان انگلیسی اما تفاوت بسیاری بین Science و Knowledge وجود دارد. Knowledge به تمامی آگاهی‌های بشر به طور کل اطلاق می‌شود در حالیکه Science به دانسته‌هایی از گونهٔ خاص و یا همان اندوخته‌های علمی که در اثرر مطالعه، تجربه و کار به دست می‌آیند اطلاق می‌شود. دانش نرم (هنوز) قابل بیان، ساختاردهی، نمایش و مدیریت نیست. تنها دانش سخت را یا دانسته‌های خاص و یاا اندوخته‌های علمی را می‌توان مدیریت کرد
در این متن، به جای استفاده از واژه دانش در مقابل Knowledge، گاهی از واژه دانایی استفاده شده‌است. این در حالی‌ست که واژه دانایی معانی خاص خودش را در حوزه‌های گوناگون دیگر همچون فلسفه، روانشناسی و جامعه‌شناسی نیز داراست. ازآنجا که تحقیقات کاربردی در حوزه مدیریت دانایی نسبتاً جدید است، در این خصوص تعریف خاص و دقیقی که مورد اجماع اکثریت محققین قرار گیرد، هنوز وجود ندارد. آنچه مسلّم است آن که می‌توان با آشنایی با تعاریف گوناگون، ابعاد و مصادیق این امر را بیشتر شناخت و آن را بهتر به کار گرفت.


● تعاریف
برای تعریف دانایی باید چندین واژه تعریف شود. ابتدا از داده‌ها صحبت می‌کنیم. داده‌ها منبع حیاتی به شمار می‌روند که با بهره‌برداری صحیح از آنها می‌توان داده‌ها را به اطلاعات بامعنی تبدیل نمود. بدین ترتیب اطلاعات می‌توانند به دانایی و در نتیجه حکمت تبدیل شوند. در واقع اطلاعات، دانایی و حکمت، بیش از مجموعه‌های فوق هستند و به نوعی کل‌ آنها از هم اجزایی اجزا تشکیل می‌شوند، نه جمع جبری اجزا
داده‌ها نقاط بی معنی در فضا و زمان هستند که هیچگونه اشاره‌ای به فضا و زمان ندارند. داده‌ها شبیه رویداد حرف یا کلمه‌ای خارج از زمینه (بدون رابطه) می‌باشند. دانایی مجموعه‌ای از شناخت‌ها و مهارت‌های لازم برای حل مسئله‌است، لذا اگر اطلاعاتی که در دست است بتواند مشکلی را حل کند می‌توان گفت دانایی وجود دارد. ضمن اینکه دانایی باید امکان تبدیل به دستورالعمل اجرائی و عملی شدن را داشته باشد
دانایی سازمانی، اجتماعی از سرمایه‌های متمرکز انسانی، سرمایه‌های استعدادهای فکری و سرمایه‌های ساختار می‌باشد. (بروکینگ
دانایی سازمانی، به اطلاعات پردازش‌ شده و جاسازی شده از جریانات عادی و مراحلی که قابلیت اقدام دارند و نیز دانایی به دست آمده به وسیله سیستم‌های سازمانی، مراحل، تولیدات، قوانین و فرهنگ اطلاق می‌گردد
● تعریف مدیریت دانایی
تحقیق در ادبیات مدیریت، نشان می‌دهد که هیچ تعریف مورد توافقی از مدیریت دانایی وجود ندارد. تعاریف عمدتاً بر قابلیت‌های سازمانی در خصوص تولید ثروت از دارایی‌های دانایی‌مدار متمرکز هستند. و نقش مدیریت دانایی، اکتساب، جمع‌آوری و استفاده از دانایی فنی سازمانی و درس‌های آموخته شده‌است
کمی بیش از ده سال از عمر ابداع مفهوم کلی مدیریت دانایی می‌گذرد و در این مدت، تعاریف گوناگونی در این خصوص ارائه گردیده که هر یک ابعادی از این موضوع را نمایش می‌دهند. در ذیل به بیان مهمترین این تعاریف می‌پردازیم:
مدیریت دانایی، کسب دانایی درست برای افراد مناسب در زمان صحیح و مکان مناسب است، به‌گونه‌ای که آنان بتوانند برای دستیابی به اهداف سازمان، بهترین استفاده را از دانایی ببرند
مدیریت دانایی، بنایی سنجیده، صریح و اصولی برای تجدید و استفاده از دانایی در جهت افزایش تاثیر و بازگشت دانایی مربوط به سرمایه دانایی است
تعریف مدیریت دانایی، اغلب به حوزه‌های تخصصی نویسندگان مقالات وابسته‌استمدیریت دانایی را به صورت فرآیند مستمر اطمینان از توسعه تجربی سازمان‌ها در جهت بهبود قابلیت حل مشکلات سازمانی، و حمایت از مزیت رقابتی تعریف می‌کنند. مدیریت دانایی را به عنوان قابلیت خلق ارزش افزوده از طریق دارایی‌های ناملموس سازمانی تعریف می‌کنند.Waltz عقیده دارد که مدیریت دانایی، به محدوده‌های سازمانی، فرآیندها و فناوری‌های اطلاعاتی مختلفی مربوط است که برای دستیابی، خلق و نشر دانایی جهت تحقق مأموریت سازمانی، اهداف کسب و کار و استراتژی‌ها به کار گرفته می‌شوند 
فرایند خلق، انتشار وبکارگیری دانش بمنظور دستیابی به اهداف سازمانی
فلسفه‌ای که شامل مجموعه‌ای از اصول، فرایندها، ساختارهای سازمانی وفن آوریهای بکار گرفته شده که #افراد را بمنظور اشتراک و بکارگیری دانششان جهت مواجهه با اهداف آنها یاری می‌رساند 
دیریت دانایی مجموعه فرایندهایی است که خلق، نشر و کاربری دانایی راکنترل می‌کنند
مدیریت دانایی، رسمی سازی و دسترسی به تجربه، دانایی و دیدگاههای استادانه را که قابلیتهای جدید، قدرت کارایی بالاتر، تشویق نوآوری و افزایش ارزش مشتری را در پی داشته باشند، هدف قرار می‌دهد
مدیریت دانایی، دانستن ارزش دانایی، فهم اطلاعات سازمان، استفاده از سیستمهای تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات به منظور حفظ، استفاده و کاربرد دوباره دانایی می‌باشد
مدیریت دانایی شامل فرایند ترکِب بهینه دانش و اطلاعات در سازمان و ایجاد محیطی مناسب بمنظور تولید، اشتراک و بکارگیری دانش وتربیت نیروهای انسانی خلاق و نوآور است
مدیریت دانایی، مدیریت اطلاعات و داده به همراه مهار تجربیات ضمنی و نهایی افراد جهت تسهیم، استفاده و توسعه توسط سازمان است که به بهره‌وری بیشتر سازمان منجر می‌گردد
مدیریت دانایی به مثابه چتری است که مباحث متعدد مربوط به ارزش دانایی به عنوان یک عامل تولیدی را در بر می‌گیرد
مدیریت دانایی، فرایند کشف، کسب، توسعه و ایجاد، نگهداری، ارزیابی و بکارگیری دانایی مناسب در زمان مناسب توسط فرد مناسب در سازمان است که از طریق ایجاد پیوند میان منابع انسانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد ساختاری مناسب برای دستیابی به اهداف سازمانی صورت پذیرد
● دانایی صریح و ضمنی 
تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که تنها ۲۰٪ دانایی آشکار و واضح (Explicate) و ۸۰٪ مابقی تلویحی و نهفته (Tacit or implicate) است. مفهوم این دو نوع دانایی را در تعاریف زیر بهتر می‌توان دریافت:
▪ 
دانایی آشکار (Explicit Knowledge): دانایی است که وضوح کافی برای درک آن وجود دارد. دانای صریح، دانایی است که قابل کد شدن است. منظور از کد، هر گونه کد، اعم از کد نوشتاری، گفتاری، رفتاری و... است. مصادیق این نوع از دانایی، کتاب، مقاله، سخنرانی، روشهای مدون سازمانی و سایر مستندات مشابه، می‌باشد 
دانایی تلویحی (Tacit Knowledge): چنین دانایی به سه دلیل از شفافیت و وضوح کافی برخوردار نیست:
▪ 
توانایی تشریح و تعریف دانایی وجود دارد ولی هنوز به عنوان یک دانایی عرضه و معرفی نشده‌است.
▪ 
توانایی تشریح و تعریف وجود دارد، اما اراده و قصد آن وجود ندارد.
▪ 
توانایی تشریح دانایی وجود ندارد
این دانایی، معمولا در درون انسان‌ها، رویه‌های سازمان و حتی فرهنگ جوامع مستتر است. هرچند که مدیریت دانایی ضمنی، به مراتب مشکل‌تر از دانایی آشکار است، اما ارزش آن در کسب مزیت رقابتی در سازمان، بیشتر می‌باشد.

 

تعاریف مدیریت دانش، عاملی راهبردی برای توسعهٔ سازمانی

دانش منبعی ارزشمند برای توانمندساختن سازمان‌ها در جهت نوآوری و رقابت استاین دانش در میان کارکنان و همچنین از طریق حس همجوشی میان آنان به وجود می‌آید. فرایند مدیریت دانش شامل خلق دانش، ارزشیابی دانش، ارائهٔ دانش، توزیع دانش، و کاربرد دانش است. برای تبدیل دانش به یک کالای سرمایه‌ای، سازمان‌هاا ‌باید در جهت ایجاد تعادل میان فعالیت‌های مدیریت دانش بکوشندولی موانع متعددی برسرراه خلق و به‌کارگیری دانش در سازمان‌ها وجود داردوظیفهٔ مدیریت دانش آنن است که این موانع را شناسایی، و برای برطرف‌کردن آن‌ها چاره‌اندیشی کند.
ظهور سازمان‌های اجتماعی اعم از دولتی و خصوصی و گسترش روزافزون آن‌ها یکی از خصیصه‌های بارز تمدن بشری است. برمبنای عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگی‌ها و نیازهای خاص هر جامعه، هر روز بر تکامل و توسعهٔ این سازمان‌ها افزوده می‌شود. بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و باا توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است. البته باید توجه داشت که شیوهٔ رهبری و مدیریت در هر تمدن بستگی به ساخت فرهنگی آن تمدن داردمدیریت، فرایند به‌کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و براساس نظام ارزشی مورد قبول، صورت می‌گیرد (رضائیان، ۱۳۶۹). هر مدیری که وظایفش (مانند سازماندهی، برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی) را انجام می‌دهد، درواقع تصمیم‌گیری می‌کند و هر تصمیم او بناچار باید متکی بر اطلاعات و دانش[۲] باشد. دانش یکی از منابع اصلی و باارزش مدیران یک سازمان می‌باشد. منابع انسانی، مواد اولیه یا امور مالی در روند تولید دارای نقش و ارزش خاصی هستند، ولی دانش دارای ارزش ویژه‌ای است. هرچه حجم و پیچیدگی عملیات وسیع‌تر شود، دانش اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر دانش را نیز یک منبع به‌شمار آوریم پس مانند دیگر منابع نیاز به اداره شدن دارد.
«
لارنس پروساک»[۳] (در «تاونلی»، ۱۳۸۰) معتقد است شش الزام محیطی، سازمان‌ها را به سوی توجه به دانش می‌کشاند. نخست آن‌که جهان به سرعت در حال تغییر است، که این امر به معنای زوال سریع دانش و نیاز به خلق هرچه سریع‌تر دانش جدید می‌باشد. دانش باید آگاهانه مدیریت شود و اگر کارمندان به سرعت بیاموزند، سازمان خواهد توانست در وضعیت رقابتی به حیات خود ادامه دهد. دوم آن‌که، در تولیدات هوشمند مانند تولیدات شرکت‌های نرم‌افزاری، دانش به عنوان بخشی از تولید ارائه می‌شود. چنین اطلاعاتی اگر قرار باشد ارزش تولیدی بیابد، باید روزآمد باشد. سوم آن‌که، جهانی‌شدن موجب ایجاد نظام‌های تولیدی توزیعی می‌گردد. بر این اساس هرچه اتکای سازمان بر اطلاعات خارج از سازمان بیشتر باشد، تلاش بیشتری در جهت تأمین دسترسی‌های موردنیاز به دانش و اشاعهٔ آن بایدد انجام گیرد. چهارم آن‌که، تغییر و تحول در سراسر سازمان در حال افزایش است. دانش و تجربهٔ شغلی افراد طی دوره‌ای شکل می‌گیرد، اما امروزه در سازمان‌‌ها مشاغلل تغییر می‌یابند و افراد مکرراً در شغل‌ها جابه‌جا می‌شوند. همچنان‌که سرعت تغییر افزایش می‌یابد و افراد هم مکرراً شغل‌هایشان را تغییر می‌دهند، اطلاعات و دانش همم که معمولاً در شخص و فرایند خاصی متمرکز بود، به‌طور روزافزونی به وسیلهٔ گروه‌های چندکاره[۴]‌ ـ در حالی‌که سریعاً خود را با نظام‌ها و محیط‌های متغیر هماهنگ می‌کنندـ و در فاصله‌های زمانی محدود ارائه می‌شود. تغییر، توصیهٔ امروز است. افزایش تغییر و اطلاعات سازمانی، نیاز فراوان به مدیریت دانش برای دستیابی بهه اثربخشی را موجب شده است. پنجم آن که، برای انجام مؤثرتر فعالیت‌‌های مجازی، به دانش ذهنی بیشتری نیاز است. ششم آن که دانش، تولیدکنندهٔ دانش جدیدد است. همزمان با بصیرتر و تعاملی‌تر شدن نظام‌ها، فرصت‌های جدیدی نیز برای استفاده از دانش جدید به‌طور کنشگرایانه به وجود می‌آید.
● 
دانش سازمانی، دارایی راهبردی
دانش، مخلوط سیالی از تجارب، ارزش‌ها، اطلاعات موجود، و نگرش‌های کارشناسی و نظام‌یافته است که چارچوبی برای ارزشیابی و به‌کارگیری تجارب و اطلاعات جدید به دست می‌دهد. دانش، در ذهن دانشور به وجود می‌آید و به کار می‌روددانش در سازمان‌ها نه تنها در مدارک و ذخائر دانش، بلکه در رویه‌های‌‌کاری، فرایندهای سازمانی، اعمال و هنجارها تجلی می‌یابد. عملکرد و فعالیت سازمان‌ها به میزان زیادی به تولید اطلاعات منتهی می‌شود. سازمان‌ها بر اثر تعامل با محیط پیرامون خود، اطلاعات را جذب و آن‌ها را به دانش تبدیل می‌کنند. سپس این دانش را با تجارب، ارزش‌ها و مقررات داخلی خود درهم‌می‌آمیزند تا به این ترتیب، مبنایی برای اقدامات خود به دست آورندسازمان بدون دانش نمی‌تواند خود را سامان دهد و به عنوان نظامی زنده و پویا به حیات خود ادامه دهد. سازمان‌ها به یقین، در پی کسب دانش و استفاده از آن بوده‌اند. مدیرانی که تصمیم‌گیری‌های سخت انجام می‌‌دهند، بیشتر به دنبال افراد باتجربه هستند تا به جای جستجو برای یافتن اطلاعات در پایگاه‌های اطلاعاتی، دانش خود را مرتباً در معرض تصمیم‌گیری قرار دهندبراساس مطالعات انجام‌شده، مدیران دو سوم اطلاعات و دانش خود را از طریق مراجعه به نوشته‌ها و مدارک به دست می‌آورند («داونپورت»، ۱۳۷۹). اکثر کارکنان سازمان‌ها در صورت نیاز به نظر کارشناسی در موضوعی خاص، با معدود کسانی مشورت می‌کنند که از تجربه و دانش کافی برخوردارند. دانش، سازمان‌ها را به‌حرکت درمی‌آورد و به پیش می‌راند و یکی از عوامل مهم در توانمندسازی سازمان‌ها برای رقابت در عرصهٔ اقتصادد جدید جهانی است. امروزه سازمان‌ها نیاز مبرمی به افزایش کیفیت، ارزش، خدمات، و سرعت دارند تا بتوانند در بازار عرض‌اندام کنند و این جریان در آینده اهمیتت بیشتری خواهد یافت. دانش را می‌توان بزرگترین مزیت رقابتی سازمانی در عرصهٔ اقتصاد جهانی به شمار آورد. دانش و متعلقات ناملموس آن نه‌تنها به‌طور فزاینده باعثث تحرک کسب و کارها شده، بلکه به عنوان کل یا بخشی از تولیدات شرکت‌های عرضه‌کننده به شمار می‌آیند. شرکت‌های نرم‌افزاری، محصولاتی را عرضه می‌کنند کهه عملاً نوعی تفکر، و نوعی دارایی فکری است که در قالب علائم یا کدهای تولیدات و خدمات، متجلی می‌شود. این تغییرات و فشارها دانش را به امری حیاتی برای ادامهٔ حیات سازمان‌ها تبدیل کرده‌اند. عوامل ناملموسی که باعث رشد و افزایش ارزش کالاها و خدمات می‌شوند، مبتنی بر دانش هستند؛ دانش فنی، طراحی کالا، نوعع عرضه، درک مشتری، ابداعات و خلاقیت‌های شخصی، از جمله عوامل دانش‌‌مدار و ارزش‌آفرین‌اند. توانمندی‌های دانش (مثل سرعت، پیچیدگی، حس تاریخی، قضاوت و انعطاف‌پذیری) دقیقاً ابزار موردنیاز برای حضور موفق در یک اقتصاد جهانی رقابتی و روبه‌گسترش هستند. دانش چیز جدیدی نیست، اما پذیرش آشکار آن به عنوان سرمایه، درکی جدید است. امروزه نیاز به بهره‌برداری هرچه بیشتر از دانش در سازمان‌ها برای نیل به ارزش‌های بالاتر، اهمیت بیشتری در مقایسه با سال‌های قبل یافته است. دانش سازمانی دارای ویژگی‌ راهبردی استکارکنان ماهر و فرهنگ سازمانی، از مشخصه‌ها و جلوه‌های این منبع راهبردی سازمان‌ها هستند.
از نظر «بولینگر» و «اسمیت»[۵] دانش در صورتی امتیاز راهبردی محسوب می‌شود که دارای چهار ویژگی زیر باشد:
۱بی‌مانندی یا بی‌نظیری: درون سازمان، هر فردی برپایهٔ تفسیر و برداشت شخصی از اطلاعات، دانش را به اشتراک می‌گذارد. تفسیرهای گروهی و درونی‌سازیی دانش به همکاری تمامی اعضای گروه بستگی دارد. علاوه بر این دانش سازمانی، برمبنای پیشینه، تجارب و مهارت‌های انحصاری گردآمدهٔ خود سازمان در طول زمانن شکل می‌گیرد. بنابراین، دو گروه یا دو سازمان به یک شیوهٔ واحد اندیشه و عمل نمی‌کنند.
۲نادر و کمیاب بودن: دانش سازمانی حاصل مهارت‌ها، آگاهی‌ها و روش‌های کاری کارکنان است. عملکرد کارکنان مبتنی بر دانش آنان است و این دانش برپایهٔ دانشش ویژهٔ قبلی سازمان که انحصاری و نادر است، ایجاد می‌شود.
۳ارزشمند بودن: دانش سازمانی جدید باعث بهبود تولیدات، فرایندها، فناوری‌ها یا خدمات می‌شود و سازمان‌ها را برای رقابت و پویایی توانمند می‌سازد.
۴غیرقابل جایگزین بودن: همیاری گروه‌های خاص تکرارپذیر نیست. بنابراین هر گروهی شایستگی‌های متمایزی را نمایندگی می‌کند که غیرقابل جایگزین است.
● 
انواع دانش سازمانی
«راب کراس»[۶] و «لوید برد»[۷] پنج نوع دانش را در سازمان‌ها شناسایی کرده‌اند. این دانش ضمنی[۸] و آشکار[۹] از طریق تجارب روزمره در هر شغلی به دست می‌آید و در بیشتر مواقع از طریق میانکنش‌های اجتماعی با دیگر کارکنان اشاعه می‌یابد. نوع دوم دانش سازمانی، دانش ضمنی و آشکاری است که در گروه‌های کاری اشاعه می‌یابد. این دانش توسط افراد، از طریق خدمات یا بازسازی یک گروه کاری در معرض تغییر قرار می‌گیرد. در نوع سوم، سازمان‌ها می‌توانند از دانش آشکاری که برای دسترس‌پذیری، نظم یافته و مستند شده، برای ایجاد مخازن دانش[۱۰] بهره ببرند. این مخازن اغلب انباره‌های داده[۱۱یا مراکز داده[۱۲] نامیده می‌شوند که از برخی جهات به کتابخانه و آرشیو شباهت دارند. فرایندهای سازمانی، نوع چهارم دانش سازمانی محسوب می‌شوند؛ شیوه‌ای که یک کار، سازمان می‌یابد و انجام می‌شود، مقدار زیادی دانش در خود دارد. نوع آخر، دانش جای گرفته در تولیدات و خدمات است. دانش سازمانی را با توجه به میزان مرکزیت آن برای سازمان و قابلیت پذیرش آن برای کارمندان می‌توان به دو گروه تقسیم کرد: دانش هسته[۱۳] از سازه‌هایی به دست می‌آید که مسائل کلی را در سازمان بطور گسترده‌ای ایجاد می‌کنند؛ دانش فرعی[۱۴]، با ارائهٔ عناصر فرعی از دانش هسته پشتیبانی می‌کند و نیازی به درک و اجماع گسترده ندارد («تاونلی»، ۱۳۸۰).
● مدیریت دانش
مدیریت دانش یک حوزهٔ بین‌ـ‌ ‌‌رشته‌ای و در حال ظهور است که مبتنی بر رشته‌های روانشناسی سازمانی،کتابداری و اطلاع‌رسانی، اقتصاد، و علوم رایانه است. اینن رشته، دانش مربوط به اهداف سازمان و همچنین دانش مربوط به تولیدات، مشتریان، رقابت‌ها و فرایندها و سپس اشاعهٔ آن دانش در بین افراد مناسب در کل سازمان راا دربرمی‌گیرد. افزون بر این، دانش درصدد حمایت از گروه‌های کاری برای خلق و استفاده از دانش می‌باشد («تاونلی»، ۱۳۸۰). مدیریت دانش را فرایند خلق، ارزیابی، ارائه، توزیع و کاربرد دانش دانسته‌اند.[۱۵] با تکیه بر این فعالیت‌ها سازمان امکان یادگیری، پاسخ‌دادن، یا بازآموزی را،که معمولاً برای ایجاد، نگهداری، احیا و توسعهٔ قابلیت‌های اصلی سازمان مورد نیازند، می‌یابد.
● 
خلق دانش
همهٔ سازمان‌ها در قالب عملکردها و فعالیت‌‌های سازمانی، دانش را خلق و از آن استفاده می‌کنند. دانش،‌آفرینی آگاهانه است، یعنی از طریق فعالیت‌های مشخصیی انجام می‌شود. خلق دانش به توانایی سازمان در بسط ایده‌ها و راه‌حل‌های نوین و مفید اشاره دارد. سازمان با توسعه و تجدید ساختار دانش قبلی و کنونی و از طریقق روش‌های مختلف به خلق واقعیت‌ها و معناهای جدید می‌پردازد. ایجاد دانش روندی است که در آن انگیزه، الهام (فکر نو)، تجربه، و فرصت‌شناسی نقش مهمی دارند. میزان نو بودن دانش بستگی به این دارد که این دانش تا چه حد به‌طور اثربخش به حل مسائل کمک ‌کند و منجر به نوآوری در بازار موجود شود.
با این حال توصیه نمی‌شود که سازمان‌ها بکوشند در هر شرایطی، دانش جدید ایجاد کنند. روش‌های مختلفی هستند که با آن‌ها می‌توان تجارب قبلی را در قالبی نو، دوباره آزمود. سازمان می‌تواند با استفاده از راهبرد تقلید، تکرار و جایگزینی، پاره‌های دانش موجود را دوباره پیکربندی و بازترکیب کنددر برخی موارد سازمان می‌تواند با تکیه بر توانایی‌های درون‌سازمانی و محدودسازی موانع، قابلیت خود را توسعه بخشد. یک مؤسسه می‌تواند با تقویت قابلیت‌های بخش تحقیق و توسعه از طریق بررسی و نظارت بر محیط خارجی و با به‌کارگیری فناوری خارج از سازمان، درک روشن‌تری از پایگاه معرفتی سازمان پیدا کند.
● 
ارزشیابی دانش
منظور از ارزشیابی، تعیین میزان اثربخشی دانش بر محیط سازمانی موجود است، زیرا با گذشت زمان، بخشی از دانش گذشته نیازمند بازنگری و انطباق با شرایط و واقعیت‌های کنونی می‌شود. برای سنجش اعتبار دانش غالباً تقابل میان فناوری، فنون و افراد ضروری است. هنگامی‌که سازمانی مجموعه‌ای از فناوری‌ها و ابزارهای جدید را به‌کار می‌گیرد، ممکن است مجبور شود کارکنان خود را آموزش دهد تا بتواند از طریق ارزشیابی، ب



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:تجربیات آموزشی یک مدیر مدرسه    تجربیات مدون فرهنگیان    تجربیات مدون مدیر راهنمایی و دبیرستان    تجربیات مدون مدیر مدرسه ابتدایی    تجربیات مدون مدیر مدرسه راهنمایی    تجربیات مدون مدیریت مدرسه    تجربیات مدون یک مدیر مدرسه    تجربیات یک مدیر مدرسه    تجربیات یک مدیر مدرسه ابتدایی    تجربیات یک مدیر مدرسه راهنمایی    تجربیات یک مدیر مدرسه موفق    تحقیق برای ارتقاء شغلی    خرید پروژه تجربیات مدون مدیر مدرسه    دانلود تجربیات مدون مدیر مدرسه راهنمایی    دانلود تجربیات مدیر مدرسه    مدیر مدرسه    مستندات آموزشی ارتفاء رتبه شغلی    ویژه ارتقاء شغلی عالی  مقاله مدیریت دانش  مقاله مديريت دانش  مقاله مدیریت دانش.pdf  مقاله مدیریت دانش با ترجمه  مقاله مدیریت دانش Doc  مقاله مدیریت دانش 2014  مقاله مدیریت دانش همراه با ترجمه  مقاله مدیریت دانش در سازمان  مقاله مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی  مقاله مدیریت دانش Isi  مقاله مدیریت دانش در بازاریابی  مقالات مدیریت دانش Pdf  مقاله مدیریت دانش با ترجمه رایگان  مقاله انگلیسی مدیریت دانش با ترجمه  دانلود رایگان مقاله مدیریت دانش با ترجمه  مقالات مدیریت دانش با ترجمه  مقاله لاتین مدیریت دانش با ترجمه  دانلود رایگان مقاله انگلیسی مدیریت دانش با ترجمه  مقالات مدیریت دانش Doc  مقاله مدیریت دانش در سازمانها  مقالات مدیریت دانش در سازمان  مقاله مدیریت دانش سازمانی  دانلود رایگان مقاله مدیریت دانش در سازمان  مقاله در مورد مدیریت دانش در سازمان  مقاله مدیریت دانش و یادگیری سازمانی  مقالات مدیریت دانش و یادگیری سازمانی  مقاله Isi در مورد مدیریت دانش  دانلود مقاله Isi مدیریت دانش  مدیریت دانش  مدیریت دانش چیست  مدیریت دانشگاه تهران  مدیریت دانش در سازمان  مدیریت دانش Ppt  مدیریت دانش Pdf  مدیریت دانش مشتری  مدیریت دانش سازمانی  مديريت دانش چيست  مدیریت دانش در نیروهای مسلح  مدیریت دانش چیست.p.p.t  مدیریت دانش چیست؟+pdf  سیستم مدیریت دانش چیست  تعریف مدیریت دانش چیست  مدیریت دانش سازمانی چیست  استراتژی مدیریت دانش چیست  مدیریت دانش مشتری چیست  مدیریت دانش محور چیست  مديريت دانشگاه تهران  مدیریت دانشگاه تهران مرکز  مدیریت دانشگاه تهران مجازی  مدیریت دانشگاه تهران شمال  مدیریت دانشگاه تهران مرکزی  مدیریت دانشگاه تهران جنوب  مدیریت دانشگاه تهران غرب  دانشگاه مديريت تهران مركز  دانشگاه مديريت تهران مركزي  مدیریت دانش در سازمانها  مدیریت دانش در سازمانهای دولتی  مدیریت دانش در سازمان های آموزشی  مدیریت دانش در سازمانهای پروژه محور  مدیریت دانش در سازمان های نظامی  مدیریت دانش در سازمانهای ورزشی  مدیریت دانش در سازمانهای یادگیرنده  مدیریت دانش در سازمان تامین اجتماعی  مدیریت دانش در سازمانهای اموزشی  مديريت دانش Ppt  مدیریت دانش Pptx  مدیریت دانش سازمانی+ppt  مدل های مدیریت دانش Ppt  مدیریت دانش در ایران Ppt  سیستم مدیریت دانش Ppt  چرخه مدیریت دانش Ppt  تاریخچه مدیریت دانش Ppt  فرهنگ سازی مدیریت دانش Ppt  مديريت دانش Pdf  چرخه مدیریت دانش Pdf  پرسشنامه مدیریت دانش+pdf  مقاله مدیریت دانش.pdf  مقالات مدیریت دانش Pdf  کتاب مدیریت دانش Pdf  اصول مدیریت دانش+pdf  استراتژیهای مدیریت دانش+pdf  استراتژی مدیریت دانش Pdf  مدیریت دانش مشتری Ckm  مدیریت دانش مشتری Ppt  مدیریت دانش مشتری و نوآوری  مدیریت دانش مشتری در بازاریابی  مدیریت دانش مشتریان  مدیریت دانش مشتری در بانکها  (مدیریت دانش مشتری) Pdf  مدیریت دانش مشتری در شرکت  مدیریت دانش مشتری و تجارت الکترونیک  مدیریت دانش سازمانی عمران رمضانی  مدیریت دانش سازمانی+pdf  مدیریت دانش سازمانی مولف عمران رمضانی  مدیریت دانش سازمانی Doc  مديريت دانش سازماني  ماهنامه مدیریت دانش سازمانی  کتاب مدیریت دانش سازمانی  تعریف مدیریت دانش سازمانی  مديريت دانش چیست  مدیریت دانش چیست Pdf  استراتژي شما براي مديريت دانش چيست؟  مدیریت دانش نیروهای مسلح  ضرورت و کاربردهای مدیریت دانش در نیروهای مسلح  همایش مدیریت دانش نیروهای مسلح  همایش مدیریت دانش در نیروهای مسلح  مقاله مدیریت دانش در نیروهای مسلح  نقش مدیریت دانش در نیروهای مسلح  کاربرد مدیریت دانش در نیروهای مسلح  کنفرانس مدیریت دانش در نیروهای مسلح  استقرار مدیریت دانش در نیروهای مسلح  تجربیات مدون مدیریت مدرسه  تجربیات مدون مدیر مدرسه راهنمایی  تجربیات مدون مدیران مدارس ابتدایی  تجربیات مدون یک مدیر مدرسه  تجربیات مدون مدیر مدرسه  تجربیات مدون مدیر مدرسه ابتدایی  تجربیات مدون مدیریت مدارس  تجربه مدون مدیر مدرسه  تجربیات مدون مدیران مدارس  تجربیات مدون مدیران مدارس راهنمایی  تجربیات مدون مدیریت  تجربیات مدون مدیریت آموزشی  تجربیات مدون مدیر  تجربیات مدون مدیر ابتدایی  تجربیات مدون مدیران  تجربیات مدون مدیر آموزشی  تجربيات مدون شده مدير مدرسه راهنمايي  دانلود تجربیات مدون مدیر مدرسه راهنمایی  تجربیات مدون مدیر دبیرستان  تجربیات مدون مدیر هنرستان  تجربیات مدون مدیران ابتدایی  تجربیات یک مدیر ابتدایی  تجربیات مدون مدیر دبستان  تجربیات یک مدیر مدرسه ابتدایی  تجربیات مدون یک مدیر دبستان  تجربیات یک مدیر مدرسه راهنمایی  تجربیات یک مدیر موفق مدرسه راهنمایی  تجربه های یک مدیر مدرسه راهنمایی  تجربه شغلی یک مدیر مدرسه راهنمایی  تجربیات مدون مدیران دبیرستان  تجربیات مدون شده مدیران مدارس  
محصولات مرتبط
سوالات آزمون واقعی هر ۴ مرحله ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

سوالات آزمون واقعی هر ۴ مرحله ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:35980
سوالات آزمون واقعی هر ۴ مرحله ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت   این فایل کاملترین نمونه سوالات آزمون واقعی هر ۴ مرحله ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت در سطح اینترنت می باشد.که شامل تمام سوالات آزمون واقعی می باشد. در راستای عمل به رسالتی که برای خودمان تعریف کرده ایم کاملترین مجموعه نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت ( طهارت روح شهید مطهری ) را برای دانلود همکاران از سراسر کشور آماده کرده ایم.   آزمون تربیت در پرتو...
دانلود نمونه سوالات مرحله پایانی بهداشت روانی

دانلود نمونه سوالات مرحله پایانی بهداشت روانی

قیمت: ريال کد فایل:35979
دانلود نمونه سوالات مرحله پایانی بهداشت روانی کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات مرحله پایانی بهداشت روانی  این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در آزمون ضمن خدمت بهداشت روانی مرحله سوم می باشد.دانلود نمونه سوالات مرحله پایانی بهداشت روانیزیر می باشد: محتویات بسته دانلود نمونه سوالات مرحله پایانی بهداشت روانی: نمونه سوالات آزمون...
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ریاضی

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ریاضی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:35978
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت برنامه درس ملی و راهنمای برنامه درس ریاضی کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت برنامه درس ملی و راهنمای برنامه درس ریاضی جزوه کامل به همراه دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت برنامه درس ملی و راهنمای برنامه درس ریاضی  این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در آزمون ضمن خدمت درس ملی و راهنمای برنامه درس...
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ضمن خدمت افق تجربه

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ضمن خدمت افق تجربه

قیمت: ريال کد فایل:35977
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ضمن خدمت افق تجربه برگزاری اولین دوره ضمن خدمت الکترونیکی «افق تجربه» ویژه فرهنگیان! به گزارش روابط عمومی رایادرس؛ دوره ضمن خدمت الکترونیکی افق تجربه با نظارت معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش برای تمام فرهنگیان سراسر کشور برگزار خواهد شد. این دوره ضمن خدمت الکترونیکی با بهره گیری از تجربیات فرهنگیان کشور برای اولین بار جهت آموزش تمام فرهنگیان سراسر کشور در نظر گرفته شده است. زمان ثبت...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :3235

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

آموزش هنر های دستی

آموزش هنر های دستی

آموزش هنر های دستی

حجم:20620KB | بازدید :2048

آموزش هنر های دستی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فهرست کتاب جامع آموزش هنر های دستی :   •  آئینه با طرح پیچک •  آباژور با تزئین برگ‌های خشک •  آباژور با حباب‌های کاغذی برای شمع‌های شما •  آباژور...

مقاله کامل در مورد بررسی پرتره در عکاسی ایران

مقاله کامل در مورد  بررسی پرتره در عکاسی ایران

مقاله کامل در مورد بررسی پرتره در عکاسی ایران

حجم:19740KB | بازدید :517

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تاریخچه تحقیقی: عکاسی پرتره در ابتدای ورود صنعت یا هنر عکاسی به ایران به شکل کنونی که درجهان به آن پرداخته شده است نبوده، آنچه مسلم است عکاسی نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان در ابتدا برای ثبت لحظه و نیز چهره...

مجموعه آموزش تصویری ArcGIS

مجموعه آموزش تصویری ArcGIS

مجموعه آموزش تصویری ArcGIS

حجم:17291KB | بازدید :1706

مجموعه آموزش تصویری ArcGIS  این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش دانلود کتاب فارسی آموزش جامع نرم افزار ArcGIS ArcGIS چیست؟ ArcGIS نرم افزاری است که اجازه ساخت یک سیستم کامل اطلاعات جغرافیایی را فراهم می کند.این نرم افزار شامل...

مقاله کامل در مورد بسته بندی

مقاله کامل در مورد بسته بندی

مقاله کامل در مورد بسته بندی

حجم:17215KB | بازدید :584

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چکیده: فرم: یا شکل سه بعدی بسته بندی می تواند مهم ترین و به یادماندنی ترین عنصر طراحی بسته ها باشد. رنگ:دارای توانمندی، قدرت نفوذ و بیان خاص است و به وسیله ی آن می توان با مردم ارتباط برقرار کرد و نظر آنها را جلب...

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت آموزش و توسعه فرهنگ نماز

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت آموزش و توسعه فرهنگ نماز

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت آموزش و توسعه فرهنگ نماز

حجم:14476KB | بازدید :119

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت آموزش و توسعه فرهنگ نماز کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت آموزش و توسعه فرهنگ نماز جزوه کامل به همراه دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت آموزش و توسعه فرهنگ نماز  این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی...

آموزش TeamViewer+فیلم

آموزش TeamViewer+فیلم

آموزش TeamViewer+فیلم

حجم:14168KB | بازدید :423

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. |فیلم ,  آموزش نرم افزار TeamViewer 7| آموزش نرم افزار Team Viewer (تیم ویور) نرم افزار Team Viewer یک برنامه کنترل از راه دور رایانه مبتنی بر شبکه اینترنت و یا شبکه داخلی می باشد. در حالت معمول برای اتصال سیستم از راه دور...

Reference Manager راهنمای استفاده از نرم افزار+فیلم

Reference Manager راهنمای استفاده از نرم افزار+فیلم

Reference Manager راهنمای استفاده از نرم افزار+فیلم

حجم:13631KB | بازدید :793

Reference Manager راهنمای استفاده از نرم افزار این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. مدیریت پیشینه ها و مراجع مورد استفاده در یک تحقیق، همواره برای پژوهشگران امرمشکل و وقت گیری بوده است، زیرا یک محقق برای یافتن این مراجع، نیازمند جستجو در طیف وسیعی از...