منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
دانلود طرح جابر کلاس اول دبستان لانه ساختن یک پرنده

دانلود طرح جابر کلاس اول دبستان لانه ساختن یک پرنده

دانلود نمونه طرح جابر با موضوع میکروسکوپ

دانلود نمونه طرح جابر با موضوع میکروسکوپ

کاملترین طرح جابر کلاس سوم نقشه برداری و اندازه گیری

کاملترین طرح جابر کلاس سوم نقشه برداری و اندازه گیری

دانلود نمونه طرح جابر با موضوع نوع خاک در ناحیه ما

دانلود نمونه طرح جابر با موضوع نوع خاک در ناحیه ما

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

تجربیات مدون روش تدریس تاریخ



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 50     کد محصول :5785      حجم فایل:65,74 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چكيده

از آنجا كه آموزش و پرورش به عنوان يك سازمان مؤثر در پيشرفت اقتصادى و اجتماعى يك جامعه نقش فعال دارد و تحقق نقش آن به وسيله مواد درسى مختلفى كه در دوره‏هاى ابتدايى، متوسطه و آموزش عالى براى فراگيران در نظر گرفته شده است، امكان‏پذير مى‏شود و يكى از مواد درسى « تاريخ » است، از قرون گذشته تا به امروز براى تدريس تاريخ از روش‏هاى مختلف تدريس استفاده مى‏شده است؛ از قديم‏ترين روش يعنى رروش تدريس ـ سخنرانى تا ساير روش‏هاى ديگر.

 در اين تحقيق ويژگى‏هاى روش تدريس ـ سخنرانى به عنوان يك روش نظرگرا با روش تدريس ـ ايفاى نقش به عنوان روش عمل‏گرا مورد مطالعه قرار گرفته و سپس با استفاده از روش تحقيق توصيفى و مقايسه‏يى، از نظر اهداف، محاسن و معايب، مراحل اجرا، الگوهاى تدريس مرتبط و نتيجه‏گيرى با يكديگر تطبيق ـ داده شود.

 در اين مقايسه به اين نتيجه دست يافتيم كه روش تدريس ايفاى نقش كارايى بيشترى نسبت به روش تدريس ـ سخنرانى دارد، چون قدرت بررسى، تفسير و نقادى دانش‏آموزان را پرورش مى‏دهد و به معلمان تاريخ به طور عام، و ساير معلمان به طور خاص توصيه مى‏شود از روش‏هاى تدريس جديد، بويژه روش تدريس ايفاى نقش در ارائه محتواى تاريخى دروس دوره‏هاى مختلف تحصيلى استفاده كنند.

اهداف

 1. شناخت روش‏هاى تدريس سخنرانى و ايفاى نقش و مبانى معرفت‏شناسى آنها.

 2. بررسى ويژگى‏ها، محاسن، معايب و مراحل اجراى روش‏هاى تدريس ـ سخنرانى و ايفاى نقش.

 3. مقايسه ويژگى‏هاى روش‏هاى تدريس ـ سخنرانى و ايفاى نقش در تدريس تاريخ.

 4. تجزيه و تحليل نحوه كاربرد روش‏هاى سخنرانى و ايفاى نقش در تدريس تاريخ.

 روش

 در اين پژوهش از روش تحقيق توصيفى ـ مقايسه‏اى استفاده مى‏شود. هدف محقّق از انجام روش پژوهشى ـ توصيفى عبارت است از: تشريح عينى، واقعى و منظّم خصوصيات يك موقعيّت يا يك موضوع. به عبارت ديگر، پژوهشگر در اين گونه تحقيقات سعى مى‏كند تا آن چه هست را بدون هيچ گونه دخالت در هدايت نظرى خاص يا استنتاج گزارش دهد و نتايج عينى از موقعيت بگيرد. در اين گونه تحقيقات، محقّق فقط شرائط موجود و واقعى را گزارش مى‏دهد و با استفاده از روش‏هاى گوناگون به توصيف آن مى‏پردازد و از موقعيّت‏ها گزارش نويسى مى‏كند.(2)

 از نظر جرج بِرُدى، روش مقايسه‏اى يا تطبيقى داراى چهار مرحله است:

 

1. مرحله توصيف

 به اعتقاد بردى، در اين مرحله پژوهنده بايد به توصيف پديده‏هاى تاريخى مورد تحقيق، بر اساس شواهد و اطلاعاتى كه از منابع مختلف يا مشاهده مستقيم و مطالعه اسناد و گزارش‏هاى ديگران به دست آورده است، بپردازد.

 به عقيده وى، مرحله توصيف، مرحله يادداشت‏بردارى و تدارك اطلاعات كافى براى بررسى موضوع در مرحله بعدى است.

  2. مرحله تفسير

 اين مرحله شامل وارسى اطلاعاتى است كه پژوهشگر در مرحله اول به توصيف آن پرداخته است.

 هدف محقّق از انجام روش پژوهشى ـ توصيفى عبارت است از: تشريح عينى، واقعى و منظّم خصوصيات يك موقعيّت يا يك موضوع.

  3. مرحله همجوارى

 

طى اين مرحله، اطلاعاتى كه در مراحل قبلى بررسى شده‏اند طبقه‏بندى مى‏شوند و كنار هم قرار مى‏گيرند و چارچوبى فراهم مى‏شود تا راه براى مرحله بعد، يعنى مقايسه تشابهات و تفاوت‏هاى پديده تربيتى مورد تحقيق هموار گردد.

 به عقيده بردى، در اين مرحله، پژوهنده مى‏تواند به فرضيه تحقيقى خود دست يابد.

 4. مرحله مقايسه

 در اين مرحله، تحقيق كه در مراحل قبلى، به ويژه در مرحله همجوارى، به صورت اجمالى مورد توجه بوده، دقيقا با توجه به جزئيات بر اساس تشابهات و تفاوت‏ها مورد بررسى و مقايسه قرار مى‏گيرد و رد يا قبول فرضيه تحقيق در اين مرحله امكان‏پذير مى‏شود.

  تدريس تاريخ(3) و اهميت آن

تاريخ، علمى است كه به شناخت احوال گذشتگان مى‏پردازد. همچنين تاريخ به تحقيق و شناخت وقايع و رويدادهاى جهان و آنچه در قرون واعصار گذشته بر انسان ها گذشته است، مى‏پردازد. تدريس تاريخ، يعنى آموزش سير وقايع تاريخى و علل و پيامدهاى مثبت و منفى، و نكات آموزنده آنها به صورت نوشتارى يا گفتارى. جان لويس ديويس مى‏گويد:

آنجا كه تاريخ تدريس شود، اطفال و جوانان امتيازات مردم كهنسال را به دست مى‏آورند و آنجا كه تاريخ آموخته نشود، مردم كهنسال چون كودكانى بيش نيستند.

 بروفى معتقد است در زمينه آموزش تاريخ از دهه 1970، فعاليت‏هايى جدّى در مورد يادگيرى و چگونگى آموزش تاريخ شروع شده است و منابع زيادى نيز مورد مطالعه و نحوه آموزش تاريخ قرار گرفته است و كتاب‏هايى در اين زمينه منتشر شده كه از آن جمله مى‏توان به آموزش و يادگيرى در تاريخ(4) از اولان هالدن سوئدى اشاره كرد. در اين كتاب آمده است:

 تدريس تاريخ فقط حفظ وقايع و رويدادهاى تاريخى نيست، بلكه يادگيرى تاريخ مهم است و اين مهم از طريق ساخت جزء جزء بخشى از دانش به اضافه اطلاعات جديد ممكن مى‏شود.

 بروفى مى‏نويسد:

 در راستاى آموزش تاريخ، مهم، مسائل تاريخى مورد نياز در آموزش تاريخ است. بايد بدانيم كه مسائل آموزش تاريخ همان مسائلى‏اند كه در ساير موضوعات علمى وجود دارند، مثلاً در مورد ساختارهاى دانش، روند كارهاى تحقيقاتى، در امور تاريخى.

 وينبرگ در مورد اسناد تاريخى مورد استفاده در يادگيرى و تدريس تاريخ معتقد است كه مورخان حرفه‏اى زمانى كه اسناد تاريخى را مطالعه مى‏كنند نه تنها به نوسازى آن چه كه نويسنده بيان كرده است مى‏پردازند، بلكه حادثه‏اى را ارائه مى‏دهند كه در متن اسناد ترسيم شده است. بروفى در تحليل اين نگاه تاريخى مى‏نويسد: ما به مورخان و آموزندگان تاريخ مى‏گوييم كه وقتى متنى تاريخى را مطالعه مى‏كنيد ابتدا با صداى بلند به تفكر بپردازيد و درباره آن بحث كنيد تا نگاهى تاريخى و تحليل شما فقط متكى بر پيش فرض‏ها و پيشداورى‏ها يا فقط متكى بر درك سطحى شما از متن تاريخى نباشد.(5)

فهرست
روش تدریس تاریخ 2
چكيده 2
اهداف 3
مشخصات روش تدريس سخنرانى خوب 14
محتواى سخنرانى داراى سه مرحله است. 22
قياس شخصى 25
قياس مستقيم 28
چگونه می توان علاقة دانش آموزان نسبت به درس تاریخ را افزایش داد؟ 39
گردآوری اطلاعات از وضع موجود(شواهد1) 41
مشكلات درس تاريخ در ايران 43
گزارش نهایی و نتیجه گیری 49
نتيجه 49
فهرست منابع و مآخذ 50
 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها: تجربیات مدون تدریس دبیر تاریخ   تجربیات تدریس و روش های تدریس در دورس   طرح مدون برای ارتقاع شغلی دبیر و فرهنگی   طرح مدون اموزش و پرورش   طرح مدون فرهنگیان   طرح ارتقاع شغلی   تجربیات فرهنگیان   تجربیات فرهنگیان جهت ارتقاع شغل  جربیات خبره دبیر تاریخ    تجربیات دبیر تاریخ برای ارتقای شغلی    تجربیات دبیر تاریخ متوسطه    تجربیات رتبه عالی دبیر تاریخ    تجربیات شغلی دبیر تاریخ    تجربیات شغلی معلم تاریخ    تجربیات شغلی یک دبیر تاریخ    تجربیات مدون دبیران تاریخ    تجربیات مدون یک دبیر تاریخ    تجربیات مدون یک معلم تاریخ    تجربیات معلمی درس تاریخ    تجربیات یک دبیر تاریخ    تجربیات یک معلم تاریخ    روش تدریس تاریخ سوم دبیرستان    روش تدریس تاریخ متوسطه و دبیرستان    مشکلات تدریس تاریخ در دبیرستان   تجربیات دبیر تاریخ  تجربیات معلم تاریخ  تجربیات رتبه عالی دبیر تاریخ  تجربیات خبره دبیر تاریخ  تجربیات دبیر تاریخ برای ارتقای شغلی  تجربیات یک دبیر تاریخ  خرید تجربیات دبیر تاریخ  فروش تجربیات دبیر تاریخ  تجربیات مدون تدریس دبیر تاریخ  تجربیات مدون تدریس معلم تاریخ  تجربیات مدون تدریس دبیر تاریخ دبیرستان  تحقیق ارتقای شغلی دبیر تاریخ  مقاله ارتقای شغلی دبیر تاریخ  مستندات ارتقای شغلی دبیر تاریخ  مستندات ارتقای شغلی ارشد به خبره دبیر تاریخ  مستندات ارتقای شغلی خبره به عالی دبیر تاریخ  تجربیات مدون دبیر تاریخ ارتقایش غلی  تجربیات مدون دبیر تاریخ دبیرستان  تجربیات مدون یک دبیر تاریخ  تجربیات مدون یک معلم تاریخ  روشهای تدریس  شيوه های نوین تدریس  تجربياتی از تدریس موفق  روش تدریس معلمان در کلاس درس  مدارس  دانش آموزان  معلمان  آموزگاران  دبيران  مدیران مدارس  ابتکارات تدریس  انواع روش های تدریس   شرح روش های تدریس  شيوه های نوین تدریس   در کشورهای دیگر چگونه تدریس انجام می شود   روش تدریس معلمان خارجی چگونه است   روش کار در مدارس خارجی چگونه است  چگونه تدریس موفقی داشته چيست  روشهای تدریس گروهی درکلاس درس باشيم  تعريف روشهاي تدريس  انواع روشهای تدریس کدامند؟   روش بحث گروهي چيست؟  یادگيری از طریق همياری (Learning Cooperative(  روش تدریس سمينار  روش تدریس سخنرانی   روش تدریس نمایشی  روش تدریس آزمایشگاهی  روش تدریس بحث گروهی  روش تدریس حل مسئله  تدریس تاریخ  تدریس تاریخ ادبیات  تدریس تاریخ سوم دبیرستان  تدریس تاریخ سوم راهنمایی  تدریس تاریخ پنجم  تدریس تاریخ پنجم ابتدایی  تدریس تاریخ اسلام  تدریس تاریخ سال سوم راهنمایی  تدریس تاریخ معاصر  تدریس تاریخ هنر  تدریس تاریخ ادبیات 1  روش تدریس تاریخ ادبیات  شیوه تدریس تاریخ ادبیات  روش تدریس تاریخ ادبیات ایران و جهان  نحوه تدریس تاریخ ادبیات  روش تدریس تاریخ ادبیات متوسطه  روش تدریس تاریخ ادبیات 2  مشکلات تدریس تاریخ ادبیات  بهترین روش تدریس تاریخ ادبیات  آموزش تاریخ سوم دبیرستان  روش تدریس تاریخ سوم دبیرستان  آموزش تاریخ سوم راهنمایی  آموزش تصویری تاریخ سوم راهنمایی  آموزش تاریخ سال سوم راهنمایی  اموزش درس تاریخ سوم راهنمایی  تدریس درس تاریخ سوم راهنمایی  روش تدریس تاریخ سوم راهنمایی  راهنمای تدریس تاریخ سوم راهنمایی  اموزش انلاین تاریخ سوم راهنمایی  روش تدریس تاریخ پنجم  روش تدریس تاریخ پنجم ابتدایی  راهنمای تدریس تاریخ پنجم  روش تدریس تاریخ کلاس پنجم  روش تدریس درس تاریخ پنجم  تدریس ریاضی پنجم ابتدایی  تدریس ریاضی پنجم دبستان  آموزش تاریخ پنجم دبستان  روش تدریس ریاضی پنجم ابتدایی  راهنمای تدریس ریاضی پنجم ابتدایی  روش تدریس جغرافی پنجم ابتدایی  فیلم تدریس ریاضی پنجم ابتدایی  نحوه تدریس ریاضی پنجم ابتدایی  ضرورت تدریس تاریخ اسلام چیست  ضرورت تدریس تاریخ اسلام  روش تدریس تاریخ اسلام  اموزش درس تاریخ سال سوم راهنمایی  روش تدریس تاریخ معاصر  روش تدریس تاریخ هنر ایران  تدریس خصوصی تاریخ هنر  روش تدریس تاریخ هنر  
محصولات مرتبط
گزارش تخصصی راهکارهای پیشنهادی بهداشت بوفه مدرسه

گزارش تخصصی راهکارهای پیشنهادی بهداشت بوفه مدرسه

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:33653
گزارش تخصصی راهکارهای پیشنهادی بهداشت بوفه مدرسه فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل گزارش تخصصی راهکارهای پیشنهادی بهداشت بوفه مدرسه فهرست مطالب چکیده 2 مقدمه 3 متن گزارش 4 همه شرایط بوفه سالم مدارس؛ از مکان تا مواد غذایی 4 شرایط بهداشتی بوفه مدارس 6 مواد خوراکی غیر قابل عرضه در بوفه مدارس 7 شرایط فضای فیزیکی بوفه در مدارس 7 شرایط متصدی بوفه 8 شاداب سازی محیط مدرسه 8 سلامت محيط مدارس 9 نتیجه...
گزارش تخصصی راهکارهای پیشنهادی كاهش افت تحصيلي در فلسفه و من

گزارش تخصصی راهکارهای پیشنهادی كاهش افت تحصيلي در فلسفه و من

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:33652
گزارش تخصصی راهکارهای پیشنهادی كاهش افت تحصيلي در فلسفه و منطق فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل گزارش تخصصی راهکارهای پیشنهادی كاهش افت تحصيلي در فلسفه و منطق فهرست مطالب چكيده 2 مقدمه 3 متن گزارش 4 علل ضعف دانش آموزان در درس فلسفه و منطق و ارائه راهکار 4 راهكارهاي پيشنهادي براي كاهش افت تحصيلي در دروس فلسفه و منطق 8 نتیجه 10 منابع ومآخذ 11 چكيده موضوع مقاله بررسي علل ضعف دانش‌آموزان...
گزارش تخصصی نقش آزمایشگاهها در یاد گیری درس علوم

گزارش تخصصی نقش آزمایشگاهها در یاد گیری درس علوم

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:33651
گزارش تخصصی نقش آزمایشگاهها در یاد گیری درس علوم فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل گزارش تخصصی نقش آزمایشگاهها در یاد گیری درس علوم فهرست مطالب چکیده 2 مقدمه 3 متن گزارش 4 شیوه‏های پرورش خلاقیت از طریق آزمایشگاه 4 نقش آزمایش در آموزش 6 اهداف آزمایشگاه در مدارس 7 نقش آزمایشگاهها در یاد گیری درس علوم 8 نتیجه‏گیری 9 منابع ومآخذ 10 چکیده فعاليتهاي آزمايشگاهي يکي از ارکان اصلي آموزش علوم...
گزارش تخصصی راهکارهای جذاب کردن درس ریاضی توسط معلمان

گزارش تخصصی راهکارهای جذاب کردن درس ریاضی توسط معلمان

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:33650
گزارش تخصصی راهکارهای جذاب کردن درس ریاضی توسط معلمان فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل گزارش تخصصی راهکارهای جذاب کردن درس ریاضی توسط معلمان فهرست مطالب چکیده 2 مقدمه 3 متن گزارش 4 مشکلات روش های آموزش ریاضی و راهکارهایی برای بهبود آنها 4 اضطراب و ترس از ریاضی 9 محتواي کتاب هاي رياضي 10 راه های جذاب سازی ریاضی 12 راه های جذاب کردن درس ریاضی توسط معلمان 13 اهمیت وسایل کمک آموزشی در تدریس ریاضی...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :2760

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

آموزش هنر های دستی

آموزش هنر های دستی

آموزش هنر های دستی

حجم:20620KB | بازدید :1668

آموزش هنر های دستی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فهرست کتاب جامع آموزش هنر های دستی :   •  آئینه با طرح پیچک •  آباژور با تزئین برگ‌های خشک •  آباژور با حباب‌های کاغذی برای شمع‌های شما •  آباژور...

مقاله کامل در مورد بررسی پرتره در عکاسی ایران

مقاله کامل در مورد  بررسی پرتره در عکاسی ایران

مقاله کامل در مورد بررسی پرتره در عکاسی ایران

حجم:19740KB | بازدید :314

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تاریخچه تحقیقی: عکاسی پرتره در ابتدای ورود صنعت یا هنر عکاسی به ایران به شکل کنونی که درجهان به آن پرداخته شده است نبوده، آنچه مسلم است عکاسی نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان در ابتدا برای ثبت لحظه و نیز چهره...

مجموعه آموزش تصویری ArcGIS

مجموعه آموزش تصویری ArcGIS

مجموعه آموزش تصویری ArcGIS

حجم:17291KB | بازدید :1319

مجموعه آموزش تصویری ArcGIS  این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش دانلود کتاب فارسی آموزش جامع نرم افزار ArcGIS ArcGIS چیست؟ ArcGIS نرم افزاری است که اجازه ساخت یک سیستم کامل اطلاعات جغرافیایی را فراهم می کند.این نرم افزار شامل...

مقاله کامل در مورد بسته بندی

مقاله کامل در مورد بسته بندی

مقاله کامل در مورد بسته بندی

حجم:17215KB | بازدید :393

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چکیده: فرم: یا شکل سه بعدی بسته بندی می تواند مهم ترین و به یادماندنی ترین عنصر طراحی بسته ها باشد. رنگ:دارای توانمندی، قدرت نفوذ و بیان خاص است و به وسیله ی آن می توان با مردم ارتباط برقرار کرد و نظر آنها را جلب...

آموزش TeamViewer+فیلم

آموزش TeamViewer+فیلم

آموزش TeamViewer+فیلم

حجم:14168KB | بازدید :223

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. |فیلم ,  آموزش نرم افزار TeamViewer 7| آموزش نرم افزار Team Viewer (تیم ویور) نرم افزار Team Viewer یک برنامه کنترل از راه دور رایانه مبتنی بر شبکه اینترنت و یا شبکه داخلی می باشد. در حالت معمول برای اتصال سیستم از راه دور...

Reference Manager راهنمای استفاده از نرم افزار+فیلم

Reference Manager راهنمای استفاده از نرم افزار+فیلم

Reference Manager راهنمای استفاده از نرم افزار+فیلم

حجم:13631KB | بازدید :570

Reference Manager راهنمای استفاده از نرم افزار این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. مدیریت پیشینه ها و مراجع مورد استفاده در یک تحقیق، همواره برای پژوهشگران امرمشکل و وقت گیری بوده است، زیرا یک محقق برای یافتن این مراجع، نیازمند جستجو در طیف وسیعی از...

دانلود نکات مهمّ درس علوم پایه ی ششم

دانلود نکات مهمّ درس علوم پایه ی ششم

دانلود نکات مهمّ درس علوم پایه ی ششم

حجم:13251KB | بازدید :91

نکات مهمّ درس علوم پایه ی ششم زیر می باشد:   دانلود نکات فصل 1-2    دانلود نکات فصل 3-4   دانلود نکات فصل 5   دانلود نکات فصل 6    دانلود نکات فصل 7-8   دانلود نکات فصل 9   دانلود نکات فصل 10-11   دانلود نکات فصل...