- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
از آنجایی که نظام مقدّس جمهوری اسلامی فقط وفقط از طریق اعتقاد عمیق اقشار ملّت به اسلام عزیز مستدام و پایدار میماند و از طرفی نظام جمهوری اسلامی چیزی جز نحوة حیات اسلامی در عرصة فعالیتهای فردی و اجتماعی نیست و این نکته در واقع فلسفة حیات انسانها بر روی زمین نیز هست، بنابراین لازم است که بیش از هر چیزی در راستای ریشهدار کردن اعتقادات دینی همّت گمارد تا صحیحترین عقیده به نسل جوان برسد.
همیشه در طول حیات بشر، هم انسان فاسد وجود داشته و هم انسان صالح؛ ولی اگرضدّ ارزشها آبرو پیدا کند، یعنی اگر منکَر به جای معروف معرفی گردد، جهتگیری کلّی جامعه روبهفساد میگذارد، و امروز غرب به ادلّهای مختلف یکنوع زندگی را به ما معرّفی میکند که زندگی فاسدی است، و با همة ابعادش هم فاسد است، چون جهتگیری نهاییاش مادّیگرایی و دنیادوستی است. آنچه مشکل است این استکه این فساد را زیر پوشش پیشرفت و رفاه و استفادة کلان از طبیعت و شعار آزادی پنهان نموده است . و خداوند در رابطه با همین خطر، جهتگیری کلّی ما را در این رابطه روشن کرده و میفرماید:
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاء بَعْضٍ وَمَن یَتَوَلَّهُم مِّنکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ»
یعنی «ای مؤمنین! به یهود و نصارا (که مظهر امروزینش، فرهنگ غرب خواهد بود) محبّت و اعتماد نداشته باشید، آنها خودشان نسبت به هم محبّت متقابل دارند و شما را نمیگیرند و خودشان را رها کنند و هر کس از شما به آنها محبّت داشته باشد، از آنهاست...».
و در آیة بعد میفرماید: «فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ یُسَارِعُونَ فِیهِمْ یَقُولُونَ نَخْشَى أَن تُصِیبَنَا دَآئِرَةٌ فَعَسَى اللّهُ أَن یَأْتِیَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَیُصْبِحُواْ عَلَى مَا أَسَرُّواْ فِی أَنْفُسِهِمْ نَادِمِینَ»
یعنی «کسانی که در قلبهایشان مرضِ عدم هدایت الهی هست، در جهت یهود و نصارا سرعت میگیرند و میگویند میترسیم در اثر جدایی از آنها به ما گرفتاری برسد وبه این شکل محبّت خود را به یهود و نصارا توجیه میکنند» و در ادامه در آیة 54 همین سوره میفرماید:«یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ مَن یَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ »؛ «کسی که از دوستی مؤمنین به دوستی یهود و نصارا برگردد، به زودی خداوند عدّهای را میآورد که محبّت به خدا دارند و نسبت به مؤمنین فروتن و نسبت به کافران بیاعتنا هستند، و هیچ نگران نیستند که کسی در راه احیای دین سرزنششان کند»
پس این اوّلین نکتهای است که باید با حوصله و با دلایل روشن برای دانشآموزان و دانشجویان روشن نمود تا بدانند کتاب هدایت خدا چه توصیهای نسبت به یهود و نصارا به آنها کرده است. و مسلّم فرهنگ غرب علاوه بر اینکه به ظاهر مسیحیت را در کنار خود دارد، - که خداوند به ما توصیه فرموده دوستی و سرپرستی آنها را مگیرید - حتّی به ظلمت دیگر، یعنی دوری از هر نگاه دینی، گرفتار شده به طوریکه حتّی دین را به اصطلاح «واتیکانیزه» کرده است؛ یعنی نقش دین و روحانیت را از متن زندگی به حاشیه کشانده و دین را بهعنوان یک امر شخصی مطرح میکند که نباید در امور اجتماعی و سیاسی و اقتصاد دخالت کند. پس اوّل باید نگاه دانشآموزان و دانشجویان را به مسئله یهود و نصاری و فرهنگ غرب درست روشن کرد و این بهمنزلة «لا اله» است.
امروز بیش از پیش باید نسبت به مقابله و تضادّ فرهنگ غرب با هویت اسلامیِ جوانان ما حساس بود و این مسئله را یکی از زیربناییترین وظایف دینی خود بدانیم، باید بدانیم هشت کشور صنعتی تحتعنوان «خاورمیانة بزرگ» اساسنامهای را تصویب کردهاند که تمام زیرساختهای دینی جوامع اسلامی را استحاله نمایند که به عنوان مثال به موارد زیر اشاره میشود:
الف) استفادة ابزاری از آزادی و دموکراسی برای رسوخ فرهنگ غرب در جوامع اسلامی.
ب) تبلیغ آزادی زنان در بستر فرهنگ غرب و آزادی جوانان از قید و بندهای دینی.
ج) تأکید بر برابری زن و مرد و فشار بر پیوستن دولتها به کنوانسیونهایی که برمبنای نظریة فرهنگ غرب پایهریزی شده تا از این طریق عملاً قوانین و مبانی اسلامی از درون کشورهای اسلامی برداشته شود و استحاله کردن اسلام به صورت قانونی تحقّق یابد (یک اسلام منهای امربهمعروف و ایثار و جهاد فقط مطرح باشد).
د) تبلیغ برای ربط دادن عقبماندگی کشورهای اسلامی به موازین عقیدتی و اسلامی آن کشورها.
ه) تبلیغ در راستای بازکردن راه دخالت غرب برای پیشرفت کشورهای خاورمیانه، در حالیکه علّت عقبماندگی کشورهای اسلامی بهجهت دخالتهای غرب در سدههای اخیر بوده است.
و) تبلیغ بر اینکه تحوّل اقتصادی و رفاه، مشروط به پذیرش معیارهای غربی است.
ز) اتّخاذ مواضع خیرخواهانه برای پیشرفت جهان اسلام با ارائة آمارهایی که حاکی از عقبماندگی جهان اسلام است بر اساس ملاکهای غربی.
ح) تبلیغ برای ایجاد صلح و امنیت در خاورمیانه با محوریت صلح برای اسرائیل؛ ولذا هرگونه اعتراض به اسرائیل ضدّ امنیتی و تروریست قلمداد میشود.
پس اوّل لازم است برای نسل جدید «لا اله» روشن شود تا «الله» بتواند در صحنة فکر و فرهنگ جامعه نور خود را بتاباند و مواظب باشیم که دشمن، این مسئلة حساس دینی را بهبهانه یک مسئلة سیاسی از صحنة کلاس و درس خارج نکند.
پس برنامة کلی ما در بند 1 روشن شد و همانطور که دشمن اسلام برای اهداف خود برنامهریزی میکند، اساتید معارف اسلامی و معلمان دینی هریک برای پیادهکردن این برنامه کلی، باید برای خود برنامهریزی داشته باشند.
برای از بین بردن این شیفتگی به غرب، باید به این نسل، زندگی صحیح روی این زمین را با استدلالهای همهجانبه معرفی نمود، که بهعنوان نمونه موارد زیر پیشنهاد میشود:
دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش
حجم:43414KB | بازدید :115
دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم راهنمای معلم هدیههای آسمانی پایه سوم راهنمای معلم...
دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
حجم:43406KB | بازدید :117
دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...
سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش
حجم:43406KB | بازدید :122
دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...
سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی
حجم:43406KB | بازدید :149
دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...
حجم:38267KB | بازدید :5691
دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...
حجم:30962KB | بازدید :238
سوالات آزمون راهبران آموزشی این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی : پکیچ سوالات ارزشیابی...
سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402
حجم:30444KB | بازدید :11
دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...
نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس
حجم:25031KB | بازدید :3659
نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس جزوه کامل...