منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
پیشنهاد ارزشیابی مشاوره

پیشنهاد ارزشیابی مشاوره

دانلود پیشنهاد ارزشیابی مربی بهداشت مدارس

دانلود پیشنهاد ارزشیابی مربی بهداشت مدارس

پیشنهاد ارزشیابی درس جغرافیا

پیشنهاد ارزشیابی درس جغرافیا

پیشنهاد ارزشیابی درس تاریخ

پیشنهاد ارزشیابی درس تاریخ

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

اقدام پژوهی بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان



قیمت: ۳۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 28     کد محصول :6174      حجم فایل:60,11 KB      نوع فایل :rar



چکیده

هر نوع رفتاري كه از ارزش‌هاي پذيرفته شده جامعه به دور است (با توجه فرهنگ)و داراي تكرار شدت و مداومت است و در زمانها و مكانهاي متعدد اتفاق مي افتد و همچنين رفتاري است كه با درماندگي و كاهش كارايي فرد همراه است. پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شود. انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. (سی ام فلینگ، الیزابت پروس،1373 ، ص 80)

هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم

کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:

از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم.  باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.

محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند.

فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.

برای همۀ دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند.به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند

مقدمه :

 بیان وضعیت

 

با شروع مدارس متوجه شدم دانش آموزان سال دوم راهنمایی با توجه به این که تعداد آنها زیاد نیست نظم کلاس را به هم می ریزند-سر وصدا می کنند- با هم صحبت می کنند-در یک جای ثابت نمی شینند ومدام جابه جا می شوند و با توجه به تذکرات پی در پی مدتی نظم کلاس برقرار می شود اما دوباره به همان وضع سابق بر می گردد وبعد از گفت و گو با معلمان دیگر ومدیر مدرسه و مشاهده ی آن ها  در وضعیت های مختلف مانند زنگ تفریح وپرسش از دانش آموزان پایه های دیگر و همچنین در طی گفت و گو با اولیای بعضی از دانش آموزان متوجه شدم وضع این کلاس در بیش تر درس ها و موقعیت های دیگر به همین گونه است پس تصمیم گرفتم راهکار مناسبی را برای این مشکل پیدا کنم.

 تعریف مفاهیم واصطلاحات:

تعریف نظم و انضباط  و بی انضباطی :

تعریف لغوی انضباط: استوار شدن ، خوب نگه داشتن ، نظم داشتن ، مرتب بودن، آراستگی، نظم و تربیت (عمید، حسن، 1369، ص245)

تعریف لغوی نظم: آراستن ، ترتیب دادن، به رشته کشیدن مروارید، مرادف ترتیب11 و نیز به معنی رشته مروارید و کلام موزون قافیه، خلاف نثر(عمید، حسن، 1369، ص1213).

تعریف انضباط: از نظر معنای عبارتست از اعمال قواعد و مقرراتی که یادگیری را تسهیل می کند و اخلال در کلاس را به حداقل کاهش می دهد(صفوی/1383).

لوفرانسو(1991) معتقد است انضباط بدان دسته از اعمال معلم اطلاق می شود که مانع سرزدن رفتارهای از دانش آموز است که فعالیت کلاسی را مختل یا تهدید به اخلال می کند(صفوی به نقل از مانی،1378).

تعریف انضباط از نظر عملیاتی عبارتست از انضباط نقطه اتکای تعلیم و تربیت است و بی انضباطی تعادل ارتباطی

بی انضباطی: هر نوع رفتاری که از ارزشها پذیرفته شده جامعه به دور است (با توجه به فرهنگ) و دارای تکرار و شدت و مداومت است و در زمانها و مکانها متعدد اتفاق می افتد و همچنین رفتاری است که با درماندگی و کاهش کارایی فرد همراه است (اصغری پور، حمید، 1380، کلیات راهنمایی و مشاوره، ص 126)

بی انضباطی رفتاری است که از طرف تعدادی از دانش آموزان انجام می شود و مشکلاتی را برای فرد و معلم بوجود می آورد و معلم  او در راه رسیدن به هدف که ارتقای تحصیلی دانش آموز است با مشکل روبرو می کند و مانع از پیشرفت کار تحصیلی می شود و رفتار آنان نامعقول و نامنظم است (ایزابل، کلاک، ص85-80).

با وجود تعاريف بالا بي انضباطي را مي توان اينگونه تعريف كرد : انجام دادن هر عمل يا رفتار پذيرفته نشده و نا معقول توسط دانش‌آموز كه سازماندهي مدرسه وکلاس را مختل يا تهديد به اخلال مي كند و باعث كاهش كارايي معلم و دانش‌آموزان شده و معلم را در رسيدن به هدف اصلي خود باز مي دارد.

 

 

 

یافته های علمی:

علل بي انضباطي دانش‌آموزان

بروز رفتارهايي از دانش‌آموزان كه انضباط كلاس را مختل مي‌كند تنها به معلم ،كلاس درس مربوط نيست بلكه علل ديگري نيز نظير عوامل آموزشگاهي،خانوادگي،اجتماعي وجود دارند كه به طور مستقيم يا غير مستقيم زمينه را براي رفتارهاي مخرب دانش‌آموزان فراهم مي‌كنند . اين عوامل را مي‌توان به مواد زير تقسيم بندي كرد :

الف :علل مربوط به دانش آموزان مانند:

1. ناراحتي‌هاي جسمي، روحي و رواني   

 2.نداشتن علاقه و انگيزه

3. سردرگم بودن و بي‌توجهي به انتظارات معلم و كلاس

4. نداشتن برنامه‌ي شخصي مطالعه

5. كم خوابي و خستگي مفرط         

6. انجام ندادن تكاليف خود

7. تغذيه نامناسب                            

 8 . نااميدي به آينده

9. استقلال طلبي و مقابله با اقتدار معلم(صفوي)

دانش‌آموزان كه مشكلات خاصي ايجاد مي‌كنند در نظر فونتاناشامل دو دسته‌اند :

1.  شاگردان سرآمد :چون بهره‌ي هوشي بالايي دارند ، سطح درس خيلي پايين‌تر از توانايي آنهاست پس به طور خلاصه خستگي و كسالت مشكلاتي پديد مي‌آورند.

2.   كودك آسيب ديده شديد : به علت مشكلات بنيادين رواني كه درآنها وجود دارند به نوعي ناسازگاري رسيده‌اند و رفتارهاي نامطلوب را به وجود مي‌آورند ( فونتانا1987)

ب)علل مربوط به معلم

1.  فقدان آمادگي جسمي ، روحي و رواني معلم     

 2. نامناسب بودن وضعيت ظاهري معلم

3. نا آگاهي از روش‌هاي جديد تدريس واستفاده از روش‌هاي سنتي

4. بي علاقگي به شغل معلمي                        

 5.ناتواني در بر قراري ارتباط مطلوب با دانش‌آموزان

6. تبعيض گذاشتن بين دانش‌آموزان               

7.نا مناسب و نا رسا بودن صداي معلم

8. نداشتن طرح درس                                         

9. بي‌توجهي به دانش‌آموزان

10. فعال بودن معلم و منفعل بودن دانش‌آموزان

11. استفاده نامناسب از تشويق و تنبيه

12. بي‌حوصلگي و نداشتن صبر و سعه صدر     

 13.بي نظمي معلم ( ديرآمدن به كلاس و ترك كردن زود هنگام آن)

14. تسلط نداشتن به موضوع مورد يادگيري   

 15.بي‌توجهي به مسائل و مشكلات دانش‌آموزان

16. مبهم بودن توقعات و انتظارات معلم            

 17. بروز رفتارها و حركات نامنظم دركلاس

18. تحقير و تمسخر دانش‌آموزان               

 19. نداشتن روحيه‌ي انتقاد پذيري و خودداري از پاسخ‌گويي به سوالات دانش‌آموزان

 20. ناآگاهي از روش‌هاي اصلاح رفتار

21. علاوه بر اينها شخصيت معلم نيز ممكن است نقش عمده‌اي در بي‌نظمي و يا برقراري نظم و انضباط كلاس داشته باشد،چنانچه برخي روانشناسان معتقداٌ در جايي كه دانش‌آموزان معلم خود را از صميم قلب دوست داشته باشند بي انضباطي وجود نخواهد داشت.(صفوي1383)

ج)علل مربوط به كلاس درس:

محيط مدرسه را مي‌توان از دو بعد فيزيكي و عاطفي مورد بررسي قرار داد.

تأثير محيط فيزيكي كلاس:وضعيت فيزيكي كلاس مانند،نظافت و پاكيزگي،برخورداري از نور و هواي مناسب ،ميز و صندلي راحت وكافي،تخته و وسايل سرمايشي و گرمايشي مناسب نقش انكارناپذيري در ايجاد نظم و انضباط كلاس دارند (همان)."مارلند"(1975)در اهميت محيط فيزيكي كلاس مي‌گويد :«تأثير فيزيكي كلاس مي‌تواند كمك يا مانعي درآموزش باشد و بخشي از هنر كلاس داري استفاده‌ي مناسب از فضاي كلاس است» (صفوي،نقل از زماني1378).

در كلاس كه وسايل سرمايشي يا گرمايشي مناسب وجود نداشته باشد ،دانش‌آموزان به دليل سرماي زياد يا گرماي بيش از اندازه نمي‌توانند راحت بنشينند .از اين رو مجبور مي‌شوند دست به اعمالي بزنند كه نظم كلاس را مختل كند .(صفوي1383)

تأثير محيط عاطفي كلاس :

علاوه بر عوامل فيزيكي كلاس ، عوامل عاطفي مانند تعويض مكرر برنامه‌ي درسي ،برخورد نامناسب دست اندركاران ستادي مدرسه با دانش‌آموزان ،يكنواخت بودن برنامه‌هاي صبحگاهي  يا عصرگاهي مدرسه بي‌توجهي به خواسته‌هاو انتظارات معقول دانش‌آموزان و....را مي‌توان نام برد كه شرايط و موقعيت را براي بروز رفتارهاي نامطلوب دانش‌آموزان فراهم مي كند

فهرست
چکیده 6
مقدمه : 8
بیان وضعیت 8
یافته های علمی: 10
علل بي انضباطي دانش‌آموزان 10
تأثير محيط عاطفي كلاس : 12
برخي از راههاي از بين بردن يا كاهش عوامل بي نظمي 15
پیشینه ی تحقیق: 16
گرد آوری شواهد1: 17
تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل 19
دلایل بی انضباطی دانش آموزان: 19
راههاي كاهش يا حذف رفتار هاي بي نظمي 20
انتخاب راه حل موقتی و اجرای نظارت بر آن: 26
گردآوری اطلاعات (شواهد2): 26
ارزشیابی ونتیجه گیری و گزارش نهایی: 28
منابع و مأخذ مورد استفاده: 29
 
 
 
 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها: اقدام پزوهی  اقدام پژوهی معاون مدرسه  اقدام پژوهی مدیر مدرسه  اقدام پژوهی معاون پرورشی  اقدام پژوهی بصورت ورد  اقدام پژوهی درباره نظم  اقدام پژوهی درباره انضباط  اقدام پژوهی درباره نظم و انضباط  اقدام پژوهی حل مشکل بی انضباطی  اقدام پژوهی درباره نظم و انضباط دانش اموزان  اقدام پزوهی حل مشکل بی انضباطی دانش اموزان   اقدام پژوهی معاون اموزشی  اقدام پژوهی مدیر مدرسه  اقدام پژوهی معاون پرورشی  اقدام پژوهی نظم و انضباز  اقدام پژوهی نهادینه کردن فرهنگ نظم و انضباط در مدرسه  چگونگی برقراری نظم و انضباط در مدرسه  اقدام پژوهی معاون مدرسه  اقدام پژوهی معاونان مدرسه  اقدام پژوهی فرهنگ نظم  نهادینه کردن فرهنگ نظم و انضباط در مدرسه  نهادینه کردن فرهنگ و انضباط در دانش آموزان  چگونگی فرهنگ سازی نظم و انضباط در دانش آموزان  اقدام پژوهی درباره نظم  اقدام  اقدام پژوهی درباره انضباط  اقدام پژوهی درباره نظم و انضباط   اقدام پژوهی در مورد نظم و انضباط اقدام پژوهی نظم و انضباط در مدرسه تحقیق درباره نظم و انضباط دانلود اقدام پژوهی نظم و انضباط نظم و انضباط چیست نظم و انضباط دانش آموزان در مدرسه نظم و انضباط در دانش آموزان ابتدایی نظم و انضباط در کلاس نظم و انضباط در مدارس ابتدایی نظم و انضباط در مدرسه  اقدام پژوهی نظم و انضباط  اقدام پژوهی نظم و انضباط در مدرسه  اقدام پژوهی در مورد نظم و انضباط  اقدام پژوهی نظم  اقدام پژوهی نظم در مدرسه  اقدام پژوهی درباره نظم  اقدام پژوهی بی نظمی  اقدام پژوهی بی نظمی دانش آموز  اقدام پژوهی درباره نظم وانضباط  اقدام پژوهی برقراری نظم  اقدام پژوهی بی نظمی دانش آموزان  اقدام پژوهی در مورد نظم  اقدام پژوهی درباره ی نظم  اقدام پژوهی درمورد بی نظمی  اقدام پژوهی در مورد نظم وانضباط  مقاله انضباط دانش آموزان  مقاله در مورد انضباط دانش آموزان  انضباط دانش آموزان  انضباط دانش آموزان ابتدایی  نظم و انضباط دانش آموزان  انضباطی دانش آموزان  انضباط دانش آموز  مقاله انضباط دانش آموزان  نمره انضباط دانش آموزان  انضباط در دانش آموزان  اقدام پژوهی انضباط دانش آموزان  انضباط دانش آموزان در مدرسه  دفتر انضباطی دانش آموزان ابتدایی  مقررات انضباطی دانش آموزان ابتدایی  فرم انضباطی دانش آموزان ابتدایی  بی انضباطی دانش آموزان ابتدایی  تعهدنامه انضباطی دانش آموزان ابتدایی  نظم و انضباط در دانش آموزان ابتدایی  نظم و انضباط دانش آموزان در مدرسه  نظم و انضباط دانش آموزان ابتدایی  نظم و انضباط در دانش آموزان  نظم و انظباط دانش آموزان  نظم و انضباط دانش آموز  مقررات انضباطی دانش آموزان  فرم انضباطی دانش آموزان  دفتر انضباطی دانش آموزان  تعهدنامه انضباطی دانش آموزان  موارد انضباطی دانش آموزان  مشکلات انضباطی دانش آموزان  مسائل انضباطی دانش آموزان  دفتر انضباطي دانش آموزان  نمره انضباط دانش آموز  مقاله در مورد انضباط دانش آموزان  بی انضباطی در دانش آموزان  افزایش انضباط در دانش آموزان  اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان  علل بی انضباطی دانش آموزان در مدرسه  
محصولات مرتبط
دانلود پیک آدینه کلاس پنجم

دانلود پیک آدینه کلاس پنجم

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:32981
  دانلود 11 پیک آدینه پنجم با فرمت...
چک لیست  پنجم دبستان تمام دروس

چک لیست پنجم دبستان تمام دروس

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:32967
    چک لیست  پنجم دبستان تمام دروس با فرمت پی دی...
دانلود کاربرگ های دست ورزی

دانلود کاربرگ های دست ورزی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32949
این فایل داری 30 کاربرگ به صورت عکس و آماده پرینت می باشد   کاربرگ نقطه چین توسعه مهارت نوشتاری تقویت مهارت حرکتی ظریف و دست ورزی به کودکان کمک می‌کند تا در یادگیری نوشتن بهبود پیدا کنند. کاربرگهای نقطه چین با دنبال کردن مسیر هماهنگی بین چشم و دست انجام شده و یک آموزشی برای تقویت هوش دیداری کودکان هست. کودکان پیش دبستانی با مداد دست گرفتن و پر کردن نقطه چین‌ها، انحنا، خط صاف، افقی، مورب، عمودی، دایره و دیگر شکلها و نشانه‌ها را...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :2486

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می شوند تا زیگوت را بوجود آورند ....

آموزش هنر های دستی

آموزش هنر های دستی

آموزش هنر های دستی

حجم:20620KB | بازدید :1487

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فهرست کتاب جامع آموزش هنر های دستی :   •  آئینه با طرح پیچک •  آباژور با تزئین برگ‌های خشک •  آباژور با حباب‌های کاغذی برای شمع‌های شما •  آباژور با کلاهک...

مقاله کامل در مورد بررسی پرتره در عکاسی ایران

مقاله کامل در مورد  بررسی پرتره در عکاسی ایران

مقاله کامل در مورد بررسی پرتره در عکاسی ایران

حجم:19740KB | بازدید :219

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تاریخچه تحقیقی: عکاسی پرتره در ابتدای ورود صنعت یا هنر عکاسی به ایران به شکل کنونی که درجهان به آن پرداخته شده است نبوده، آنچه مسلم است عکاسی نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان در ابتدا برای ثبت لحظه و نیز چهره...

مجموعه آموزش تصویری ArcGIS

مجموعه آموزش تصویری ArcGIS

مجموعه آموزش تصویری ArcGIS

حجم:17291KB | بازدید :1127

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش دانلود کتاب فارسی آموزش جامع نرم افزار ArcGIS ArcGIS چیست؟ ArcGIS نرم افزاری است که اجازه ساخت یک سیستم کامل اطلاعات جغرافیایی را فراهم می کند.این نرم افزار شامل ابزارهایی برای برنامه سازی ،...

مقاله کامل در مورد بسته بندی

مقاله کامل در مورد بسته بندی

مقاله کامل در مورد بسته بندی

حجم:17215KB | بازدید :313

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چکیده: فرم: یا شکل سه بعدی بسته بندی می تواند مهم ترین و به یادماندنی ترین عنصر طراحی بسته ها باشد. رنگ:دارای توانمندی، قدرت نفوذ و بیان خاص است و به وسیله ی آن می توان با مردم ارتباط برقرار کرد و نظر آنها را جلب...

آموزش TeamViewer+فیلم

آموزش TeamViewer+فیلم

آموزش TeamViewer+فیلم

حجم:14168KB | بازدید :121

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. |فیلم ,  آموزش نرم افزار TeamViewer 7| آموزش نرم افزار Team Viewer (تیم ویور) نرم افزار Team Viewer یک برنامه کنترل از راه دور رایانه مبتنی بر شبکه اینترنت و یا شبکه داخلی می باشد. در حالت معمول برای اتصال سیستم از راه دور...

Reference Manager راهنمای استفاده از نرم افزار+فیلم

Reference Manager راهنمای استفاده از نرم افزار+فیلم

Reference Manager راهنمای استفاده از نرم افزار+فیلم

حجم:13631KB | بازدید :468

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. مدیریت پیشینه ها و مراجع مورد استفاده در یک تحقیق، همواره برای پژوهشگران امرمشکل و وقت گیری بوده است، زیرا یک محقق برای یافتن این مراجع، نیازمند جستجو در طیف وسیعی از منابع اطلاعاتی نظیر بانک های اطلاعاتی...

دانلود نکات مهمّ درس علوم پایه ی ششم

دانلود نکات مهمّ درس علوم پایه ی ششم

دانلود نکات مهمّ درس علوم پایه ی ششم

حجم:13251KB | بازدید :9

نکات مهمّ درس علوم پایه ی ششم زیر می باشد:   دانلود نکات فصل 1-2    دانلود نکات فصل 3-4   دانلود نکات فصل 5   دانلود نکات فصل 6    دانلود نکات فصل 7-8   دانلود نکات فصل 9   دانلود نکات فصل 10-11   دانلود نکات فصل...